ve
door venmans Oct 28, 2023 om 15:38
Geldzaken & recht

Pakketbezorging post.nl

Post.nl bezorgt mijn pakketten steeds bij buren, terwijl ik op het raampje van de deur een briefje heb geplakt dat het op dit bepaalde huisnummer NIET bezorgd mag worden. Vorige week zaterdag was ik gewoon thuis en werd er niet eens aangebeld. Later kreeg ik in de mailbox bericht dat het pakket (een dure laptop) op genoemd huisnummer bezorgd was. Ik vind dit niet kunnen en heb gechat met post.nl. Daar werd mij gezegd dat ik bij de afzender moest zijn.Ik heb de afzender gebeld en die wist te vertellen dat zij die klachten veel vaker kregen en dat ik bij post.nl moest zijn. Het vervelende is dat je de artikelen vooraf moet betalen en bij niet juist bezorgen neemt niemand de verantwoordelijkheid. Je kunt nergens terecht en wordt van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.

Vanmiddag zit ik startklaar om van post.nl het ontbrekende onderdeel in ontvangst te nemen. Weer belt post.nl niet aan en rijdt linea recta naar de bovengenoemde buren.(Ik heb de witte bus langs zien rijden). Ik vind dit niet kunnen. Post.nl wordt door de afzender betaald om de pakketten op het juiste adres af te leveren!!

Hoe kan ik hier iets tegen doen?

6198 17 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Oct 28, 2023 om 15:57
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Zo te lezen niet. Behalve als u iets verwacht voor de deur van de buren gaan staan wachten ........... U heeft feitelijk niets met de post van doen, de verzender dan wel verkoper heeft een contract met de post. Dus u kunt ook stellen dat u iets niet ontvangt en dan moet de verzender weer een pakket sturen. U kunt in mijn visie beter laten bezorgen bij een post.nl punt laten bezorgen en persoonsoonlijk af haalt.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 28, 2023 om 16:58
7193 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt de post.nl app downloaden en daarin aangeven waar de post bij afwezigheid bezorgd moet worden, werkt bij mij uitstekend.

Daar kunt u ook bericht ontvangen  dat er post onderweg is als u dat aanvinkt.

ma
door marleenvanh Oct 30, 2023 om 12:51
451 Antwoorden / 1 Vragen

Staat daar niet alleen als mogelijkheid 'buren' vermeld. Wat ze ook zouden moeten aanbieden idd is een of twee adressen waar het absoluut niet mag.

ne
door neodutchio - Oct 28, 2023 om 18:09
5154 Antwoorden / 12 Vragen

De verzender moet gaan klagen. Wat dat betreft is het advies van de verkoper niet juist.
Wat ook kan helpen is simpelweg even de bezorger persoonlijk aanspreken. Het kan een domme fout zijn dat deze bezorger steeds bij een verkeerd huisnummer staat. Gebeurd hier ook regelmatig, net een verkeerde straat of even niet op de juisnummers gelet.

tenormin
door tenormin - Oct 28, 2023 om 18:27
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Waar ik vroeger nooit problemen had met PostNl is dat nu volledig veranderd. Pakketjes komen of helemaal niet aan of, inderdaad, bij iemand anders bezorgd, werd me verteld. Die "iemand anders" had niets in ontvangst genomen. Ga maar bewijzen dat je het zelf niet ontvangen hebt. Maar de laatste keer kreeg ik wel een bezorger aan de deur waar ik bijna ruzie mee kreeg. Ik had niets besteld dus wilde het niet aannemen. Hij wilde het  door het keukenraam duwen (doe geen deur meer open) maar ik weigerde. Hij zegt: "hier, nr. 37." Ik kijk en zeg, mag 37 zijn maar je bent in Leidschendam en dit moet in Voorschoten zijn. Al vloekend liep hij, met pakket, weg. Ben niet meer zo kien op laten bezorgen (behalve de Jumbo).

