sp
door spika Nov 17, 2022 om 14:10
Geldzaken & recht

Prijsverhoging na reservering restaurant

Ik heb 31 oktober gereserveerd voor 32,95.Nu ongeveer 3 weken later staat er
ineens 33,95 . Welke prijs moet ik betalen?

4299 18 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 17, 2022 om 14:14
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Sorry maar gelet op de huidige o.a. energiekosten zou ik mij helemaal niet druk maken over € 1,00 meer. Als u de media volfgt zijn er al restaurants die meer aanrekenen als opslag voor energiekosten. (Teneinde niet om te vallen).
Indien u het er niet mee eens ben, dat kunt u wel op basis van deze verhoging uw reservering annuleren.

Ik zou mij echter niet druk maken en gewoon accepteren en genieten van het eten.

Beps
door Beps - Nov 17, 2022 om 14:22
75 Antwoorden / Vragen

Ik vermoed de prijs die er nu voor staat, je hebt nl. niet van tevoren betaald maar je hebt een plaats gereserveerd.
Dus je bent ietsje duurder uit. Er zijn verhogingen van een heleboel meer euro's bij andere restaurants, ik vind het daarom best meevallen nu. En het is een etentje dit laat je niet bederven door die 1 euro pp verhoging, drink een glas minder en je hebt deze euro terugverdiend.

atlas1302
door atlas1302 - Nov 17, 2022 om 14:43
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het is kouder geworden in Nederland, uw dikke bontjas mag waarschijnlijk gebruik maken van de beveiligde garderobe. Die trekt u natuurlijk uit toch? Plus de verwarming een tikkie hoger om u comfortabel te laten genieten van uw reservering.

Saludos,

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2022 om 14:44
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Alles wordt duurder , een brood bij onze ambachtelijke bakker van 4 naar 4,40 euro.

De koffie in de aanbieding van 2 voor 10 euro nu 3 weken later 2 voor 10,99 euro.

2 kopjes koffie betaal je ook al minimaal 3 euro voor per kopje. Dus een restaurant  zoals laatst gezien op r*dar een vermeldde toeslag van 5 euro per couvert op het menu legaal is.

ne
door neodutchio - Nov 17, 2022 om 14:47
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U gaat de prijs betalen die gehanteerd word op het moment dat u daar eet. Het is niet zo dat u een menukaart krijgt met de prijzen die golden op het moment van reserveren.

Topantwoord

rj
door rjw - Nov 17, 2022 om 15:08
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Wat heb je precies gereserveerd? Een diner voor 32,95 of een tafel voor een diner dat ten tijde van de reservering 32,95 kostte?

sp
door spika Nov 17, 2022 om 15:29
6 Antwoorden / 9 Vragen

All in voor 32,95 drie weken geleden , gisteren keek ik was het ineens 33.95

rj
door rjw Nov 18, 2022 om 20:53
3262 Antwoorden / 5 Vragen

En zo staat het ook in de bevestiging? Gereserveerd voor X personen a 32,95.

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2022 om 16:11
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb zowel in de kranten als op TV gelezen en gezien dat sommige restaurants inderdaad €1,00 vragen per couvert. Om, zoals al veel is aangehaald, overeind te blijven. De meeste restaurateurs zijn er ook niet blij mee, integendeel, maar heel eerlijk? Als u überhaupt uit eten kunt gaan zou ik niet vallen over die euro. Troost u, ik kan niet uit eten.

Ro
door Robert C - Nov 17, 2022 om 16:25
13 Antwoorden / 1 Vragen

Oei dit is wel een forse prijsverhoging en dan moet u ook nog een fooi van minimaal €7 betalen ; ik zou afzeggen en naar de Mac gaan of gewoon de hoogste prijs betalen en wat extra zout gebruiken voor die euro

getty
door getty - Nov 17, 2022 om 16:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Natuurlijk de prijs die geldt als u gaat eten.

rj
door rjw Nov 18, 2022 om 20:54
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Hangt er van af wat precies gereserveerd is.

