Gerardus1942
door Gerardus1942 Nov 28, 2016 om 12:31
Geldzaken & recht

Postbzorging

TNT post geeft aan post te hebben  geprobeerd te bezorgen maar was niemand thuis.
Ten 1e waren wij op deze data en uren wel degelijk zienbaar en hoorbaar aanwezig (getuigen) maar is poststuk NIETbezorgd  of aangeboden ook is er geen melding achtergelaten o.d. behoudens op laptop waarop geconstateerd is dat post was bezorgd maar niemand aanwezig was.
Bezorging zou pas 2 dagen later wederom worden aangeboden hierop kon ik niet wachten en heb dan ook poststuk opgehaald bij filiaal TNT.
Nadat ik deze klacht had ingediend  bij POST.nl werdt ik telefonisch benaderd en verwezen naar voorwaarden van TNT.
Daarmede was discussie gesloten. Over extra gemaakte kosten o.d. welke door de te late aflevering door ons zijn gemaakt kon alleen maar worden beantwoord met ZIE VOORWAARDEN TNT.
Wil hiermede alleen maar aangeven hoe POST.nl met haar klanten omgaat ondanks door hun gemaakte fouten.

5354 12 Rapporteer

hutch
door hutch - Nov 28, 2016 om 12:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

TNT Post (PostNL) is al lang niet meer dat wat het (vroeger) was.

In uw situatie moet u nog blij zijn dat u überhaupt nog wat krijgt. Stelen (verduisteren) bij PostNL is de gewoonste zaak van de wereld.... en er wordt niets aan gedaan. Wel doen zij telkens voorkomen alsof zij een 'onderzoek' instellen, echter dat doen zij niet. Alleen wat administratief nakijken, meer niet.

Wat daar ook mee te maken heeft, direct dan wel indirect, is de kwaliteit (van het werk) van de bezorgers zelf. Helaas te vaak zéér belabberd!!

jo
door jorisw Nov 30, 2016 om 16:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat je onderbouwde bewijsstukken hebt als je zulke grote beschuldigingen doet. Zo niet, dan zou ik uitkijken als ik jou was.

edrick3
door edrick3 - Nov 28, 2016 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TNT post geeft aan post te hebben  geprobeerd te bezorgen maar was niemand thuis.

En HOE hebben ze dat aangegeven?

behoudens op laptop waarop geconstateerd is dat post was bezorgd maar niemand aanwezig was.

Is er een mail gestuurd?

Gerardus1942
door Gerardus1942 Nov 28, 2016 om 12:51
29 Antwoorden / 18 Vragen

Via track en trace postbezorging gevolgd waarop stons aangegeven dat bezorging niet was gelukt.
Wat compleet onwaar is.

Wi
door Wil_H Nov 28, 2016 om 13:06
270 Antwoorden / Vragen

Track en trace zegt helemaal niets. Als de bezorger halverwege de rit de helft van zijn lading inscant als "Niet thuis" dan laat het systeem dat mooi zien. Lijkt mij meer een geval van "Te lui om uit zijn auto te komen."
U heeft het over TNT post, maar TNT is geen onderdeel van Post.nl. Desalniettemin zijn hun voorwaarden zodanig dat je als ontvanger helemaal geen rechten hebt. TNT stelt zich op het standpunt dat zij geen zaken doen met de ontvanger, maar met de verzender. Dus als er iets fout gaat tijdens de verzending dan moet je als ontvanger bij de verzender zijn. Die kan vervolgens TNT proberen aan te spreken. Helaas staat in hun voorwaarden dat je als verzender geen barst te vertellen hebt over hoe zij de verzending verder afhandelen.

Gerardus1942
door Gerardus1942 Nov 28, 2016 om 13:09
29 Antwoorden / 18 Vragen

Kunnen wij  hier met z'n allen dan niets aan doen ???? b.v. RADAR ???

tijger1
door tijger1 Nov 28, 2016 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

RADAR? Waarom stelt u dan uw vraag hier?

Cookies
door Cookies Nov 28, 2016 om 14:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of het nou Radar of Kassa is, geen van beide kan hier verandering in aanbrengen. Zoveel invloed hebben die consumenten programma's niet.

Be
door Ben22 Nov 30, 2016 om 15:00
57 Antwoorden / 6 Vragen

Een bedrijf wat diep gezonken is.

diumenge
door diumenge Nov 30, 2016 om 15:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Via track en trace postbezorging gevolgd waarop stons aangegeven dat bezorging niet was gelukt.Wat compleet onwaar is." Dus het was wel gelukt?

