sh
door shinto Dec 21, 2008 om 23:24
Geldzaken & recht

Prime Line

Wij hebben bij prime line een lening lopen en daarbij hoort ook een credit card. De waarde van de credit card (te weten 1250) is gelijk gestort op onze rekening. Prima tot dusver. Nu wordt er elke maand een rente van ons gevraagd te weten maandrente over aankoop. Na te bellen met prime line vertelde ze mij dat dat een bedrag was over iets wat we hadden gekocht met de credit card. Mijn reactie daarop was: dat kan niet want dat heb ik nog nooit gedaan en mijn man ook niet. Volgens hen wel maar ze zouden het voor me uit zoeken. Dit was in augustus. Nu vier keer bellen later en verschillende mailtjes nog steeds geen antwoord. Alleen de mededeling volgende week bellen we u terug. Maar wij betalen nog steeds die rente die mijnsinziens niet juist want ik heb immers niks gekocht met de credit card. Uiteindelijk gaat dit bedrag echt wel oplopen en ik heb nu aangegeven dat ik eigenlijk ook geen zin meer heb om te betalen. Wie kan mij helpen in wat mijn rechten zijn?? Ik krijg geen antwoord maar moet wel betalen voor iets wat niet hoeft. En als ik ze wil bellen ben ik ook weer zoveel geld kwijt. Kunnen ze dit zomaar maken??

3762 7 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 21, 2008 om 23:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Als ik het goed begrijp;

--De waarde van de credit card (te weten 1250) is gelijk gestort op onze rekening---

--Nu wordt er elke maand een rente van ons gevraagd --

Wat denk je van rente voor deze lening ? Feitelijk heb je de lening van 1250 gekocht op deze creditcard lijkt me.

sh
door shinto - Dec 22, 2008 om 16:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee want er wordt twee keer rente over gerekend en dat lijkt mij niet helemaal goed. Niet goed vermeld in mijn eerdere bericht.

stacey
door stacey - Dec 22, 2008 om 19:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Heb je niet 2 leningen lopen nu dan ? DE (afgesloten) lening en het geld van de creditcard ?

Is er niet toch een aankoop mee gedaan, heb je de card nog ? (gestolen,verloren ? ) en krijg je een overzicht ?

birdies
door birdies - Dec 22, 2008 om 19:41
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als ik het goed lees, heb je 2 leningen waar rente over moet worden betaald:
Wij hebben bij prime line een lening lopen en daarbij hoort ook een credit card........

Over de 1250,- euro v.d. creditcard (die is tenslotte op je rekening gestort, dus in zijn geheel opgenomen) moet rente betaald worden plus over de lening die je hebt afgesloten.

sh
door shinto - Dec 23, 2008 om 18:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Over de credit card alleen betaal ik 2 keer rente. Dit staat los van de lening. Ik krijg twee specificaties en op die van de credit card staat twee keer rente.

En nee ik ben de credit card niet kwijt geraakt. (zit nog keurig in een hoesje op het papiertje van de prime line) En heb de afschriften helemaal nageplozen en daar staan geen aankopen op.

stacey
door stacey - Dec 23, 2008 om 19:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Kan het niet zijn dat ze de bedragen opgesplitst hebben of dat je (extra) betaald voor het protectieplan ?

---In de meeste gevallen bestaat het bedrag dat PrimeLine maandelijks bij u incasseert voor een deel uit kredietvergoeding en voor een deel uit aflossing. Indien u het Privé ProtectiePlan hebt afgesloten, is ook de premie hiervan een deel van uw maandbedrag. FAQ | maandbedrag ---

dm
door dmv - Feb 15, 2009 om 14:08
71 Antwoorden / 11 Vragen

Prime Line verstrekt vaak een creditcard wanneer er sprake is van "kopen obv uitgestelde betaling". Het gaat dan vaak om bv witgoed, tv's, etc. U kunt direct betalen, dit verspreiden over meerdere termijnen of in 1x betalen op de laatste termijn. Het leuke van dit alles is dat aan de uitgestelde betaling een creditcard wordt gekoppeld. Op het moment dat u opnieuw iets aanschaft bij dezelfde winkel wordt dit verrekend dmv de creditcard. Daar betaalt u nu dus, naast de betalingen van de eerdere aankoop, ook voor.