Bo
door Bobot - Nov 17, 2022 om 18:55
28 Antwoorden / 2 Vragen

U betaalt de prijs die u overeenkomt. Wat staat er in de overeenkomst/bevestiging van de reservering? Als daarin de oude prijs staat, betaalt u die. Wordt alleen de reservering van een tafel bevestigd, dan betaalt u de nieuwe prijs.

lo
door lovewinnie - Nov 17, 2022 om 20:02
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Je reserveert voor een plekje. Niet voor een bepaalde prijs. Gejank serieus om 1 euro verschil . Ga dan niet uit eten. Fooi is al hoger .

Alles is nu duurder. Heb gereserveerd voor de kerst. Zie dan wel wat de prijzen zijn.

mo
door mof - Nov 18, 2022 om 12:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u daadwerkelijk een maaltijd heeft gereserveerd en dit kunt aantonen met een bevestiging waarin de prijs is genoemd dan bent u de prijs uit die in de reservering is genoemd schuldig en niet de nieuwe prijs. In het andere geval is de prijs die op de dag geldt de prijs die u dient te betalen.

ma
door marleenvanh - Nov 18, 2022 om 12:36
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat u weet van de huizenhoge energie- en ingrediënten-kosten. Die moeten ook betaald worden door mensen die een restaurant uitbaten. Er zullen wellicht horeca-gelegenheden zijn die het zich kunnen veroorloven om de prijzen niet te verhogen (omdat die al veel te hoog waren...(lol) of die zonder problemen flink wat (dus veel meer dan één lullig eurootje) bovenop de prijs kunnen zetten omdat hun cliëntèle niet op de hoogte van de prijs hoeft te kijken. OFWEL: Sjonge, 1 eurootje.....wanneer je uit eten gaat. Blijf dan thuis en eet een boterham met pindakaas, dat kost in totaal nog geen euro, lekker goedkoop dus helemaal wat U fijn vindt. (Pfff, Zei...d!)

ja
door jan24 - Nov 18, 2022 om 13:21
109 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vrees dat TS niet meer zal reageren, geen van bovengenoemde antwoorden zijn in het voordeel van TS.
D'r optie Mac zal ik ook maar vergeten, ook daar is de prijs, begrijpelijk, fors verhoogd.

1paul
door 1paul - Nov 18, 2022 om 16:22
3148 Antwoorden / 0 Vragen

doe je online boodschappen en de dag van bestelling is de prijs 2,00 E maar op de dag van levering 2,50 E dan betaal je dus ook de prijs van de dag van levering!!

Zo is het hier dus oook!!!!!!

ka
door kama - Nov 18, 2022 om 16:31
161 Antwoorden / 19 Vragen

De onvriendelijke reacties of TS nou al dan niet een punt zou moeten maken van € 1 geven geen antwoord op de vraag.

Als ik bij bijvoorbeeld Dining City een driegangenmenu bestel voor € 32,95 dan krijg ik daar een bevestiging van en ga ik ervan uit dat dat de prijs is die ik moet betalen. ook al is de prijs inmiddels € 33,95 geworden in de nieuwe aanbiedingen.

Afspraak = afspraak.

Mocht het restaurant toch € 33,95 rekenen en daar niet op terug willen komen nadat ik ze daarop heb gewezen, dan is het simpel: Die fooi van € 7 krijgen ze dit keer niet. Ben ik goedkoper uit en zij zijn de dupe. Klantvriendelijkheid is belangrijk.

Maar: als ik telefonisch een reservering maak voor het "wildmenu" zonder verdere prijsafspraken, dan betaal ik die avond wat dan de prijs is. en niet wat er destijds op de website stond.

rj
door rjw - Nov 18, 2022 om 20:57
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vind de meeste reacties eerlijk gezegd een beetje vreemd. Als je iets reserveert voor een bepaalde prijs is het toch logisch dat het geleverd wordt voor die prijs? Als je een concertkaartje koopt voor een concert dat volgend jaar plaats vindt dan ga je toch ook niet volgend jaar meer betalen omdat de kosten veel hoger zijn geworden?