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2016 om 13:02
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Is (tegenwoordig) niets bijzonders, helaas. Ben hele dag afgelopen Vrijdag thuis geweest. Aangezien ik eigenlijk maar twee keer in de week voor Post kijk (Dinsdag en Donderdag) zag ik Zaterdag bij de krant halen ('s-ochtends) dat er een pakket was bezorgd. Met nota bene twee afhaaladressen. Eerste adres had het pakje, bij vraag waarom een andere Bruna winkel (helemaal niet in de buurt) er ook bij was gezet werd gezegd: ze doen maar wat, dit horen we bijna iedere dag. Ga geen moeite verspillen om TNT aan de staart te trekken, heeft volledig geen zin. Maar dat er gejokt kan worden (understatement) is kennelijk gewoonte geworden i.p.v. uitzondering.

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2016 om 13:56
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@rachella14, probeert u uw vuist dan maar te maken bij het andere forum:
https://radar.avrotros.nl/forum/

diumenge
door diumenge - Nov 30, 2016 om 15:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"Wil hiermede alleen maar aangeven hoe POST.nl met haar klanten omgaat ondanks door hun gemaakte fouten."

Leuk, maar dit Vraag & Beantwoord...

sw
door swat1500 - Nov 30, 2016 om 23:10
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Formeel gezien bent u als ontvangende partij geen klant van PostNL dat is namelijk de verzender.Die betaalt voor de dienstverlening van PostNL.U betaalt niets.

Gerardus1942
door Gerardus1942 Dec 1, 2016 om 11:11
29 Antwoorden / 18 Vragen

Beste SWAT1500, Verzendkosten worden deze dan door U betaald????
Laat zulke antwoorden toch a.u.b. achterwege spaar de moeite. Dank U.

diumenge
door diumenge Dec 2, 2016 om 09:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alleen heeft swat1500 wel gelijk. U dient te klagen bij de partij die PostNL heeft ingeschakeld. Dan kunnen zij desgewenst weer bij PostNL klagen.

ha
door halex Dec 2, 2016 om 11:39
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Zo, Rachella14, u bent dus niet gediend van juiste antwoorden in uw nadeel? Dat is even pech hebben voor u!

Gerardus1942
door Gerardus1942 Dec 2, 2016 om 12:18
29 Antwoorden / 18 Vragen

Halex,
Ik kan wel tegen kritiek maar dan wel eerlijke en juist gerichtte maar geen losse flodders.
Welke juist antwoord????
Als ik ontvanger ben en verzender heeft alles keurig op tijd afgehandeld maar Post Nl zegt dat pakketje via track en Trace  is te volgen, en op bepaald tijdstip wordt bezorgd maar in gebreke blijft waarom zou ik dan verzender aanspreken? Bezorger is helemaal niet aan het adres geweest dus vind ik het normaal hierop Post.nl aan te spreken. Deze hebben inmiddels excuses aangeboden.

ha
door halex Dec 2, 2016 om 12:23
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Omdat u geen overeenkomst hebt met PostNL. De verzender heeft een dienst gekocht bij PostNL, als die dienst slecht uitgevoerd wordt is het aan de verzender om PostNL aan te spreken.

Gerardus1942
door Gerardus1942 Dec 5, 2016 om 15:51
29 Antwoorden / 18 Vragen

Bedankt voor Uw advies.
Maar wilde alleen aangeven dat PostNL niet correct (leugenachtig) heeft gehandeld en diende als waarschuwing.

Ma
door MacWally - Dec 1, 2016 om 03:42
151 Antwoorden / Vragen

Gewoon niets kopen bij bedrijven die zaken doen met post,nl dan is het zo opgelost.

ha
door halex - Dec 2, 2016 om 08:25
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U stelt dat u wel thuis was. De bezorger heeft aangebeld en u deed niet open. Was u even naar het toillet? Of is uw deurbel stuk?
Ik bestel regelmatig via internet. En laat dit het liefst via PostNL bezorgen. Hun track&trace is voor mij altijd betrouwbaar. En ik kan ook vaak kiezen voor aflevering bij een PostNL-punt in de buurt. Zodat ik mijn zending daar af kan halen. Veel beter dan DHL of GPD is mijn ervaring.

Gerardus1942
door Gerardus1942 Dec 2, 2016 om 12:11
29 Antwoorden / 18 Vragen

HALEX,
Als je mijn berichtje GOED leest, heeft bezorger NIET aangebeld, was ik NIET naar toilet, waren er meerdere personen aanwezig, was mijn deurbel NIET stuk, maaaaaaaaar Postbode is waarschijnlijk NIET aan de deur geweest  of zou dan nog tenminste een berichtje hebben moeten achterlaten van NIET THUIS o.d.  dit is onze ervaring.

ha
door halex Dec 2, 2016 om 12:22
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het lijkt mij waarschijnlijker dat u de bel niet gehoord hebt of net even iets anders aan het doen was. Zonder hele woorden in hoofdletters, begrijp ik u ook wel. U wekt de indruk te schreeuwen en dat komt wat onvriendelijk over.

hutch
door hutch Dec 2, 2016 om 15:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Halex, TS is heel duidelijk, duidelijker kan niet en toch (...) stelt u: Het lijkt mij waarschijnlijker dat u de bel niet gehoord hebt of net even iets anders aan het doen was. Onvoorstelbaar dat u die zeer duidelijke zin van TS niet begrijpt. Bent u in de buurt geweest, of heeft u alles gezien, of...... bent u een klein beetje eigenwijs?

ha
door halex Dec 3, 2016 om 11:16
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Omdat ik met mijn ervaringen het stellige verhaal van TS veel te stellig vind. Daarbij is het welles nietes: TS stelt dat de postbode niet is geweest, de postbode zegt van wel. Mijn balans slaat uit naar de kant van de postbezorger.

