re
door remco.walravens Oct 11, 2012 om 22:24
Geldzaken & recht

Prijsverhogingen

Ik weet niet wie er de onderzoeken doet naar prijsverhogingen en wie er de prijzen van 10 jaar geleden heeft opgeschreven maar er klopt niks van
nu betaal je bij AH voor 4 flessen Coca Cola €4,64 (das 15 gulden voor 4 flessen) maar dat was vroeger echt geen 9% lager (4, 28)
voor een halve literflesje betaal je tegenwoordig €1,29 dat is ruim 2,50 euro. Voor een bak aardbeien van 500 gram betaal je tegenwoordig minimaal €2,- vroeger minimaal 0.99 cent. Een pondspak DE koffie daar betaal je tegenwoordig al gauw 4 euro voor! Vroeger betaalde ik daar echt geen 9 gulden voor hoor! (zelfs niet met 9% inflatie eraf!) Ik werk al jaren in een supermarkt en zie de prijzen enorm stijgen. (ja ook bij 'prijsverlagingen' want daarvoor zijn eerst de prijzen verhoogt!)
Dus geloof die waardeloze onderzoeken niet! En onderzoekers kom een keer met echte cijfers!!!

679 12 Rapporteer

rots92
door rots92 - Oct 11, 2012 om 23:36
157 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb nog enkele bonnetjes van 10 jaar geleden, zal wel eens zoeken.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 11, 2012 om 23:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat schiet je er nu mee op alleen maar ergenis als je daarop gaat letten. Als je kijk naar de laatste inflatie cijfer is dat 2,5 % ten opzicht van 1 jaar eerder t.o de zelfde maand een jaar eerder.En ze gaan gewoon door om winst te maken daar is het een bedrijf voor. Zelf voor bepaalde producten is het soms al 35% vanaf begin dit jaar. Vandaar nog betaald .1,49 tegen 9 maanden geleden 1,09 bij AH.

jobiejoba
door jobiejoba - Oct 12, 2012 om 09:01
134 Antwoorden / 1 Vragen

Neem dat hele bekende merk allesreiniger. Vroeger verkochten ze flessen van een liter, later flessen van 750ml en daarnaast werd ook de inhoud veel wateriger waardoor je er veel meer van nodig hebt. Dat zijn verborgen prijsverhogingen.

jo
door jorisw - Oct 12, 2012 om 15:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Klaag, klaag, klaag en we blijven met z'n allen lekker doorconsumeren. Net zo als dat klagen over de prijzen op terassen. Maar zodra de zon schijnt kan je geen lege stoel meer vinden.

jobiejoba
door jobiejoba - Oct 12, 2012 om 20:19
134 Antwoorden / 1 Vragen

Heb het uitgerekend, los van de inflatie is de allesreininger al 166% duurder geworden omdat je minder krijgt en omdat het sterk verdund is. Dat is een vorm van kwaliteits- en kwantiteitsinflatie.

kkruidentuin
door kkruidentuin - Nov 26, 2012 om 13:37
22 Antwoorden / 4 Vragen

Soms lijkt het erop of ze denken dat we allemaal gek zijn. Ik kocht vroeger nooit bloemkool die duurder was dan 1gulden 50

Nu mag ik blij zijn dat ik er een voor €1,75 kan kopen dat is meer dan 3 gulden!
En dan beweren ze nog dat het eten niet duurder is geworden.
sla per krop toen 0,50 cent nu €0,75 is ruim drie keer zo duur!

van leyden
door van leyden - Nov 26, 2012 om 22:33
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Prijsverhogingen.
Daarvoor is nou juist de euro voor uitgevonden.
Alles is even duur als met de gulden toen..

Is ook beter voor je hart>. veel mensen zouden zich te pletter schrikken als ze wisten dat een kopje koffie in de horeca nu 6 gulden kost.

van leyden
door van leyden - Nov 26, 2012 om 22:41
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Ben ook barmedewerker>> vroeger kostte een pilsje twee gulden en nu twee euro twintig. (bijna 5 oudhollandse guldentjes)

De moraal>> drink thuis en beperk je drankgebruik in de horeca tot 1 consumptie.
Eigen schuld dikke bult>> de horeca is en was kampioen prijsverhogingen.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 26, 2012 om 22:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=van leyden schreef op maandag 26 nov 2012, 22:33]Prijsverhogingen.
Daarvoor is nou juist de euro voor uitgevonden.
Alles is even duur als met de gulden toen..

Is ook beter voor je hart>. veel mensen zouden zich te pletter schrikken als ze wisten dat een kopje koffie in de horeca nu 6 gulden kost.
Dat val wel mee Zaterdag nog uit geweest Capucino met diverse bonbons in een midden klasse restaurant 2,85 euro.Dat was wel het enige wat mij opviel met de andere prijzen.Maar deze hebben veel vaste kosten, personeel, huisvesting , energie en ga maar door. Hun zijn dus ook de losten aan stijgen. BTW omhoog op dranken.Het is echt geen vetpot om een voor zulk werk.

ew
door ew - Nov 27, 2012 om 09:22
116 Antwoorden / 12 Vragen

Om de prijzen en de eventuele verhogingen te vergelijken met vroeger,gulden tijdperk,is niet handig meer.
Idd is het waar dat de NL de omgerekende prijs van nu in de guldentijd NOOIT zou hebben betaald.
Maar als we het dichterbij houden,bijvoorbeeld 6 maanden geleden zijn de prijsverhogingen op producten van het dagelijkse leven schrikbarend gestegen.

De cola van de Lidl is met €0.20 gestegen
Het brood bij de AH tot voor kort €.099 nu €1.25
Het bronwater bij de AH was €0.75 werd €.099 en is nu €1.25. De verpakking van 12 flesjes was €0.99 werd €1.01 en direct de sprong naar €1.21.

De prijsvechters spannen wel de kroon met de verhogingen,Lidl en Aldi. Dirk kan er zeker ook wat van de afgelopen maanden. Van AH weten we dat dat deze betreffende de prijzen uit de poppenkast is gevallen.

Ik doe mijn boodschappen dagelijks en kan zo optimaal gebruik maken van de aanbiedingen,afprijzingen.
Ook neem ik de moeite om naar meerdere supers te gaan. Supermarkten liggen tegenwoordig zo dicht bij elkaar dat dit zeer goed te doen is.

Zoals ik het verwacht zullen de klappen qua prijsverhogingen in 2013 wel komen. Veel verkopers/winkel kiezen er nu nog voor de btw verhoging niet aan de klant te berekenen. Onzin natuurlijk als je de prijsverhogingen ziet,maar onder het mom van de de btw verhoging zullen de prijzen verhogen..

valerius-2
door valerius-2 - Nov 27, 2012 om 13:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Vandaag op de brood spread weer 20 cent erbij nu 1,69 euro de 4e prijsverhoging dit jaar tot nu toe 60%, was begin van het jaar 1,04 euro.

zw
door zwaardvis - Nov 27, 2012 om 16:45
1525 Antwoorden / 51 Vragen

TS werkt in een supermarkt, Ik hoop toch niet dat hij/zij achter de kassa zit.
€4,64 das 15 gulden... zucht.
en €1,29 dat is ruim 2,50 euro....