Xxxmaud
door Xxxmaud May 12, 2021 om 21:21
Geldzaken & recht

Paypal stort mijn geld niet terug.

Op mijn paypal account staat momenteel een hoog bedrag, dit heb ik weer terug gestort gekregen op mijn Paypal tegoed. Alleen nou is het onmogelijk om mijn geld weer terug te ontvangen van Paypal. Mijn rekeningnummer blijkt gekoppeld te staan aan een oud account welke nooit was gebruikt. En nou wil Paypal mijn geld niet terug storten.

Eind vorig jaar kreeg ik een mail dat mijn Paypal account zou worden gesloten omdat ik er nooit gebruik van maakte. Prima deze heb ik toen dan ook laten sluiten. Nou heb ik dit jaar toch gebruikt gemaakt van Paypal, dit omdat er bij een buitenlands bedrijf geen mogelijkheid was om met Ideal te betalen. Zo heb ik eerst met Ideal het bedrag over gemaakt naar Paypal en vervolgens heb ik met het Paypal tegoed betaald.

Nu is dat geld doormiddel van een retour weer terug gekomen op mijn Paypal account en wil ik dus mijn geld weer terug ontvangen op mijn bankrekening, maar Paypal weigert mijn geld terug te storten naar mijn rekening.

Mijn rekeningnummer blijkt namelijk de status inactief te hebben en kan niet gekoppeld worden aan mijn nieuwe Paypal account, dus vroegen ze na contact om een kopie van mijn paspoort en een bankrekeningafschrift. Deze heb ik ze allemaal netjes toegestuurd, maar dit blijkt niet voldoende.

Hoe krijg ik dan mijn geld terug?

3854 6 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 12, 2021 om 21:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geeft Paypal dan aan waarom die kopieën niet voldoende zijn?

Xxxmaud
door Xxxmaud May 12, 2021 om 22:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Daar geven ze geen reactie meer op. Ik telkens nieuwe vragen over mijn oude account en nu reageren ze helemaal niet meer.
Ik zal nog proberen om een foto van het gesprek bij te voegen.

diumenge
door diumenge May 12, 2021 om 22:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Toch maar blijven volhouden dan, als ze kunnen vaststellen dat je bent wie je zegt te zijn en het jouw bankrekening is dan moeten ze gewoon over maken.

Als dat niet lukt, kan je het wellicht naar een andere paypal rekening van een bekende storten die het dan opneemt en overmaakt?

Xxxmaud
door Xxxmaud May 12, 2021 om 23:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat gaat niet het gesprek hebben ze gesloten en ze hebben het vervolgens onmogelijk gemaakt om een nieuw gesprek te openen. Oftewel ze negeren me nu volledig. Het gesprek is ook bijgevoegd. Ik ga nog kijken of ik het kan laten storten op een rekeningnummer van iemand anders

Xxxmaud
door Xxxmaud - May 12, 2021 om 23:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Stuur ons via de link hieronder een gedetailleerd bericht en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Als je de transactiereferentie, de datum en het bedrag kent, vermeld je deze ook.

2:57 PM

- PayPal Assistant

Die bank is helaas al aan het maximale aantal toegestane PayPal-rekeningen gekoppeld.

Ik kan mijn bankrekeningnummer niet koppelen

Kan deze aan een oud account gekoppeld zijn? Er was wel een paypall account inactief en verwijderd omdat deze nooit gebruikt werd

*******1 Kan namelijk niet aan mijn account gekoppeld worden voor terugstortingen

3:00 PM

DN

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal. Mijn naam is Damian en ik zal u vandaag helpen.

Ik begrijp dat u contact met mij opneemt over uw bankrekening.

Ik kan zien dat de bankrekening met het eindnummer 2431 momenteel inactief is.

Stuur ons foto ' s van uw identiteitsbewijs (beide kanten) en bankafschrift. Het identiteitsbewijs moet volledig zichtbaar zijn en de foto ' s moeten aan twee kanten van het document worden genomen.

Het afschrift moet uw bankrekeningnummer, banklogo, zichtbare transactie en uw voor- en achternaam bevatten. U kunt uw bankafschrift downloaden van het online bankieren van de bank. Het afschrift mag niet ouder zijn dan 12 maanden.

Stuur de documenten via de volgende website: http://www.paypal.com/il/uploaddoc

Informeer ons wanneer u de vereiste documenten opgeeft. Dan zorg ik voor uw zaak

4:06 PM

- Damian

Ze zijn zojuist verstuurd.

DN

Bedankt voor het verzenden van de bijlagen. Het identiteitsbewijs is zo correct mogelijk, maar ik kan het bankdocument niet accepteren.

Een acceptabel document is een bankafschrift dat minimaal 2 transacties bevat. Uw naam, bankrekeningnummer en banknaam en logo moeten zichtbaar zijn.

Stuur het juiste document opnieuw.

11:25 AM

- Damian

Rekeningafschrift verzonden

DN

Bedankt voor uw medewerking. Ik kan zien dat uw bankrekening is toegevoegd aan uw andere PayPal-rekening. Uw vorige PayPal-rekening is echter onderworpen aan een actieve beperking. Om deze reden moet u informatie geven over uw oude account waarmee u de beperking kunt verwijderen of u een andere bankrekening kunt toevoegen.

