opaplop
door opaplop Jun 27, 2024 om 14:25
Geldzaken & recht

Post NL

Heb spullen besteld, die zouden via Post nl komen, alles afgesproken, dag,tijd en ook een plaats waar ze het mogen neerzetten. Nu krijg ik bericht,uw pakket komt niet. U kan een andere dag en tijd afspreken, maar dan is het zo, dat ik er weer extra voor moet betalen als ik het sneller zou willen hebben.
Is dit gebruikelijk bij Post NL????


4117 12 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Jun 27, 2024 om 14:40
936 Antwoorden / 3 Vragen
3

Je moet bij je verzender klagen. Hij heeft een ovk met PostNL. Jij niet. 

Jij hoeft alleen maar aan PostNL, of eigenlijk aan de douane, als het bestelde uit een niet EU land komt. Heb je in het VK besteld (als voorbeeld) dan moet je invoerrechten en BTW betalen. Bij Ali zit tegenwoordig die kosten bij de aankoopprijs in

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 27, 2024 om 15:23
7393 Antwoorden / 3 Vragen
2

Als dag, tijd en plaats door Post NL is afgesproken en u krijgt bericht dat het die dag niet uitkomt dan zou u niet extra bij hoeven te betalen nu u een andere keuze van bezorging mag maken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 27, 2024 om 15:48
2289 Antwoorden / Vragen
0

Nee, nog nooit gemaakt of zelfs maar van gehoord.

sira
door sira - Jun 27, 2024 om 16:01
2579 Antwoorden / 24 Vragen
2

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik moet bijbetalen als ik een andere dag en tijd aangeef.

Bij sommige webwinkels wil het weleens zijn als je een pakketje met spoed nodig hebt dat er extra kosten bijkomen, maar niet bij Post.nl.

borg queen
door borg queen - Jun 27, 2024 om 16:01
129 Antwoorden / 2 Vragen
3

Ik laat tegenwoordig alles wat niet door de brievenbus past afleveren bij een post.nl punt en dat is wel zo fijn.Je hoeft niet thuis te blijven en je hebt een week de tijd om het af te halen.En ook hierbij  gebeurt het tegenwoordig regelmatig dat ik een bericht krijg van post.nl dat het ze vandaag niet lukt en krijg dan een andere dag/bezorgtijd. Soms voor hetzelfde pakket wel 3 keer. Ook voor pakketjes die uit het buitenland komen. Importkosten moet je altijd van te voren voldoen voordat ze überhaupt gaan bezorgen. Al die verplaatsingen van dag en tijd heeft mij nog nooit extra geld gekost. Het duurt alleen langer voordat je je spullen krijgt, maar dat maakt mij niet uit..

atlas1302
door atlas1302 Jun 27, 2024 om 16:30
357 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is het meest effectieve, zo deed ik het en zou het altijd zo doen. Even een ritje naar een post.nl punt, neem nog wat boodschappen mee, en huppekee pakjes avond.
Hier op C.V. kan je alleen maar je pakjes ophalen bij een afhaalpunt, niks te bezorgen aan huis en wel zo fijn.

tenormin
door tenormin Jun 28, 2024 om 12:31
16945 Antwoorden / 109 Vragen

Tot je niet meer mobiel bent en er niemand anders is die het voor je kan afhalen. Dan is het geen pakjesavond.

rj
door rjw - Jun 27, 2024 om 16:20
3390 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dit kan voorkomen. Ook postnl mensen komen bijvoorbeeld wel eens vast te zitten in een onverwachte verkeerssituatie waardoor een planning moet worden aangepast.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 27, 2024 om 17:12
2289 Antwoorden / Vragen

Ik dacht dat het om dat bijbetalen ging.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 27, 2024 om 18:30
11669 Antwoorden / 15 Vragen
11
Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 29, 2024 om 09:21
2289 Antwoorden / Vragen

Er staat.letterlijk niets over dat bijbetalen in dit verhaal?

he
door henkie.penkie - Jun 28, 2024 om 10:22
153 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je hebt tegenwoordig enkele mogelijkheden om je pakketje op een bij jou in de buurt op een post.nl afhaalpunt te kunnen afhalen en ook nog vaak de mogelijkheid omdit via een pakjes automaat af te halen waar je dan een code voor krijgt. Dit spaart je ook aan verzendkosten en deze service zit allemaal in je verzendkosten en hoef je niets extra's voor te betalen. In jou geval zou ik dan toch maar uitkijken dat je niet opgelicht word.

1paul
door 1paul - Jun 28, 2024 om 11:49
3350 Antwoorden / 0 Vragen
0

is dit geen oplichting? verzender heeft overeenkomst en niet u met post nl dus laat die het maar oplossen..


yo
door yoko79 - Jun 28, 2024 om 13:47
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het ruikt naar spam. Meerdere z.g. berichten voor bijbetaling van bezorgers gehad.

gerbera
door gerbera Jun 28, 2024 om 14:37
7484 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt, zie bericht van @MABELLE

wi
door wim koelewijn - Jun 29, 2024 om 07:48
76 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bijna alles is mogelijk bij Post.nl..behalve dan......hun bereikbaarheid als je wilt klagen...en het meest onmogelijke....Goede bezorging !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In 1 ding zijn ze uitstekend...de prijsverhogingen invoeren..

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ga
Gamba 1950 - Oct 30, 2024 om 20:07
Huishouden & energie
Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Afpo/Feroli WTW/CV Optifor 3.0 zorgt voor tochtoverlast

Ik woon in een appartement met een CV van Feroli dit gekoppeld is aan een WarmteTerugWin unit die de woning ventileert. Om precies 19.00 uur start het ventileren op niveau storm. Je voelt een koude luchtstroom. Dit stop om 23.00uur. De instalateur kan niets vinden. Maar die komt ook niet op het tijdstip dat het gebeurt. Volgens de instalateur zit er geen klok in de WTW en ook buiten de appartement ... Lees meer

RM
RMF - Oct 29, 2024 om 17:42
Winkels & webshops

Wie is er verantwoordelijk?

Goedenavond,

Helaas een klein geschil met een webshop. Enige tijd geleden een pakket geretourneerd met het retourlabel wat in het pakket zat. Pakket is niet meer traceerbaar, blijft ergens hangen.

De webshop zegt niet verantwoordelijk te zijn voor retourzendingen ( het staat ook zo op hun website ), maar DHL geeft aan dat hun wel verantwoordelijk zijn omdat ze het label betaa ... Lees meer

Za
Zarja - Oct 22, 2024 om 04:57
Winkels & webshops

Wat moet ik doen als een gigant als Mediamarkt de bestelde en betaalde producten niet levert en ook niet reageert op de klacht, niet op de klachtenlijn en niet op de emails van de klachtenlijn.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit meemaken. Ik heb in juli 2024 een aantal spullen besteld bij Mediamarkt. Ik kreeg bericht dat ze binnen waren en bij het ophalen bleek dat een router miste. Die zou nog nageleverd worden, zeiden ze, wisten ze niet zeker, want het stond nergens genoemd dat het nageleverd zou worden, behalve op hun site waar ze beweren dat als je een bestelling nog niet hebt ontvan ... Lees meer