De
door Debs64 Jul 10, 2024 om 17:51
Geldzaken & recht

PostNL stopt met digitale zegel. Tegoed onder 15 wordt niet teruggegeven.

PostNL stopt per 15 augustus met digitale zegels. Bedragen onder de 15 euro worden niet teruggestort. Boven de 15 euro wel. Advies PostNL is zo veel mogelijk opmaken. Kan van restant 9 euro geen zegels printen want die zijn maar 5 dagen geldig. Mag dit zomaar?

5330 12 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Jul 10, 2024 om 18:04
7393 Antwoorden / 3 Vragen
2

Of het mag weet ik niet maar wat ik wel weet is dat het voor u erger zou zijn als Post NL onder de €10 niet zou teruggeven.
Ik vind wel dat Post NL een latere datum zou mogen hanteren om er mee op te houden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 10, 2024 om 18:18
2289 Antwoorden / Vragen
0

Nee, dat mag ongetwijfeld niet 'zomaar'. Het lijkt mij sterk afhankelijk van wanneer ze dit aangekondigd hebben, een jaar lijkt mij wel het minimum maar daar zwijgt u over. Kunt u dat niet vinden of vindt u dat het vermelden niet waard?

De
door Debs64 Jul 10, 2024 om 18:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor dat kan en wil ik best vertellen. Deze mail is afgelopen maandag binnengekomen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 10, 2024 om 18:49
2289 Antwoorden / Vragen

Hebt u een linkje naar het juiste product want ik snap niet welk product dit betreft. Is dit product trouwens zakelijk of voor particulieren en wanneer hebt u die zegels dan aangeschaft?

De
door Debs64 - Jul 10, 2024 om 18:42
1 Antwoorden / 1 Vragen
0
@q
door @qwerty@ Jul 12, 2024 om 17:39
95 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees alleen maar Herstel e-mail en dat je vanaf 15 aug. je digitale postzegels anders koopt.
En een printertje, dus je koopt, je moet een printertje hebben en dan plakken ?

sw
door swat1500 - Jul 10, 2024 om 23:08
3869 Antwoorden / 0 Vragen
1

Nee, PostNL mag dit niet zomaar doen. De voorwaarden van de overeenkomst moet deze wijze van handelen vermelden.

Ik lees in de de voorwaarden voor het gebruik van de digitale postzegel het volgende:
11.4 Cliënt dient ervoor te zorgen dat bij beëindiging van de overeenkomst het tegoed is opgemaakt. Mocht er toch een restbedrag overblijven dan zal PostNL dit onder aftrek van kosten restitueren.

Ik denk dus dat u een goede grond heeft om bezwaar te maken. Het zou echter kunnen dat PostNL stelt dat de kosten vcor het restitueren 15 euro bedragen en u daarom niets kan terug krijgen.

De
door Debs64 Jul 12, 2024 om 12:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Duidelijk. Danku wel

j.
door j.vreriks - Jul 12, 2024 om 12:01
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Gewoon schandalig, dit  mijn geld kunnen de bobo, nóg meer de grote meneer uit hangen

De
door Debs64 Jul 12, 2024 om 12:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat dus. Denk dat er heel veel klanten op deze manier gedupeerd raken

1paul
door 1paul - Jul 12, 2024 om 13:48
3350 Antwoorden / 0 Vragen
1

lees de voorwaarden eens en kijk wat daar in staat zou ik zeggen.


gerbera
door gerbera - Jul 12, 2024 om 14:49
7484 Antwoorden / 14 Vragen
2

In het 2e bericht vermeld u wat anders, men stopt niet met de zegel maar er veranderd iets. Wat dat is weet u, daar zal het bericht wel over gaan.

L.S opvallend dat men, zeker de laatste tijd, alleen de vraag leest en daarop reageerd, maar de eerder gegeven reacties niet gelezen worden, gevolg  een aantal dezelfde (en overbodige) reacties.

ro
door ronny530 - Jul 12, 2024 om 15:14
2910 Antwoorden / 41 Vragen
1

Ik kan er voor consumenten niets over terug vinden maar wel voor zakelijke klanten die pakketlabels uitprinten en die zakelijke klanten waren al langer (medio augustus 2020) op de hoogte dat die digitale plaklabels uit een labelprinter niet meer gebruikt konden worden.
Kan het niet zo zijn dat u zakelijk actief bent want voor consumenten is het niet mogelijk om een tegoed aan zegels vooruit te betalen maar kunnen wel na betaling een postzegel code aanvragen die op de envelop geschreven wordt.

