josie
door josie Jun 8, 2020 om 18:30
Geldzaken & recht

Onterechte nota

mijn huiskamerraam was ingeslagen op 18 april 2020
ik was niet verzekerd voor ruitschade,ik belde nationale nederlanden bij hun was ik verzekerd,
toen bleek dat ik niet voor glas verzekerd was, heeft iemand van hun een bedrijf opdracht gegeven om een voorplaatje.
voor mijn kapotte raam te gaan plakken,
toen deze meneer kwam vroeg ik hem wie hem had gestuurd,
deze meneer vertelde de opdracht gever,
dat was ik dus niet ,want ik was er niet voor verzekerd.
ik heb zelf het raam moeten betalen.
nu krijg ik steeds rekeningen van dit bedrijf om dat voorzet plaatje te betalen,
maar ben het er niet mee eens ,omdat ik hier geen opdracht voor had gegeven.
ik heb schriftelijk een klacht ingediend bij nationale nederlanden

1959 8 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Jun 8, 2020 om 18:36
809 Antwoorden / Vragen

Het raam is gerepareerd dus blijkbaar ondanks dat u niet ervoor verzekerd was heeft uw schadeverzekeraar zich aan zijn zorgplicht gehoudenen het raam laten repareren.

edrick3
door edrick3 Jun 8, 2020 om 18:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schrijft: ik heb zelf het raam moeten betalen.

va
door vanlotjegetikt Jun 8, 2020 om 19:23
809 Antwoorden / Vragen

Heb het niet over de nota

marita5
door marita5 - Jun 8, 2020 om 18:39
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Josie ,

ik heb schriftelijk een klacht ingediend bij nationale nederlanden

Wat was het antwoord van Nationale Nederlanden ?

edrick3
door edrick3 - Jun 8, 2020 om 18:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Had je dan liever met een kapot raam gezeten? Zo'n noodreparatie moet ook bekostigd worden.
Om wat voor bedrag gaat het?
Maar ben met je eens dat een rekening naar de opdrachtgever gestuurd dient te worden.
En die had het dan bij jou gedeclareerd, dus bij de kosten van het raam.

sw
door swat1500 - Jun 8, 2020 om 19:05
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat in het gesprek met NN i
gevraagd of het raam niet tijdelijk afgedicht moest worden. Dat TS vermoedelijk ja heeft gezegd en dat NN vervolgens iemand hebben ingeschakeld en TS hebben verteld dat dit voor eigen rekening was.
Of het bleek pas achteraf dat TS hier niet voor verzekerd was.
Het werk is verricht en TS zal moeten betalen.

alfatrion
door alfatrion Jun 8, 2020 om 23:10
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Er moet alleen betaald worden als daar een rechtsgrond voor kan worden aangedragen. De situatie waarin een zorgverzekeraar een opdracht geeft en er daarna pas achterkomt dat de ontvanger hier niet voor verzekerd is levert geen rechtsgrond op.

ma
door malty - Jun 8, 2020 om 19:52
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U had de nood-reparatie niet toe moeten laten, u had daar geen opdracht voor gegeven.
Wanneer u dan toch een rekening had gekregen had u deze kunnen weigeren.
Nu u de nood-reparatie hebt toegestaan bent u in principe accoord gegaan met reparatie en zult u, ben ik bang, de rekening toch moeten betalen.

aurora1
door aurora1 - Jun 8, 2020 om 20:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling en wat is nu uw vraag?
Waarom heeft u toegestaan om die noodteparatie te laten doen als u niet van plan was de rekening te betalen?

Ik zou die overigens maar snel betalen voordat die alsmaar hoger wordt. Het werk is immers verricht zonder dat u zich daartegen heeft verzet, zonder dat u die mensen weggestuurd heeft. Die nota was dus niet onterecht zoals u stelt.
Wat was de reactie van Nationale Nederlanden op uw klacht? En.... zijn uw hoofdletters op?

ma
door marnix1 Jun 9, 2020 om 17:02
256 Antwoorden / 22 Vragen

De ruit is niet geteped, er is wat voorgezet/geplakt, over typevaardigheid gesproken!

alfatrion
door alfatrion - Jun 8, 2020 om 23:05
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U moet deze rekening alleen betalen als er sprake is van zaakwaarneming. Wat kunt u over de omstandigheden vertellen? Wat zou het gevolg zijn geweest als het raam niet was gerepareerd?

ni
door nielsn - Jun 24, 2020 om 12:21
3 Antwoorden / Vragen

[Edit redactie - reclame]