Na
door Naomit Jul 15, 2016 om 15:23
Geldzaken & recht

Ov chipkaart

Goede dag ,
20 juni heb ik bericht gehad van ov dat mijn ov chipkaart is aangekomen bij hun.
Mijn ov chipkaart was defect geraakt en moest vervangen worden.
Op de site staat aangegeven dat ze 15 dagen de tijd hebben en dat binnen 15 dagen het bedrag dat op de ov chipkaart nog stond ( bijna 75 euro) terug gestort zou worden.
Na 15 dagen had ik nog steeds geen nieuwe ov en nog geen geld retour gehad.

Toen is mij gezegt dat ik nog maals 10 dagen moest wachten en dat het uiterlijk vandaag 15 juli op me rekening zou staan.
Nu staat het vandaag weer niet op mijn rekening en heb ik ov chipkaart weer gebeld. Ze zeggen mij niet wanneer het bedrag word overgemaakt en dat het in behandeling word genomen door de administratie. Als ik vraag of ik kan worden door verbonden met iemand van de administratie is dit absoluut niet mogelijk. Ik kan met niemand worden door verbonden en ik kan geen datum krijgen wanneer ik eindelijk mijn geld terug krijg met pijn en moeite willen ze me met 5 dagen terug bellen.

Ik word hier zo boos om en weet niet wat ik er aan kan doen.
Ik vind het ronduit belachelijk dat op hun site staat vermeld dat het binnen 15 dagen word geregeld en ik al 25 dagen wacht met nog geen enkel resultaat
Ze zeggen dat ze een storing hebben en niks kunnen doen
Wat kan ik nu het beste doen?

888 3 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jul 15, 2016 om 16:01
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Een aangetekende brief sturen met een termijn waarbinnen het teruggestort moet zijn. Zo niet dat dan alle (incasso)kosten op hen worden verhaald.

marita5
door marita5 - Jul 15, 2016 om 16:12
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Naomit  ,

Een vriend van mij had dezelfde ervaring was een verschrikking , dit grapje duurde bijna 3 maanden .
Wanneer u een abonnement bij een vervoerder heeft , neem dan eens contact op met deze vervoerder dit was de oplossing bij mijn vriend .
Het was op tijd van nog geen 5 dagen opgelost .

Na
door Naomit Jul 15, 2016 om 16:25
Antwoorden / 2 Vragen

Ooh dat is inderdaad een goede. Ik heb een abbodement bij de ns zal ze zo gelijk bellen

marita5
door marita5 Jul 15, 2016 om 16:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Naomit , exact vriend van mij had ook een abonnement bij Ns zij hebben alles geregeld want hij kon geen gebruik maken van zijn abonnement , reizen met korting .Wanneer u geen ov chipkaart heeft , koop dan een anonieme kaart , meld u zich aan de balie op een perron leg het probleem uit , u koopt dan losse kaartjes en de korting word verrekend met de anonieme kaart , dit is maar 1 maand geldig . .

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2016 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zet je klacht op www.klachtenkompas.nl
Dat wil nog wel eens helpen.