@q
door @qwerty@ Jul 12, 2024 om 17:42
95 Antwoorden / 1 Vragen

Als dat zo is, wat kan er zakelijk toch veel mis gaan, 9 Euro verlies, dan zal wel aftrekbaar zijn.

Mabelle
door Mabelle - Jul 12, 2024 om 18:52
655 Antwoorden / 1 Vragen
1

Mocht je een zakelijk gebruiker zijn, is het wel zo handig als je dat ook even vermeld. Zeker omdat dit een consumentenforum is.

En zoals anderen ook al schrijven, je foto laat alleen zien dat er iets verandert.

atlas1302
door atlas1302 Jul 13, 2024 om 11:08
357 Antwoorden / 14 Vragen

Zakelijke gebruikers kunnen gewoon consument zijn toch?

sira
door sira - Jul 12, 2024 om 21:18
2579 Antwoorden / 24 Vragen
2

Ideaal systeem. Op de foto is de Dymo Labelwriter te zien. Bedrijven gebruiken die al jaren.
Voor uitsluitend digitale postzegels voldoet een kleiner model labelwriter, maar zodra er grote etiketten (denk aan DHL) geprint moeten worden, heb je een groter model nodig.

Ik gebruik hem voornamelijk voor kleinere adresetiketten. Inmiddels is het al een oudje uit begin 2000, maar hij doet het nog altijd perfect, omdat het thermische printers zijn, dus geen geklooi met inkt of toner. Je haalt de aanschafprijs er dubbel en dwars uit.
Je kunt er zelfs zwart/wit afbeeldingen op afdrukken.
Alle pakketten, enveloppen, zelfs medicijnen bij de apotheek zijn praktisch allemaal met een Dymo geprint.
Misschien niet voor iedereen belangrijk, maar bij mij gaat er niets in het afval met mijn adresgegevens er op, de etiketten van Dymo zijn verwijderbaar en gaan allemaal door de vernietiger.

marita5
door marita5 - Jul 13, 2024 om 10:36
11669 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Debs64 , 

De Voorwaarden 

8.4 PostNL heeft steeds het recht de voorwaarden, de tarieven en het assortiment met betrekking tot de dienst te wijzigen 

14.3 Indien de Klant door de wijziging in een ongunstigere positie komt te verkeren, kan hij de overeenkomst opzeggen tegen de datum waarop de nieuwe voorwaarden of tarieven van kracht worden. De opzegging dient voor laatstgenoemde datum door PostNL te zijn ontvangen. 

https://www.postnl.nl/Images/Algemene-voorwaarden-online-frankeren-en-pakket-ontvangen_tcm10-22169.pdf?v=7cb0e54f92a6db870afc8528267e402d

VH
door VHT2005 - Aug 23, 2024 om 12:11
1 Antwoorden / Vragen
0

Het is toch van de zotte dat je tegoed kwijt zou zijn dit noemen creatief boekhouden oftewel je zakken vullen van andermans geld, als men toen 5 cent tekort zou komen om een postzegel te doen afdrukken werd dit niet geaccepteerd en nu doen ze dit gewoon op deze manier het is puur A-Sociaal.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mb
mbusman - Oct 30, 2024 om 14:54
Computers & telefonie

Airpods wel of geen garantie.

De accu van mijn Airpods 2 is stuk, waardoor de case niet meer oplaadt. Volgens verkoper AMAC valt dat binnen de consumentengarantie. Toch kunnen ze me niet helpen want volgens Apple mag het product dan verder geen defecten hebben en 1 van de oortjes is licht beschadigd. De oortjes doen het prima, dan was niet het probleem. 
Mag Amac de garantie op het product om die reden weigeren? Lees meer

He
Henkjan voskamp - Oct 30, 2024 om 15:44
Huishouden & energie

Betalen terug geleverde stroom

Hoe is het mogelijk dat mensen die moeten betalen aan de energie bedrijven 
Voor de stroom wat je over hebt , terwijl er investeerders zijn die weilanden opkopen vol stampen met zonnepanelen en daar voor hun geleverde stroom vangen 
En dan tegen particulieren zeggen dat er overbelasting is van stroom . Lees meer

li
lies48 - Oct 30, 2024 om 11:06
Geldzaken & recht

Bizarre communicatie rijschool geld kwijt?

Lang vehrala kort, net alles getypt maar foetsie.
2021 ingeschreven voor spoedrij-opleiding van 2 weken want in de WW dus alle tijd. Aanbetaald.
Werd gezegd: dan eerst theorie halen. oke. stuurden ze me al naar amerfsoort en Nijmegen om 08.00. (met de trein, woon in Noord-holland) .
Na een tijdje gelukkig plek voor theorie-examen in eigen woonplaats, niet gehaald, 1 foutje te veel. ... Lees meer