on
door onnef Feb 23, 2009 om 13:27
Geldzaken & recht

Opzeggen Postbank

Ik wil per 1-4-2009 de Postbank opzeggen.Eind 2008 werd gemeld, dat je in 2009 per kwartaal je betaalpakket zou gaan betalen. Nu blijkt dat een tweede pas voor een en/of rekening per jaar betaald wordt.  Daar heeft de Postbank nu telefonisch nog geen oplossing voor. Ik schrijf ze in ieder geval!


En verder detail: het nummer van de klantenservice is half januari ineens gestegen van € 0,05 naar € 0,10 per minuut.


Vraag: Wie heeft bovenstaande ervaring ook?

676 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kiran
door kiran - Feb 23, 2009 om 14:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@onnef


Eigenlijk begrijp ik de vraag niet.


Je betaalt x bedrag voor één pas [wat al een aantal jaren zo is] en nu voor het basispakket 4 x €3,10 jaarlijks = incl.2e pas.


M.a.w. de 2e pas is goedkoper geworden. Was €12,95 / nu: op jaarbasis €12,40 [of ik moet iets gemist hebben? :-)


Wat betreft stijgende tel.kosten .... tsja .... wat is tegenwoordig nog wel goedkoop.

ki
door kiweda - Feb 23, 2009 om 14:51
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij de ING (postbank) betaal je 3,10 per kwartaal en voor een (en/of rekening)tweede pas 7,50 per jaar.Kijk eens naar de ABN,daar betaal je 8,25 per kwartaal voor 1 pas met uitbreiding tweede pas (kosten).De RABO bank daar betaal je 7,25 per kwartaal voor 1 pas.Hoezo ING duur????? En ik denk dat de klantenservice van de andere banken ook geld kosten.


 


 


 


 

ki
door kiweda - Feb 23, 2009 om 14:55
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kijk een bij www.alex.nl ( zoek 0900 alternatieven).Dan ben je geen 0,10 kwijt.

kenwel2
door kenwel2 - Feb 23, 2009 om 15:06
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo, kiran heeft geheel gelijk in deze.


Dat het tarief omhoog is gegaan van 0,05 ct naar 0,10 ct per minuut, dat wist ik ook al lang,is ook aangekondigd zowel in de folders alsook op de website!! Wij, mijn vrouw en ik, hebben een e/o rekening bij (nu) ING, het enige wat er veranderd is, is dat de betaalpas per kwartaal wordt betaald, en is, zoals kiran al uitrekende, goedkoper geworden!.....Onze (volwassen) kinderen hebben allen een andere bank, en betalen verhoudingsgewijs veel meer voor hun bankpasje dan wij.....(hoor ze tenminste daarover klagen..)


En voor wat betreft het belverhaal: Ik hoef ze (praktisch) nooit te bellen, alles gaat tenslotte geheel electronisch. Ik zie het probleem dan ook echt niet. En, u hoeft de Postbank niet meer op te zeggen: Dat hebben ze al geheel automatisch voor u gedaan: het is nu ING...ook de website is sinds vandaag veranderd...www.ing.nl


Succes met de ING bank!


Groeten, Henri

kenwel2
door kenwel2 - Feb 23, 2009 om 15:18
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Terugkomende op de jaarlijkse kosten, voor wat betreft een en/of rekening bij ING: Het tarief op jaarbasis is 10,95 (dit is inclusief EEN pasje, wordt in Januari van elk jaar automatisch afgeschreven, ff nagekeken op m'n rekening..) Het 2e pasje kost je per kwartaal 3,10 en is inderdaad per jaar dan 12,40: Totaal betaal je dus bij ING 23,95 per jaar,inclusief 2 pasjes....


Heb toch het stille vermoeden, dat dit nog niet eens zo'n heel hoog bedrag is....althans, dat vindt ik persoonlijk dan..


Groeten, Henri


 

birdies
door birdies - Feb 23, 2009 om 15:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

......Nu blijkt dat een tweede pas voor een en/of rekening per jaar betaald wordt.........

En dat is een reden om een rek. op te zeggen? Sorry hoor, maar vind dit echt een geval van spijkers op laag water zoeken.

En die telefoonkosten: ik heb in 5 jaar tijd hooguit 1x de PB gebeld; is ook nog nauwelijks een reden om de telefoon te pakken aangezien alle benodigde info te vinden is op de site.


kenwel2
door kenwel2 - Feb 23, 2009 om 15:31
1574 Antwoorden / 13 Vragen
0

Hallo onnef: Vooruit dan maar, klik maar op de link, en je hebt je lokale nummer van ING helpdesk, Gr. Henri


http://www.vraagalex.nl/0900-alternatief-voor.html?alternatief=ING-Bank-Helpdesk-&uid=72

al
door albertk - Feb 23, 2009 om 15:49
14 Antwoorden / 1 Vragen
0

@kiran. De € 3,10 per kwartaal is exclusief 2e pas. Die kost € 10,95 per jaar extra


kiran
door kiran - Feb 23, 2009 om 16:04
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

@albertk


Ik schreef:   x bedrag EN ....


Was het x bedrag even kwijt. =  €10,95 + 4 x €3,10


Klopt? Mee eens?


 


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

ve
veitika - May 8, 2024 om 15:16
Huishouden & energie

Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarvan ik gee

Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarop zijn bevindingen werden geplaatst en waarvan ik geen kopie ontvang. Heb ik recht op een kopie zodat ik kan zien waarvoor ik heb moeten tekenen. Volgens de monteur was het slechts een handtekening van bevestiging dat hij langs was geweest maar ik kon een gedeelte van het form. zien waarop een aantal punten door hem waren ingev ... Lees meer

FK
FKprs - May 8, 2024 om 13:33
Geldzaken & recht

Glasvezel voor de prijs van een auto!!

Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer