Ho
door Horst10 Jul 21, 2005 om 08:38
Geldzaken & recht

Pas op voor zgn 'belangenbehartigers'

In 2004 heb ik me laten misleiden boor een zogenaamde jurise ten sociaal dienstverlener. Ze regelde  PGB voor mij en een kind van me. Ze vorderde al die bedragen op in toataal ca € 29.000. Daarnaast vordert ze nog bij een verz.mij ca € 4500,-- Het ging mis omdat ik de bedragen wel erg hoog vond en vroeg om rekeningen en specificaties en heb over de rekening die de verz. mij niet betaalde, omdat die het werk van de belangenbehartiger niet juist vond (naar ik begrepen heb) ook niet betaald. Ik wilde de spcificatie eerst zien.   Dit leidde er toe dat ze uiteindelijk Incassoburo heeft ingeschakeld, die ons opzadelde met nog eens ca € 13.000 kosten. Ik heb bezwaar ingediend maar wacht nu al vier maanden op antwoord. Ik wil mijn dossier terug maar dat krijg ik niet terug. Ze beroept zich op 'retentierecht".  Het hangt dus af van besluit incassobureau, die in alle talen zwijgt. Deze belangenbehartiger heeft ons enorm gedupeerd ipv geholpen. Ze is bovendien  helemaal geen juriste,

Dus waarschuwing: pas goed op met wie je in zee gaat.

616 6 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 25, 2005 om 12:32
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Joop,

Ben je verhalen uit de oude doos aan het ophalen? Dat is goed als je
een inhoudelijk wezenlijk antwoord geeft, maar meehuilen met de wolven
helpt niet veel.

Bovendien hebben mensen die een vraag stellen op dat moment een
probleem waarop ze op dat moment een antwoord willen hebben. Maanden
later hebben ze daar niet zoveel meer aan.

Vladja

hutch
door hutch - Nov 25, 2005 om 12:53
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Restlies,

wat u nodig hebt is een goede advocaat. Ik neem aan dat u daar ook al aan gedacht hebt. Zo, niet: zo snel mogelijk inschakelen en legt u dit probleem bij die advocaat neer. Mocht u, om wat voor reden dan ook, een advocaat niet kunnen betalen, bestaat de mogelijkheid om (bijna) gratis juridische bijstand te krijgen. Klik voor meer info hier over, onderstaande link aan:

http://www.rvr.org/

Succes, gr. Hutch

hutch
door hutch - Nov 25, 2005 om 12:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik keek ook even niet naar de datum..... maar mogelijk dat zij er toch nog wat aan heeft.

jo
door joopwassink - Nov 25, 2005 om 13:13
7 Antwoorden / 1 Vragen

toen mijn reactie geplaatst was keek ik ook pas naar de datum, dacht dat het een recent probleem was waarop de info nog moest binnenstromen, vandaar dat ik ook het probleem van wel of geen jurist naar boven haalde om te kijken of mensen daar nog ideeen over hadden. Maar terecht gesteld dat op 'oude' problemen vaak geen zinvolle bijdrage meer kan worden geleverd; mijn excuses.

jo
door joopwassink - Mar 15, 2006 om 23:50
7 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor de waarschuwing. Maar als mevrouw zich wel voordoet als juriste en dit in werkelijkheid niet is dan sta je volgens mij al weer een stukje sterker.

Blijft overigens ongelofelijk dat zulke zakkenkloppers nog bestaan :(

Ho
door Horst10 - Mar 15, 2006 om 23:55
8 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft me destijds een reactie gegeven op bovenstaand probleem. Dat is er nog steeds en ligt nog steeds (nu al een jaar - bij het Incassobureau.

Ik weet inmiddels dat zelfs een student in de rechten zich 'jurist' mag noemen (zie Van Dale). Dat is erg misleidend want een dergelijke titel schept toch verwachtingen. Ik ben er in ieder geval ingestonken, terwijl ik me goed verdiep in zaken, maar je moet kennelijk ieder woord ontleden.

Bedankt