ja
door janet1980 Nov 25, 2013 om 10:41
Geldzaken & recht

Pakje onder rembours. PostNL stort geld niet

Ik heb 30 oktober een pakketje onder rembours verzonden. Dat leek me gezien het hoge geldbedrag een veilige en betrouwbare optie.
Na een week was mijn geld nog niet gestort, terwijl ik van de ontvanger had begrepen dat zij het pakketje al lang had ontvangen en betaald.
Omdat het geldbedrag binnen 10 werkdagen op mijn rekening gestort moet worden, heb ik nog even gewacht.
Inmiddels heb ik een aantal keren telefonisch contact gehad met PostNL en je raadt het al....het bekende kastje naar de muur verhaal.
De eerste medewerker vertelde mij dat het pakketje nooit was opgehaald. De tweede medewerker vertelde mij dat dit een foutje was en dat het pakketje wel degelijk was opgehaald en betaald. Ik zou worden teruggebeld.
Omdat dit maar niet gebeurde, heb ik weer een aantal keren gebeld. Mij werd beloofd dat ik dezelfde dag weer terug gebeld of gemaild zou worden. U raadt het al...ik heb inmiddels al weer twee keer moeten bellen en ik krijg elke keer dezelfde belofte, die niet wordt nagekomen.
Het spoor lijkt dood te lopen bij de klantenservice omdat zij me niet meer kunnen vertellen dan dat mijn klacht in onderzoek is.
Ik heb wel 15,95 moeten betalen opdat ik op een veilige manier mijn geld zou krijgen. Welke stappen zou ik verder kunnen ondernemen?

3271 4 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 25, 2013 om 11:03
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Indien niet opgehaald of afgeleverd zou het retour afzender zijn gegaan en U ontving niets.

Heeft U wel juiste bank rekening nummer gegeven en netjes geschreven?
Een 0 kun je slordig geschreven ook als 6 of 9 zien.

Dus was Uw bank nummer duidelijk ingevuld en heeft U bewijs via Track & Trance dat het is afgeleverd?

Een mail van de ontvanger is ook bewijs en getuige dus eis nu binnen redelijke termijn het bedrag.

ja
door janet1980 - Nov 25, 2013 om 11:45
10 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie, maar dat is niet het geval.
Het pakketje is afgeleverd en het bankrekeningnummer is elektronisch ingevoerd. Daarnaast is het gecheckt bij Post NL. Post NL erkent dat het pakketje is afgeleverd en het bankrekeningnummer klopt. Ze weten alleen niet waarom het bedrag niet is gestort. Het probleem is juist dat Post NL het vanaf dit punt niet correct afhandelt.
De medewerkers van de klantenservice hebben mij meerdere malen beloofd terug te bellen of te mailen echter verzuimen zij dit al 2 weken lang om te doen. Bewijs genoeg, maar de respons is er niet.
Mijn vraag is bij wie ik de eis kan neerleggen, want bij de klantenservice loopt het dood.

ja
door jans2 - Nov 25, 2013 om 12:16
311 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u al een klacht ingediend? Na al dat bellen is het belangrijk dat u verder zwart op wit (per brief of email) communiceert. Klachten post.nl klik hier.

ja
door janet1980 - Nov 25, 2013 om 12:47
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jans2 schreef op maandag 25 nov 2013, 12:16]Heeft u al een klacht ingediend? Na al dat bellen is het belangrijk dat u verder zwart op wit (per brief of email) communiceert. Klachten post.nl klik hier.

Dank u wel voor deze goede tip en de link. Ik heb direct ook op deze wijze een klacht ingediend.