St
door Stijn78 Aug 21, 2018 om 10:02
Geldzaken & recht

Parkeerbon

1. Mag een parkeerbon met kentekengegevens nog onder de voorruit i.v.m. de nieuwe privacywet?

2. Op de parkeerbon staat dat men een acceptgiro van bedrijf A ontvangt. Echter ontvangt men een document van bedrijf B met betaalgegevens. Dus ander bedrijf dan dat op parkeerbon staat en geen acceptgiro. Mag dit? Valt dit onder de noemer valsheid in geschrifte o.i.d.?

840 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2018 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon betalen.

gerbera
door gerbera - Aug 21, 2018 om 11:23
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Stijn, lees nou zelf eens wat u geschreven heeft. Parkeerboetes worden uitgeschreven op kenteken, een plaat die iedereen waar u ook bent kan lezen. Hoezo privacy?. En uw term "valsheid in geschrifte" slaat natuurlijk nergens op. Mogelijk nog een oude rol papier die in het kader van bezuiniging eerst opgemaakt wordt. Op de nieuwe rollen staat waarschijnlijk wel de juiste gegevens. Dus gewoon betalen.
Mijn vraag; waaronder valt het parkeren op een plaats waar dit niet mag. Dit mag u zelf invullen.

Gr
door Grunn1 - Aug 21, 2018 om 12:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Privacy wet van toepassing op kentekens? Hoe wil je dan in je auto rijden als het kenteken niet zichtbaar mag zijn?
Ik weet niet door wie de parkeerbon is uitgeschreven (politie of boa) maar niet alle boetes worden door ddezelfde instantie geïnd. Parkeerboetes worden vaak door de gemeente geind en overtredingen door het cjib. Het apparaatje waaruit de bon komt heeft 1 rol papier en wordt niet verwisseld voor verschillende boetes.
Nee u komt hier niet onderuit en volgende keer maar parkeren waar dat wel mag.

Lsk520
door Lsk520 - Aug 21, 2018 om 23:05
827 Antwoorden / 2 Vragen

U maakt een grapje?