ga
door gastonf Feb 23, 2009 om 09:54
Geldzaken & recht

Post zoek

Regelmatig krijgen wij rekeneningen welke direct direct een aanmaning zijn. Soms gaat het ook al verder.

Soms gaat het gewoon goed met de postbezorging...

Als ik reclameer bij een bedrijf van wie ik al een aanmaning heb gehad dan zeggen zij weer op hun beurt dat er een gewone rekening verzonden is.Ik geloof dat maar ik heb de gewone brief/rekening nooit ontvangen..

TNT beweert echter dat ze alle post keurig bezorgen op mijn adres.En daarmee is voor TNT de kous af.

Wat kan ik doen want het word vrij frustrerend om achter de zaken aan te blijven lopen, behalve alleen al dat het veel geld kost om het elke keer weer recht tezetten.

Dit is een structureel probleem sinds ik ben verhuisd en duurt nu al bijna 2 jaar

486 5 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 23, 2009 om 10:09
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Gaston,

Vang de postbode eens op en vraag hem/haar er eens naar. Of kijk eens in zijn/haar schuurtje. Daar wordt meestal onbezorgde post gevonden als er weer eens wat aan de bezorging schort.

Overigens is op tijd je rekeningen betalen een zorg van jezelf, niet van degene aan wie je moet betalen of TNT. Jij neemt wat af en dan moet je ook maar zien dat je het betaalt. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik.

Je kunt natuurlijk overgaan tot automatische betaling, al zou dat het laatste zijn dat ik zelf zou doen als het geen voordeel oplevert. Doch ik heb ook geen last dat acceptgiro's hier niet aankomen en daar ken ik onze postbode Marianne ook te goed voor: een hele serieuze!

Hardware ERror MAN.

johanpc
door johanpc - Feb 23, 2009 om 10:13
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Is het niet vreemd dat post van en voor de belastingdienst, de gemeente en het uwv NOOIT zoekraakt.

ga
door gastonf - Feb 23, 2009 om 10:19
20 Antwoorden / 6 Vragen

Jawel hoor, de belasting dienst had ook een brief gestuurd mbt de wegenbelasting, deze heb ik ook  nooit ontvangen. Ook geen herinnering of iets anders.

Na verloop van tijd ben ik maar gaan bellen want ik vond het wel erg lang duren met de wegenbelasting,het eea uitgelegd, daarop kreeg ik een nieuw betalingskenmerk van ze en ik heb de rekening direct betaald.

Echter een 2 weken later kreeg ik een brief van de belastingdienst met daarin een boete wegens het te laat betalen van de wegenbelasting

ga
door gastonf - Feb 23, 2009 om 10:22
20 Antwoorden / 6 Vragen

Automatische incasso zou een optie zijn, maar wat bv een rekening van een tandarts? Dat is niet periodiek. En ik heb ook wel eens een rekening na 4 maanden van hem gehad..er zelf achteraan gaan?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 23, 2009 om 10:29
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Gaston:

M'n tandarts betaal ik altijd contant,direct na behandeling of binnen twee dagen. Krijg ik ook nog een korting van 10 - 20 %. Dan declareer ik bij de zorgverzekeraar.
H.