ik
door ikkuh63 Feb 10, 2016 om 17:22
Geldzaken & recht

Postorderbedrijf OTTO

Wij wonen al 13 jaar op ons adres, gisteren ontvingen wij een sommatie van OTTO, of wij bedrag X onmiddelijk willen betalen. De sommatie staat op naam van een ons volkomen onbekend persoon. Ik heb per mail contact opgenomen met OTTO, en kreeg de volgende reactie:
"Volgens onze gegevens is er op 25.11.2015 een levering aangeboden van een camera.

Deze hebben ze niet aan kunnen bieden en hierna is er een kaartje in de brievenbus gestopt om het op een Postnl punt op te halen.


Dit is opgehaald en hier is ook voor getekend voor ontvangst.


Wij gaan dus een verklaring van een niet ontvangen levering sturen die wij graag ingevuld en ondertekend van u willen ontvangen.


Wij gaan dan een onderzoek opstarten en dit verder uitzoeken.


Mocht u onlangs pas op dit adres zijn komen wonen dan kan het inderdaad informatie zijn van de vorige bewoner en horen wij dit graag van u."

Wij hebben nooit een camera besteld bij dit bedrijf, en ook nooit opgehaald bij een Postnl punt. Wat zijn nu onze rechten/plichten?

Vast dank voor uw reactie(s)

3538 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2016 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Beetje raar dat ze een verklaring van een niet ontvangen levering van je willen hebben terwijl je niets besteld hebt.

Je hebt ze netjes geïnformeerd dat je een onterechte sommatie ontvangen hebt en dat moet voldoende zijn.
Laat ze het zelf maar uitzoeken.

Wie eist bewijst.

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2016 om 18:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En hebt u die sommatie van Otto aan iemand anders dan opengemaakt? Dat is schending van het briefgeheim.

Uw plichten? Heel weinig, eigenlijk geen. Maar uit beleefdheid kunt u het volgende doen.

Stuur Otto nogmaals een mail dat die persoon u onbekend is, dat u al 13 jaar op dat adres woont, dat u geen pakketje heb ontvangen of opgehaald. En dat u de zaak daarmee als afgedaan beschouwd. En dan klaar.

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2016 om 18:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Jij bent toch de geadresseerde niet? Andere naam, toch? Kortom: de sommatie is dus helemaal niet voor jou bestemd.

Otto klopt dus bij de verkeerde aan. Verklaring van niet-ontvangen levering? JIJ hebt NIKS besteld, dus laat Otto het lekker zelf uit zoeken. Geen verklaring invullen.

Mail ze maar dat ze bij de verkeerde aankloppen en dat jij je niet geroepen voelt aan hun onderzoekje mee te werken, aangezien jij nooit wat besteld hebt.

diumenge
door diumenge - Feb 10, 2016 om 18:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Inderdaad, u had die post gewoon retour afzender moeten sturen met de mededeling dat de geadresseerde onbekend is op uw adres.

tenormin
door tenormin - Feb 10, 2016 om 18:15
16933 Antwoorden / 108 Vragen
0

Ben het wel met tijger1 eens dat u een niet aan u geadresseerde brief open had moeten maken en gewoon, toen nog zonder enige kennis van zaken, terug had moeten sturen. Natuurlijk heeft Otto geen claim op u, dat niet. Toch was het beter geweest het gewoon retour afzender te sturen, nu raakt u verwikkeld in een spelletje. Niet dat het verkeerd afloopt, maar toch.

Ni
door NicovK - Feb 10, 2016 om 18:24
6 Antwoorden / 1 Vragen
1

Otto heeft echt een hele slechte service

costnix
door costnix Mar 5, 2016 om 12:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zeg daarom altijd: "Liever NIETS van OTTO!"

ik
door ikkuh63 - Feb 10, 2016 om 18:31
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

Op de envelop stond niet dat het een sommatie betrof, maar ik had vorige maand al een envelop retour gestuurd aan OTTO met daarop duidelijk vermeld, dat de genoemde persoon niet op het adres woont.....

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2016 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En waarom die volgende dan opengemaakt? 

Maar maakt verder niet uit. Stuur dat mailtje en dan klaar.

ik
door ikkuh63 Feb 10, 2016 om 18:42
6 Antwoorden / 5 Vragen

Juist omdat ik vorige maand al een envelop terug heb gestuurd, heb ik deze opengemaakt. Natuurlijk niet slim, dat besef ik ook wel.....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2016 om 20:17
16957 Antwoorden / 202 Vragen
0

In aansluting: u behoeft formeel niets te doen. Hetgeen u wel heeft gedaan is een kwestie van normaal fatsoen en daar mag en moet Otto het maar mee doen.
Als Otto zich laat bedotten is dat een probleem van hen c.q.hun probleem. U heeft niets ontvangen, ook geen kaartje en hier zal dus wel sprake zijn geweest van crimineel gedrag: wachten op de levering, kaartje hengelen en dan het product ophalen. U heeft nergens voor getekend en dus moet Otto bewijzen.Dat kunnen zelfs niet!

ik
door ikkuh63 - Mar 5, 2016 om 10:01
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

Gisteren wederom een envelop van OTTO ontvangen, deze ongeopend retour gestuurd.....

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2016 om 11:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

@ikkuh63: Prima! Op iedere brief die er nog gaat komen, consequent de woorden 'geadresseerde onbekend' zetten en retourneren.

costnix
door costnix - Mar 5, 2016 om 12:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Controleer bij het gemeentehuis of iemand zich op uw adres heeft ingeschreven.

ik
door ikkuh63 - Apr 5, 2016 om 12:50
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

Zucht, vandaag weer een envelop ontvangen en retour gestuurd..... Ik ben benieuwd, hoelang ze dit vol gaan houden.

ik
door ikkuh63 - Jul 20, 2016 om 17:30
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het wordt steeds 'leuker': inmiddels hebben ze (naar mijn mening) een deurwaarder ingeschakeld (de brieven heb ik NIET geopend). Vandaag weer een brief ontvangen, ik ga 'm maar niet meer terugsturen (al twee keer naar dit postbusnummer in Barendrecht retourgezonden). Is er nog iets wat ik verder kan doen, behalve een brief versturen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer