Gi
door Gieling Apr 26, 2021 om 12:57
Geldzaken & recht

Prepaid creditkaart

Omdat je vaak in het buitenland een creditkaart nodig hebt wil ik een prepaidkaart aanschaffen. Eentje die je kunt koppelen aan je ibannummer. Heeft iemand suggesties en ervaringen voor mij?

2710 13 Rapporteer

ne
door neodutchio - Apr 26, 2021 om 13:07
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een creditcard is iets anders dan een debitcard. Een debitcard wordt ook niet overal geaccepteerd. De vraag die u vooraf moet stellen is wat u met de kaart van plan bent en of dat bij dat doel een debitcard geaccepteerd wordt. U kunt er bijvoorbeeld geen auto mee huren, maar wel diverse betalingen mee doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 26, 2021 om 13:09
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Prepaid? Voor zover ik weet zijn aan creditkaarten abonnementdkosten verbonden. Er zijn verscillende waarvan m.i. de ANWB Visa kaart de gunstigste is. Of informeer bij uw bank. Pinnen is mogelijk voordeliger.

rj
door rjw Apr 26, 2021 om 16:20
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Of je leest de vraag. TS wil een CC omdat dat in het buitenland vaak nodig is. Je wilt bijvoorbeeld niet de borg van een huurauto pinnen. Dan moet je eerst een heel groot bedrag op je rekening zetten, wat er vervolgens afgehaald wordt. En dan moet je het nog terug zien te krijgen. Terugpinnen werkt alleen in Nederland, dus krijg je in het gunstigste geval een stapel bankbiljetten terug.

En prepaid CC's bestaan gewoon. Technisch worden die verwerkt als CC, maar je moet er vantevoren een bedrag op storten.

ne
door neodutchio Apr 26, 2021 om 22:34
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Maar op een prepaid card kan geen reservering gedaan worden. Je kan er dus geen borg mee "betalen".

Thecla58
door Thecla58 - Apr 26, 2021 om 13:30
862 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wilde onlangs, via amazon.us, een kindle e book aanschaffen en dat ging dus niet via Ideal of overmaken via mijn ibannummer. Toen heb ik voor het bedrag een prepaid credit  card van Mastercard aangeschaft. Kon van te voren aangeven wel bedrag er op moest en dat kon ik via Ideal wel overboeken.

Kijk eens op internet

https://bankr.nl/prepaid-creditcard/

succes

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 26, 2021 om 14:20
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien staat    hier   Iets voor u tussen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 26, 2021 om 14:58
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Let Op!  Elke aanbieder van deze heeft weer net iets andere voorwaarden.

Ik kan  op mijn Russiche kaart,  (lagere kosten per jaar)  veel doen,  geld storten en weer terug boeken.

Maar vele goedkope in NL aanbieders is dat  alleen storten en  alles moet je opnemen.

Bij  verlies ben je soms gewoon je geld kwijt!
Ook zullen niet  alle winkels  deze  accepteren wegens de extra kosten voor hun.

Neem enkele door en stel daarna nogmaals een vraag over waar jij aan denkt.
Dan kunnen we de voor en vooral ook nadelen noemen....

Mijn  Russische kaart kan ik wel een auto huren, mits ik er eerst  €5000,- of meer op zet.
Zodra ik de huur auto heb kan ik weer flink restbedrag  naar de gewone bank terug boeken, hoezo zekerheid?
De verlies en diefstal is   op mijn kaart maar  3 maanden.
Vliegtickets wel  1 jaar, dus  naast vreemde taal   ook nog eens  gekke voorwaarden.

Verder heb ik voor mijn Russische  Euro kaart  kosten  als ik in andere valuta betaalde, zoals $  of  Noorse kronen!
Het is een hele puzzel  om voor jou  de beste kaart te vinden, afhankelijk van welk gebruik en hoe vaak je die gaat gebruiken.

chaos verhaal,  ja maar dat vind ik van de voorwaarden ook helaas!

ne
door neodutchio Apr 26, 2021 om 15:47
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Heel knap dat u een debitcard hebt waar reserveringen op gedaan kunnen worden. Verhuurbedrijven in Europa accepteren alleen creditcards.

gerbera
door gerbera Apr 26, 2021 om 16:22
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Uw? Russische kaart (R42 mastercard) is gekoppeld aan een Russische bankrekening en geen andere bankrekening dus dat op die kaart storten is onzin. Verder is totaal niets verzekerd, staan de voorwaarden netjes op een rijtje en kun je gewoon in het Nederlands de boel afhandelen en met Euro's betalen. De enige kosten zijn de aanschaf van de kaart en het betalen van de wisselkoers. En als u met $ of Noorse kronen wilt betalen zal u deze wel op uw Russiche rekening moet hebben staan en dat lijkt mij moeilijk verschillende valuta's op een en dezelfde rekening. En voor Wit Rusland zijn weer andere regelingen van toepassing.

justmeagain
door justmeagain Apr 27, 2021 om 00:04
623 Antwoorden / 8 Vragen

Fantasie kent geen grenzen.

gerbera
door gerbera Apr 27, 2021 om 09:16
7372 Antwoorden / 14 Vragen

$OM555 zorgd er wel voor dat er nog wat gelachen kan worden hier☺

tijger1
door tijger1 Apr 27, 2021 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en al zijn reacties zijn compleet on-topic, dus de moderatie is heel blij met hem.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Apr 27, 2021 om 15:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zit niet in Belarus...
De Russische  Сбербанк   heeft geen verschil tussen Credit of Prepaid kaarten zichtbaar.
De R42  weet ik niets van.