1:10 PM

- Damian

Dat account stond als het goed is gewoon op dezelfde naam en e-mailadres. Alle info daarvan is verder hetzelfde. Je kan zien dat de Ideal betalingen van het Paypal saldo van dit rekeningnummer komen, dan moet het daar ook weer op terug te storten zijn. Als er nog meer informatie nodig dan hoor ik het graag.

4:58 PM

PA

Voer ter verificatie het adres in dat aan uw PayPal-rekening is toegevoegd.

9:39 AM

- Paula

Ik neem aan dat je het oude account bedoeld, deze was zo te zien volgens de geschiedenis van mijn mail gestart op 3-9-2016 Dan zou het adres als ik het goed heb ....... in Zwolle moeten zijn. Nu woon ik op ........ in Zwolle.

3:22 PM

Het oude account had overigens geen beveiligd wachtwoord met tweestapsverificatie en daarom had ik mijn pasgegevens er daarom destijds heel snel weer vanaf gehaald en had het account vervolgens ook nooit meer gebruikt. En maar goed ook, want ik weet dat dat oude account ook een te makkelijk wachtwoord had wat in omloop was door een datalek.

3:23 PM

PA

Kunt u mij het telefoonnummer geven waarop we contact met u kunnen opnemen? We zullen proberen de mogelijkheid te ontgrendelen om een bankrekening toe te voegen in het telefoongesprek.

3:29 PM

- Paula

Telefoonnummer: ******

IA

Ik ben blij dat ik je kon helpen. Als u andere vragen heeft over uw PayPal-rekening, zal ik die altijd graag beantwoorden.

2:13 PM

- Izabela

? Ik ben niet gebeld.

Is stuur de voor en achterkant van mijn paspoort + een rekeningoverzicht van mijn bank en daarbij kun je zien dat ik met diezelfde rekening heb betaald dat lijkt me met een gezond verstand toch meer dan voldoende

Voor iemand die dit terugleest en het nog niet kan snappen: dat geld in het paypal overzicht van mijn account moet worden terug gestort naar mijn rekening!!

Daar waarmee het ook aan jullie is overgemaakt

Graag rekeningnummer ***** weer actief maken op dit account, er is meer dan voldoende bewijs toegestuurd. Zodat ik mijn 800 euro terug kan ontvangen....

Of daadwerkelijk bellen naar het nummer ******, al heb ik werkelijk geen idee wat je nog meer zou moeten weten.

5:52 AMkenin

RZ

Hartelijk dank voor uw bericht. Heeft u de mogelijkheid om in te loggen op dit account?

Bedankt voor het gebruik van PayPal, een fijne dag verder!

2:50 PM

- Remigiusz

Ja die mogelijkheid heb ik, daarom kan ik hier ook berichten sturen.

Het oude account is niet meer actief

Graag zie ik mijn geld terug gestort op mijn rekeningnummer ********, daar waarmee ik ook heb betaald. Dit nummer blijkt gekoppeld te staan aan een oud inactief account welke nooit is gebruikt. Graag verzoek ik het rekeningnummer te koppelen aan mijn huidige account.

En eventuele blokkades ivm inactief op te heffen

Zijn er nog meer verificaties nodig? Behalve mijn paspoort + bankafschrift van mijn rekeningnummer welke jullie hebben ontvangen?

Dan hoor ik het graag

Kan iemand eens serieus reageren?

Alvast bedankt.

5:59 PM

Berichten worden verwerkt in de volgorde waarin ze worden ontvangen en we sturen een melding naar je app, PayPal-rekening en e-mailadres wanneer we reageren. Bedankt.

Dit gesprek is gesloten.

diumenge
door diumenge May 12, 2021 om 23:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar word je niet vrolijk van...

marita5
door marita5 - May 12, 2021 om 23:37
11547 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Xxxmaud ,

Dien een bezwaar in , klik op de rode regels .

https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-kan-ik-bezwaar-maken-tegen-de-beslissing-van-paypal-over-mijn-kwestie-faq2050

Lees ook hier , klik op : Informatie over claims en geschillen .

https://www.paypal.com/nl/smarthelp/topic/CLAIMS_AND_LIMITATIONS

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 13, 2021 om 09:46
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend, zie deze info https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/paypal/details? (Klachtenkompas is een gratis service van de Consumentenbond) en zie deze al wat oudere info waarin o.a. zijdens de AFM naar FINNET wordt vverwezen indien u er met PayPal niet uitkomt. https://radar.avrotros.nl/forum/banken-f30/paypal-moet-me-helpen-wat-kan-ik-doen-t156469-s40.html  En u kunt ook zelf rechtstreek bij de AFM een klacht indienen over PayPal: https://www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/klacht

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 13, 2021 om 09:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Koop via Paypal  goederen  zodat je tegoed van  jou rekening naar deze winkel gaat.

En daarna bij Nihil toegoed hard weglopen en nooit meer terug komen daar.
Dat werkte makkelijker en sneller.

Vele zijn al weg en het lijkt erop dat dit de manier is om klanten nog vast te houden.
Maar heb hiervoor helaas geen enkel bewijs maar slechts vermoedens.
Het enkele jaren terug ook mijn tegoed zo  binnen gehaald.

Fatima b
door Fatima b - May 22, 2021 om 13:05