ekiem
door ekiem Dec 2, 2014 om 17:21
Geldzaken & recht

Oppassen

Graag jullie mening over het volgende.

Mijn dochter is een alleenstaande moeder en heeft met haar ex een omgangsregeling. Probleem is echter dat haar ex zich bemoeid met het oppassen. Zij werkt en heeft soms oppas nodig. Wij helpen waar nodig maar wonen niet naast de deur. Haar ex is behoorlijk dominant en is het niet eens met hoe zij sommige zaken omtrent het oppassen wil regelen. Alleen vind ik dat zij op "haar "dagen ( dus de dagen dat zij haar zoon heeft ) zelf mag bepalen hoe zij haar oppas regelt.
Wat denken jullie hierover ? Het gaat met name om de woensdagmiddag. En dan 2 keer par maand. Die woensdag is haar zoon bij haar, daarom vind ik dat zij dit dit soort zaken zelf mag bepalen.

Alvast bedankt, ekiem

1303 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2014 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ekiem,

Lijkt me geen consumentenvraag maar meer iets voor Discussies; je vraagt om een mening.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Dec 2, 2014 om 17:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daarnaast denk ik niet dat die dominante ex zich laat beïnvloeden door de mening van de 'Kassa experts'. Desalniettemin zullen ze toch wel volgen...

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 2, 2014 om 17:46
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ekiem,
bij co-ouderschap vind ik dat de ouder die het kind bij zich heeft zelf de oppas mag regelen.
Vr. gr.

komsja
door komsja - Dec 2, 2014 om 18:10
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Gescheiden vaders hebben niks te vertellen en te willen hier in Nederland
DE Vrouw is de baas en de wet is alleen gericht op de rechten van de moeder,en paps heeft weinig tot niets in te brengen

do
door donderdragon - Dec 2, 2014 om 18:48
7 Antwoorden / 0 Vragen

Als de vader legitieme vragen heeft bij de "soort" oppas die de moeder regelt, is het bijvoorbeeld een 14 jarig buurmeisje of wordt het kind gebracht naar een willekeurige (on)bekende?, en heeft hij het idee dat de veiligheid en welzijn van zijn kind misschien ter sprake staat dan heeft het natuurlijk niks te maken met dominantie en het bemoeien met het oppassen.
(Al eens gevraagd waarom hij het niet eens is met de oppas die wordt geregeld?)

Maar dat is een uitzondering en ben het verder met u eens dat de ouder die het kind heeft de oppas regelt.

tenormin
door tenormin - Dec 2, 2014 om 19:49
16846 Antwoorden / 108 Vragen

@ekiem, waarschijnlijk lees ik het verkeerd (zoals gewoonlijk) maar is de zoon meestentijds bij de vader en op woensdagen bij je dochter? Maar terzijde: hoe zij dan op die dagen de oppas regelt is haar zaak; neem aan dat hij toch, als zoon bij hem is ook tegen dit soort zaken aanloopt, als hij tenminste werkt? Dat zal toch ook wel in de omgangsregeling zijn vastgelegd? (Laat uw dochter er wel zoveel mogelijk voor zorgen dat zoontje zo min mogelijk meekrijgt van eventuele argumenten) .

ekiem
door ekiem - Dec 3, 2014 om 03:55
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemorgen allemaal,

Alvast bedankt voor jullie reacties. De situatie zit zo : ze hebben een goede omgangs regeling waarbij ze eerlijk de dagen hebben verdeeld. Maar om de week , op woensdag lopen ze tegen het oppas probleem aan. Ik zou 1 keer permaand de woensdag nemen en op die andere een hele goede vriend van haar. Een betrouwbare, goede , hardwerkende vriend die zij al heel lang kent. Tja en dat wil haar ex nu niet.

Je kan dan wel zeggen " dan neem je die extra woensdag erbij " wat dan nu ook wordt gedaan. Maar mij gaat het om het principe omdat het nu ineens moet !!!!! En zij geeft , om toestanden te voorkomen toe.
Daarbij, ik ben nu eenmaal niet het type oppas oma. Hou van mijn vrijheid en wil best incidenteel oppassen maar niet structureel. Het gaat nu gewoon niet goed en ze zijn niet voor niets uit elkaar.

Ekiem

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 3, 2014 om 10:21
7209 Antwoorden / 3 Vragen

@Ekiem,
houd er rekening mee dat een kind enthousiaste verhalen aan vader kan vertellen over wat hij allemaal heeft beleefd met de oppas, een beetje jaloezie kan ook een rol spelen.
Vr. gr.