borg queen
door borg queen - Oct 28, 2023 om 21:44
127 Antwoorden / 2 Vragen

Bij post.nl kan u aangeven waar u uw postpakketten afgeleverd wil hebben. , bijvoorbeeld een postpakketpunt of een buur die u wel vertrouwd.. In de meest gevallen kan dit.Kan op de site of in de app zo geregeld worden. Bovendien kan je in de app zien wanneer er iets aan komt. En hoogstwaarschijnlijk is het ook de bezorger die weet waar hij pakketjes kwijt kan zonder ze weer mee te moeten nemen. Veel van deze mensen worden per afgeleverd pakket betaald, daarom laten er ook veel pakketjes voor de deur of in de tuin achter, ook al is dit niet afgesproken.

anduril
door anduril Oct 30, 2023 om 12:37
167 Antwoorden / 1 Vragen

Dat je het kan opgeven is nog geen garantie dat het ook zo wordt uitgevoerd.  Per saldo is de toepasing afhankelijk van de postbesteller en als die al niet bekend is met het verschil tussen Leidschendam en Voorschoten dan kan je het gevoeglijk vergeten.

ro
door ronny530 - Oct 29, 2023 om 07:49
2783 Antwoorden / 41 Vragen

U kunt de buren vragen om in het vervolg geen pakketten die voor u bestemd zijn aan te nemen want zolang zij de pakketten in ontvangst blijven nemen houdt het ook niet op.
De verzender of u kiest veelal voor de standaard gratis bezorgopties en daar hoort als u niet thuis bent bezorging bij de buren ook bij en van die optie maken de bezorgers weleens misbruik als bij de buren ook een pakket bezorgd moet worden.
Zolang er een tekort aan bezorgpersoneel is blijft de werkdruk zeker op zaterdagen hoog en scheelt het weer een paar minuten als twee pakketten op één adres bezorgd kunnen worden.
Het valt niet goed te praten maar bezorgers zijn ook mensen die onder tijdsdruk werken en als dan op drukke dagen veel mensen niet thuis blijven om het pakket in ontvangst te nemen loopt de frustratie ook op.
De tip om de Post.nl app te installeren is een goede tip want in die app kunt u de bezorgvoorkeuren instellen en als u in staat bent om het pakket zelf af te halen kiezen voor afhalen bij een servicepunt van uw keuze.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 29, 2023 om 13:57
2063 Antwoorden / Vragen

In de post app kun je aangeven wat je met bezorging wil. Verder moet jouw leverancier PostNL aanspreken, die zijn namelijk de klant. Hoe deze overigens een (dure) laptop laat bezorgen zonder dat daarvoor getekend moet worden is mij sowieso een raadsel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 30, 2023 om 11:28
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn reactie is toch ook dat in beginssel de verzender postnl aanspralelijk dient te stellen maar omdat het kennelijk een structureel probleem is en de bezorger zelfs niet bij u aanbelt terwijl u wel thuis bent kan het m.i. toch geen kwaad om dan toch ook actie jegens postnl te overwegen. https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/dien-een-klacht-in/ en doe dat dan per brief, aangetekend: PostNL, Antwoordnummer 60417, 8900 KS Leeuwarden  Bij deze melding staat dat een postzegel niet nodig zou zijn maar als agezegd, verzend de brief aangetekend en dat kost dan wel geld.

Heeft u een rechtsbijstandsverzekerinfg, benader de verzekeraar dan om hulp.

Meanderaar
door Meanderaar Oct 30, 2023 om 12:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

Aangetekende poststukken verzenden naar een antwoordnummer kan niet omdat het aangetekende stuk niet door een mens wordt aangenomen en er niet getekend kan worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 30, 2023 om 16:21
16858 Antwoorden / 202 Vragen

helaas! Het kan wel degelijk en zie aangetekend verzenden naar antwoordnummer  Het kost dan wel frankeergeld.

ja
door jan24 - Oct 30, 2023 om 11:32
109 Antwoorden / 4 Vragen

Doen!
Ik laat het afleveren bij een NL Post afhaalpunt in de buurt. Hoef ik nooit thuis te blijven.
Goede tip van die app.

