ma
door mario0344 Feb 22, 2013 om 00:10
Geldzaken & recht

Paypal klacht..

Hallo allemaal,

Ik heb een Iphone 5, en aangezien iphone niks voor mij is had ik deze via ebay tekoop gezet, alles verliep snel kreeg al snel een koper uit Duitsland verkoper had een goeie feedback, heeft het bedrag netjes overgemaakt, en ik zou het binnen 2 dagen verzenden, heb dit vervolgens gedaan, via Postnl op de post gedaan, alles netjes afgehandeld enz..
Tot mijn schrik kreeg ik 5 dagen later een claim tegen van het niet ontvangen goederen in de omschrijving, meneer heeft zogenaamd een doos ontvangen met een pak drinken erin??
Paypal heeft mij nu 1x een bericht gestuurd om bewijs enz te sturen, heb dit netjes gedaan maar aan de verkoper hebben ze 9 mailtjes gestuurd..
Wat ik nu verwacht is dat de koper het geschil wint, aangezien verkopersbescherming op paypal zeer dramatisch is aangezien de koper altijd gelijk krijgt..
Zaak word pas in maar afgerond, maar aangezien mijn ervaring ben ik een Iphone 5 & €500 kwijt...
Kortom, doe geen zaken via paypal..

747 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 22, 2013 om 12:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

IK ga dus er altijd van uit dat ik het niet opstuurt. Of ze komen het halen of ik ga het brengen tegen betaling van de kosten.

_connie_
door _connie_ - Feb 22, 2013 om 13:27
168 Antwoorden / 5 Vragen

Het klinkt mij in de oren als oplichting,maar is paypal in deze dan de partij?
Lijkt mij toch niet.
Ik vind opsturen zowiezo riskant,gezien alle oplichtingpraktijken die je op deze wijze hoort.
U bent niet de eerste en helaas zal u ook niet de laatste zijn.

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2013 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u al eerder zaken via Pay Pal hebt gedaan. Dan weet u toch de risico's voor de verkoper?

chris74
door chris74 - Feb 23, 2013 om 09:30
567 Antwoorden / 44 Vragen

Paypal heeft hier in dit geval niets mee te maken. Je verkoopt het het via ebay.
Post NL pakket verzekerd verstuurd?? zo niet heb je geen poot om op te staan.
Had je beter via een andere maatschappij kunnen versturen verzekerd versturen.

ma
door mario0344 - Feb 23, 2013 om 09:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik het goed heb is paypal van ebay of andersom. Ik heb het opgestuurd via PostNL aangetekend voor €13, voor de rest heb ik er een track trace code bij gekregen.

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2013 om 10:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe het verstuurd is, doet er niet toe. De ontvanger bevestigd dat het is aangekomen. Hij geeft alleen aan dat er iets anders in het pakje zit dan een telefoon. Haast niet te bewijzen dat hij liegt. En dan begint het probleem, omdat er vis Paypal betaald is.

fokker48
door fokker48 - Mar 8, 2013 om 19:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hey Mario,

Ik herken het hele verhaal, het is pure internet oplichting, komt veel voor zeker in Duitsland.
Als verkoper dacht ik dat ik veilg was, helaas heeft het mij 200 euro gekost, dus NOOIT meer handelen met Paypal.
Ik verkoop ruim 6 jaar op marktplaats en maak altijd foto's van mijn pakjes met inhoud, behalve bij deze omdat ik dacht dat zit wel goe bij Paypal. Het bewijs is vernietigd door de koper in opdracht van Paypal, dat moest van Paypal anders kreeg de koper zijn geld niet, ik kan er wel vanuit gaan dat er niets is vernietigd, koper kan niets overleggen.
Hieruit blijkt dat de crimineel de crimineel gelijk geeft, ze hopen nog steeds op domme mensen en het lukt nog steeds !!!
Wel een hele goede les, volgende keer gewoon via mijn eigen bank!!!