Wel dat de Alfa bank ook andere voorwaarden heeft en alles is Mastercard  logo op.
Er zijn daar meerdere banken en  ik heb naar de € kaart ook een  Roebel kaart er naast voor daar te gebruiken.
Dat bespaarde wissel kosten.

gerbera
door gerbera - Apr 26, 2021 om 15:26
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Lees hier  ook over verborgen kosten aan zo'n kaart. En hier  de top 10 van deze kaarten.

panter22
door panter22 - Apr 26, 2021 om 16:15
6599 Antwoorden / Vragen

Als je in aanmerking kunt komen voor een gewone creditcard, dan is dat veel handiger. Je hoeft niet te lenen. Je kunt er voor zorgen dat er altijd een positief saldo op staat waar je de betalingen in het buitenland, maar ook in Nederland kunt doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 26, 2021 om 16:29
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Deze info lijkt mij toch handig om te weten:

Gebruik jij een kredietkaart?

Een kredietkaart bezit heel wat voordelen die we handig vinden. Vooral het feit dat je ermee op krediet kan kopen. Je kan nu een aankoop uitvoeren van een dienst of artikel en pas een maand later zie je het geld van je rekening gaan. Er is vaak een uitgavelimiet op de kredietkaart, zodat je niet hoger dan een bepaald bedrag maandelijks kan uitgeven.

Een debetkaart daarentegen heb je standaard van zodra je een zichtrekening opent. Hiermee kan je ook betalingen uitvoeren, maar het geld gaat onmiddellijk van de rekening. Heb jij beide kaarten in je bezit?  (bron: https://bankenvergelijken.be/is-er-een-verschil-tussen-een-kredietkaart-en-een-debetkaart/ en voor alle zekerheid (dit is een be site) dan ook maar https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/service/bankpas/verschil-creditcard-en-bankpas/ en ook daar staat o.a. dat de 'gewone bankpas'een debetcard is.

sira
door sira - Apr 26, 2021 om 22:14
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb een creditcard (met een limiet van € 2.000,-) die gekoppeld is aan mijn ING betaalrekening. Kosten hiervoor € 18,60 per jaar. Zou je aankopen willen doen die hoger zijn dan de limiet, kun je dat zelf naar de kaart overmaken.
De creditcard heeft een andere pincode dan de pincode behorende bij de bankpas van mijn betaalrekening. Ik gebruik hem uitsluitend voor het huren van een auto in het buitenland en soms voor internetaankopen. Afschrijvingen vinden 1x per maand plaats.

Dit staat op de site van de ING: Kies voor maandelijks al je betalingen laten afschrijven van je betaalrekening dan betaal je geen rente over je creditcardbetalingen. Je Creditcard is dan geen lening die bij BKR geregistreerd wordt. Zorg wel voor voldoende saldo op je betaalrekening op het moment van afschrijven. Dat voorkomt roodstand waarover wel rente wordt gerekend.

fl
door flyingfrance - Apr 27, 2021 om 11:08
62 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou REVOLUT proberen (ik heb er zelf nog geen een ) maar lees er goede dingen over.
Kijk uit met een prepaid kaart kan je VAAK geen auto huren !  En je kan alleen betalen als er voldoende geld opstaat, maar dat lijkt mij duidelijk.

Bij de ANWB kan je al voor 15 euro een gewone creditkaart krijgen en die werkt wel voor de autohuur.

ti
door tilpend - Apr 27, 2021 om 11:46
134 Antwoorden / 0 Vragen

Let op: het zijn niet alleen autoverhuurders maar ook vaak hotels die een prepaid creditcard weigeren.
Voor een vakantie in Amerika heb ik een prepaid USD-credit card gebruikt voor betalen van boodschappen, trein, etc maar voor het hotel heb ik gewoon gebruik gemaakt van de creditcard van mijn bank. Niet alleen werd die wel geaccepteerd door mijn hotel, ook zat er een betere klantenservice en aankoopdekking aanvast.

Wat voor u het handigste is, is volkomen afhankelijk van voor welke betalingen u de card gaat gebruiken (denk aan bijv. kosten voor cash pinnen), hoe vaak u de card gaat gebruiken (bij prepaidcards zijn er vaak hoge kosten als u een tijdje geen betalingen ermee doet), etc.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 27, 2021 om 15:17
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Of je een Credit kaart kan krijgen, ik ben te oud,  laag  inkomen op papier dus  moet wel  Prepaid hebben.
En als je tegen de leeftijdsgrens aan zit,  vele worden dan omgezet.

ko
door korver - Jun 21, 2021 om 12:49
5 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt het beste een van de prepaid creditcards van de "nieuwe" fintech banken kiezen, die hebben de meeste mogelijkheden en beste voorwaarden over het algemeen.

Met de meeste prepaid kaarten is het niet mogelijk om een auto te huren zoals hierboven al werd aangegeven. Mocht dat een vereiste zijn dan moet u kiezen voor de kaart van Bunq of van Openbank. Die laatste is gratis, voor de eerste is een maandelijkse bijdrage verschuldig. U krijgt bij beide kaarten een volledige bankrekening, die u kunt gebruiken naast uw bestaande bankrekening of als primaire bankrekening.

Hier vindt u een overzicht van alle kaarten en hun kosten en mogelijkheden.