ma
door marleenvanh Oct 30, 2023 om 12:55
451 Antwoorden / 1 Vragen

Moet je dat wel hebben. De enige hier in het dorp is de buurtsuper, waar ik een keer zo geschoffeerd ben door de zich manager noemende kl....(vul maar in)  dat ze mij daar NIET meer zien!

adriaan2
door adriaan2 - Oct 30, 2023 om 11:57
104 Antwoorden / 0 Vragen

Ik laat niets thuis bezorgen maar laat het op een afhaalpunt bezorgen. Bovendien ben je dan ook niet afhankelijk van de bezorger wanneer die komt. Maar om eerlijk te zijn zou ik een laptop en al dat soort duurdere zaken liever in de winkel kopen en meenemen of indien niet voorradig afhalen als het in de winkel is.

ma
door marleenvanh - Oct 30, 2023 om 12:52
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ja het is een ramp dat Post.nl. (Al kunnen andere vervoerders er ook wat van....) Voor bedrijven doen ze 'van alles', maar ben je particulier dan kun je, wanneer er iets mis is, - op zijn Hollands gezegd - 'Doodvallen'. Wanneer meneer Omtzigt nou eens iets heel goeds wil doen om voor een heleboel ECHT GEWONE mensen veel frustratie weg te nemen dan zou hij een WET erdoor moeten zien te krijgen dat Post.nl (en ook andere vervoerders trouwens) aansprakelijk worden gesteld wanneer een pakket niet overkomt en de verzender zowel als de ontvanger kunnen bewijzen dat zij het pakker WEL verstuurd cq. NIET ontvangen hebben. Met de moderne Track and Trace moet dat niet zo moeilijk zijn. Een handtekening vervalsende bezorger, moet ook niet moeilijk te ontmaskeren zijn trouwens. Ja dan wordt het waarschijnlijk nog duurder om iets te versturen, maar dan weet je ook (beel) zeker(der) dat het goed overkomt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 30, 2023 om 15:22
2063 Antwoorden / Vragen

Nee hoor, stelt inderdaad niets voor want het bestaat al. Dan wordt iedereen verplicht al zijn pakketten in het vervolg verzekerd te verzenden en dan is het geregeld. Tegen een klein meerprijs natuurlijk, maar dat lijkt mij logisch, het moet immers ergens van betaald worden.

Me
door Meindo - Oct 30, 2023 om 13:04
64 Antwoorden / Vragen

Bij mij nooit geen problemen met PostNL Al jaren hebben we hier dezelfde bezorger die zijn werk heel goed doet. Dat mag ook wel eens gezegd worden, lijkt me.

mo
door mof - Oct 30, 2023 om 13:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ken het probleem en laat zaken tegenwoordig stsndaard op een afhaalpunt bezorgen

1paul
door 1paul - Oct 30, 2023 om 14:17
3152 Antwoorden / 0 Vragen

pakketten niet ophalen en klagen bij de verzender dat pakket niet geleverd is, laat die het vervolgens maar uitzoeken met de post!!

ze
door zeemannetje - Oct 30, 2023 om 15:00
120 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent niet de enige die dit meemaakt. Ook in mijn omgeving worden regelmatig de pakjes linea recta bij 1 buur afgeleverd en de rest krijgt bericht dat ze niet thuis waren. Ik laat mede daarom mijn pakketten als het maar enigszins mogelijk is op een post/DHL/en wat verder nog afhaallocatie afleveren.

Aa
door Aadjoh - Oct 30, 2023 om 16:37
5 Antwoorden / Vragen

Ik heb een accoount en App bij Post.nl.
Ik heb daar ook een alernatief bezorgadres opgegeven.
En nog zien ze kans, om A. gewoon niet aan te bellen, (ik was thuis met voordeur open) en B. het ook niet op die alternatieve bezorgplaats neer te leggen.
Ze belazeren de boel dus gewoon. Zo simpel is dat!

agapon1951
door agapon1951 - Oct 30, 2023 om 18:59
171 Antwoorden / Vragen

1. de eerste optie is, zelf ophale bij een ophaalpunt, deze zijn vaak tot latere uren open.
2. buren zeggen dit niet meer te accepteren