ro
door roos1995 Dec 15, 2015 om 10:51
Geldzaken & recht

Ontslag in je proefperiode kortingsbonnen terugbetalen?

Ik werk in een kledingwinkel en daar krijg je na je proefperiode kortingsbonnen van 50%. Dat was een maand zeiden ze en ik heb dus die bonnen gekregen en gebruikt. Nu wil ik er dus gaan stoppen en nu staat er echter in mijn contract dat er 2 maanden een proefperiode is dus ik kan nog per direct stoppen. Maar nu willen ze dus dat ik die gekregen korting terug ga betalen. Ze hebben me zelf die bonnen gegeven en gezegd dat mn proefperiode er op zatten en ook hebben ze zelf toegegeven dat ze fout zaten, omdat ze dachten dat de proefperiode een maand was. Moet ik het nu terug betalen of niet? Aangezien ze het zelf verkeerd hebben gehad.

5627 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2015 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maak gewoon de echte proefperiode af. Dus twee maanden. Probleem opgelost.

Ze kunnen die bonnen natuurlijk niet terugvragen.

uwjurist
door uwjurist - Dec 15, 2015 om 11:53
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Het is maar zeer de vraag of u wel een proeftijd heeft en zo ja, hoe lang die is:

·     -    bij een tijdelijk contract van 6 maanden of korter mag geen proeftijd worden opgenomen;

·     -    bij een looptijd van meer dan 6 maanden maar minder dan 2 jaar mag de maximale proeftijd 1 maand zijn;

·      -  een langere proeftijd mag worden vastgesteld als de werknemer een tijdelijk contract van 2 jaar of langer krijgt. De maximale duur van de proeftijd is in dat geval 2 maanden.

Dus, wat voor contract hebt u?

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

ro
door roos1995 Dec 15, 2015 om 13:00
Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een tijdelijk 0 uren contract van 7 maand waarvan 2 maanden proeftijd staat er in mijn contract.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2015 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is er een CAO van vóór 1 januari 2015 van toepassing? Dan kunnen er andere regels van toepassing zijn.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2015 om 14:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees bijvoorbeeld hier.

klik hier

mo
door mof - Dec 16, 2015 om 12:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als zij gezegd hebben dat jouw proefperiode rrop zat en jij hebt dat geaccepteerd dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat ke niet meer in je proefperiode zit

dan mag jij de korting houden mits jij je aan de opzegtrmijn van je werk houdt

als je wel in je proefperiode zit dan hangt het ervan af hoe een en ander exact is geformulerrd

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 16, 2015 om 22:13
641 Antwoorden / 77 Vragen

Waarom zouden ze bonnen te vroeg geven? Alleen maar om jou toch kleding maar zonder korting te laten kopen. je denkt dat je korting krijgt, maar krijgt die niet.
Ik vind dit pure oplichterij van de werkgever.

De baas is fout, hij had jou de bonnen (nog) niet mogen geven, dus moet hij niet zeuren.