mariegh
door mariegh Mar 10, 2010 om 14:20
Geldzaken & recht

Prijsgarantie SRC niets waard

De reis die ik bij SRC wilde boeken was op de site alleen nog 'op aanvraag' beschikbaar. De medewerker die ik belde gaf dezelfde prijs op als op de site vermeld stond, maar volgens hem was het minimaal aantal gereserveerde vliegtuigstoelen inmiddels op en moest er worden gekeken of er nog bij gereserveerd kon worden. Vandaar 'op aanvraag'. Ik ging akkoord met de boeking en maakte dezelfde dag nog voor mezelf een printje van de webpagina met details en prijs. Na 2 dagen belde er een andere medewerkster van SRC met de mededeling dat de hotelier voor extra kamers nog eens € 55 bovenop de afgesproken prijs wilde hebben. Maar... in de algemene voorwaarden in de reisgids meldt SRC dat ze een 'unieke prijsgarantie' hebben: de prijs op de site op moment van boeken geldt 'zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.' Pas bijna 2 weken na mijn klacht kwam er een antwoordmail: Ze moesten nu eenmaal de verhoging van de hotelier doorberekenen, met die prijsgarantie werd vooral de prijsverhoging door vliegtarieven enz. bedoeld (maar dat staat er niet expliciet) en verder staat er op de site een mededeling dat de prijzen kunnen afwijken van wat er op de site staat. Dus wat de medewerker me ook bij de boeking als prijs doorgaf, en wat er ook volgens de algemene voorwaarden over prijsgarantie staat, ze kunnen gewoon daarvan afwijken en de 'unieke prijsgarantie' is wel erg uniek en de garantie geen cent waard. Kan ik hier nog iets aan doen?

459 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2010 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mariegh

Je schrijft: Kan ik hier nog iets aan doen?

In principe hoort een verkoper te leveren voor de prijs die bij het produkt staat. Maar als de verkoper dat niet (meer) wil, dan kun je hem wel in rechte betrekken (dagvaarden), maar dat schiet niet op omda5t de baten niet tegen de kosten opwegen (als je al gelijk krijgt).

Advies: zoek een leuke andere reis en stuur SRC een leuk vakantiekaartje met uiteraard daarop een passende tekst.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer