di
door diana40 Jul 7, 2005 om 22:07
Geldzaken & recht

Polissen cardif en wooncomfortplan afsluiten

hallo allemaal,

ik heb een vraagje, wij zijn ook zo dom geweest om drie jaar geleden een tweede hypotheek bij frisia te nemen, hier zit dus arbeidsongeschiktheidsverzekering in(totaal bedrag) een overlijdensrisicoverzekering(totaal bedrag) en een holland welvaren van 99 euro per maand.

wij gaan nu een ander huis kopen, nemen dan 1 nieuwe hypotheek, het stuk frisia wordt dan afgelost, weet iemand hoe dat zit met die verzekeringen, kunnen we het beste alles afsluiten daar???

bedankt alvast Diana

2631 9 Rapporteer

texmark
door texmark - Jul 12, 2005 om 22:25
20 Antwoorden / 0 Vragen

De polissen van Cardif, waarvoor je een koopsom hebt betaald kunnen gewoon blijven doorlopen. Je hebt er immers al voor de hele looptijd voor betaald! Overlijdensrisicoverzekering kan zelfs mede dienen ter dekking van je nieuwe hypotheek. De polis waarvoor je een maandpremie betaald kan worden opgezegd. Dit is waarschijnlijke een polis die een bedrag opbouwt ter aflossing van de tweede hypotheek. Deze polis heeft dus een bedrag opgebouwd van zo'n € 3500,-. Vraag bij opzegging om het saldo op je rekening te storten. Hier kunnen nog wel kosten afgaan.

di
door diana40 - Jul 12, 2005 om 22:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

hartstikke bedankt voor je reactie

ik weet genoeg.

groet diana

ro
door roybrown - Jul 27, 2005 om 16:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bij kapitaalverzekeringen worden, gedurende de eerste jaren de kosten ingehouden op de in te leggen premie. Dit betekent dus dat je de eerste jaren bijna niets opbouwd in de verzekering. Sluit je deze verzekering af en ga je een nieuwe verzekering aan, dan begint het verhaal weer opnieuw: de eerste jaren worden de kosten ingehouden en daarna ga je pas een kapitaal opbouwen. De premies van de eerste jaren zijn dus weggegooid geld geweest.

Ik zou er toch maar eens over nadenken en even een berekening van de alternatieven (laten) maken.

dhoogeve
door dhoogeve - Aug 5, 2005 om 19:25
16 Antwoorden / 0 Vragen

Cardif kun je niet veel anders dan laten lopen, je hebt alles al
betaald. Andere verzekeringen kun je meenemen, indien de nieuwe
geldverstrekker de maatschappij accepteerd! Anders is het helaas
pindakaas en kun je weer nieuwe verzekeringen afsluiten. Maar laat je
niet beetnemen, je hoeft niet alles af te dekken met een kapitaal of
overlijdensrisicoverzekering. Als je een offerte hebt stuur je die
gewoon naar mij op. Ik geef je dan een echt onafhankelijk advies zonder
zelf een hypotheek af te willen sluiten. Kost je wel 65 euro, maar
brengt je veel meer op.  email:
belastingconsulent@hotmail.com

sa
door sanderadvies - Sep 1, 2005 om 01:23
5 Antwoorden / 1 Vragen

ten eerste goed nieuws!!

vanwege een wetswijziging kunnen de koopsompolissen beeindigd worden en teruggevorderd worden.

De Hollands welvaren polis, welke overigens gelabeld is van Reaal is een waardeloze polis en adviseer dan ook deze meteen af te kopen.

sander de Loo

ca
door casper2573 - Oct 17, 2005 om 11:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste sander,

kan je me meer over vertellen over die wetswijziging. In de polisvoorwaarden staat dat ze niet zijn af te kopen.

Heb 2 overleidensrisico polissen bij Hollands Welvaren via koopsom. Inmiddels niet meer nodig ivm nieuwe hypotheek. Tevens Arb ong / WW via dsb, welke ik eigenlijk zou willen afkopen.

alvast bedankt

su
door susannebd - Oct 24, 2005 om 13:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Kunt u mij misschien vertellen waar ik deze wet kan vinden op internet, want ik wil heel graag van deze polissen af.

Groetjes

pa
door patricklaila - Jan 19, 2006 om 23:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

krediet contract afgesloten 25mei2005

kredietvraag was 50000,,,werd 60000 ivm nodige ,verplichte orv wcp.

50000 op rekening gekregen op 30mei.

dus de rest..10000 (orv ,wcp)is toen ook betaald.

polsdatum ingang orv ,wcp 01072002?????.

heden...schulden terug betaald(2e hypo).

weigering restitutie orv ,wcp.

nooit gehoord dat t niet af te kopen is.

moest t wel r bij nemen.

vreemde data's

misleiding?

koppelverkoop?

geen goede voorlichting?

gaarne antwoord..

afz p v drielen

pa
door patricklaila - Jan 19, 2006 om 23:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

krediet contract afgesloten 25mei2002

kredietvraag was 50000,,,werd 60000 ivm nodige ,verplichte orv wcp.

50000 op rekening gekregen op 30mei.

dus de rest..10000 (orv ,wcp)is toen ook betaald.

polsdatum ingang orv ,wcp 01072002?????.

heden...schulden terug betaald(2e hypo).

weigering restitutie orv ,wcp.

nooit gehoord dat t niet af te kopen is.

moest t wel r bij nemen.

vreemde data's

misleiding?

koppelverkoop?

geen goede voorlichting?

gaarne antwoord..

afz p v drielen