Gerardus1942
door Gerardus1942 Dec 5, 2016 om 15:59
29 Antwoorden / 18 Vragen

Fijne reacties, maar lees a.u.b. mijn klacht een goed.
Volgens Post.NL moet bezorger altijd een berichtje achter laten wat dus niet is gebeurt.
Bel is niet gegaan 100% zeker te weten. Getuigen aanwezig.Was ook niet iets anders aan het doen.
Schreeuwen doe ik op een andere manier, en postbode heeft helemaal niet gezegd dat hij of zij aan de deur is geweest maar had aangegeven op Track en Trace dat pakketje was aangeboden (zonder bericht) achter te laten.
Misschien ben ik nu een beetje duidelijker?

ha
door halex Dec 9, 2016 om 21:59
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dat verandert mijn mening niet. Ik denk dat uw verhaal niet juist is. Volgens mij staat het mij vrij om dat te denken. Toch?

Ma
door Mat Matheij - Dec 3, 2016 om 22:40
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een totaal andere ervaring met overigens Post.nl. U gooit bij voortduring namen door elkaar. Bij eerste bezorging gooit men een bericht in de brievenbus BGG. Het is juist dat niet de volgende dag als gesuggereerd bezorgd wordt. Alleen bij Track&Trace kan men bezorgingen volgen. Andere firma's doen het echt slechter. Niet in eigen belang. TNT en Post.nl zijn m.i. niet per definitie hetzelfde. De afzender is verantwoordelijk voor enige aflevering. Wanneer uw poststuk zo belangrijk was had u andere voorwaarden kunnen vaststellen t.o.v. een standaard leverantie.

Gerardus1942
door Gerardus1942 Dec 5, 2016 om 16:15
29 Antwoorden / 18 Vragen

Ben helaas niet de slimste en sorry dat ik de namen door elkaar heb gegooid.
Er is dus helaas bij mij geen bericht in de bus gegooid.

Ma
door Mat Matheij Dec 5, 2016 om 16:49
986 Antwoorden / 3 Vragen

Afijn u heeft uw pakket kunnen ophalen. Zoals meerdere mensen dat aangeven is Post.nl de betrouwbaarste wanneer er een track&trace is afgesproken.   TNT en DHL die doen soms maar wat. Vaak zijn zij in het bezit (bij afhalen) van het telefoonnummer van de client. Maar eerst bij de laatste keer gaat men bellen.

ri
door riesenbeck - Dec 5, 2016 om 12:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het is makkelijk te controleren als er geen briefje is achter gelaten dat u niet thuis was of het is afgegeven bij de buren dan kan u er van uitgaan dat er zeker geen bezorger bij u is langs geweest om het pakket/post af te leveren
Ik spreek hier uit ervaring en als je daar melding van maakt dan wordt er een report van gemaakt daar doen ze ook niets mee(dat weet uit goede bronnen) en dan kan u kiezen en tegen een extra betaling wordt het als nog de zelfde avond bezorgd,belachelijk dat je voor het zelfde twee keer moet betalen.
Ik vind het niet zo vreemd dat het slecht gaat met Post NL als je personeel aan neemt die goedkoop is en niet de verantwoording neemt om hun werk goed te doen.

mo
door mouseye - Dec 5, 2016 om 13:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik ook gehad, aan het werk achter mijn computer in de huiskamer. Niet thuis bericht in de bus. Gewoon geen tijd/zin gehad voor falevering.
Kreeg van TNT ook flauwekul verhaal.

holiday
door holiday - Dec 5, 2016 om 13:30
102 Antwoorden / 12 Vragen

Ik vind dit een vreemd verhaal,

Een pakketbezorger krijgt alleen maar betaald als hij het pakket aan u afleverd.
Na twee keer aangeboden hebben, moet hij het pakket afgeven bij een agentschap waar u het pakket op kan halen.
De pakketbezorger krijgt dan niets betaald terwijl hij wel twee keer aan de deur is geweest.
Dus de pakketbezorger zal er alles aan doen om het pakket zelf af te leveren.
Als u schrijft dat bezorging na 2 dagen opnieuw aangeboden zou worden, dan kan u het ook niet afhalen bij een agentschap.

Uw verhaal rammeld aan alle kanten.