Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakket niet traceerbaar was. Maar dat is natuurlijk gewoon het probleem afschuiven en niet het nemen van hun eigen verantwoodelijkheid.
DPD had gewoon moeten aanbellen en / of het pakketje bij de buren moeten afgeven, om het simpele feit dat het geen brievnbus pakketje was.
Nu hebben wij alleen de verpakking ontvangen en niet de inhoud. Wij zijn nu gedupeert voor 45 euro. Wat dat zijn de kosten van een CDi.
Wie kan ons adviseren om deze kosten toch verhaald te krijgen op DPD?
In de tussentijd gaan wij natuurlijk niets meer laten bezorgen door DPD.
U moet inderdaad niet bij DPD zijn, maar bij de verkoper. Deze heeft DPD ingeschakeld, die is verantwoordelijk, die heeft de plicht de bestelling bij u te krijgen en kan een onderzoek laten instellen bij DPD. Op elk punt in de schakel word een pakket gewogen, er valt dan na te gaan waar het mis gegaan is. U bent geen partij voor DPD.
Als al hiervoor gezegd, de verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper/verzender want die heeft een overeenkomst voor levering aan u afgesloten. De verkoper dient te transporteur dus DPD in gebreke te stellen en u kunt indien de levering niet plaats vind de verkoper.verzender in gebreke stellen en vorderen dat de levering alsnog plaats vindt. Zie eventueel dit om de verkoper/leverancier in gebreke te stellen indien levering uitblijft, u heeft een koopovereenkomst met de verkoper/leverancier die dan mogelijk niet wordt nagekomen: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
Hoe kan het dat u wel de verpakking heeft ontvangen en niet de inhoud? Het pakket is dan toch wel degelojk traceerbaar geweest al is het leeg aangeleverd?
Dat is wel heel erg merkwaardig! Ook dat is echter iets waarvoor de verkoper DPD aansprakelijk dient te stellen. Het valt mij wel op dat er m.b.t. DPD meerdere van dit soort klachten zijn. Indien onverhoopt de verkoper/leverancies problematisch doet en vraagt om bewijs dan adviseer ik u om contact op te nemen met - Het Juridisch Loket, tel. 0800-8020 (gratis), zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
Let op: u heeft het pakket wel degelijk ontvangen doch leeg. Dan is toch echt ook de verzender verantwoordelijk te stellen! Indien men om bwijs vraagt dat het pakket leeg was is het ook zinnig nader advies te vragen via het juridisch loket!
Over elke bezorgdienst zijn klachten te vinden, en ook over lege en opengescheurde dozen. Ik kan u uit vertrouwelijke bron vertellen dat het meerendeel van de lege verpakkingen komt door een ondeugdelijke verpakking van de verzender. Ja, ook door chauffeurs word wel eens gestolen, maar de bezorging word redelijk strak gevolgd waardoor alles traceerbaar is.
@ND, wat is dan het verschil met mijn reactie dat de verzender verantwoordelijk is. Voor mij blijft het wel frappant dat het te groot zou zijn voor de brievenbus doch wel degelijk via de brievenbus is afgeleverd, zij het dan leeg. Dat geeft bij mij de indruk van ontvreemding, blijft echter wel degelijk de verantwoordelijkheid voor de verzender!.
Kon je kiezen voor DPD dan? Meestal bepaalt een leverancier het vervoer, maar als je bij particulieren koopt op iets als marktplaats, kunnen die aangeven dat als je geen zin hebt het op te halen, ze het op jouw risico wel op willen sturen. Een professionele partij kan dat niet doen en blijft dus verantwoordelijk totdat het netjes bij je afgeleverd is maar particulieren mogen dat wel. Komt erbij dat geen enkele vervoerder ooit verantwoordelijk is voor de spullen tenzij de verzender de waarde opgeeft en verzekerd. Dus als je ergens een CDi van een particulier hebt gekocht en gevraagd hebt dat met DPD te versturen en de verzender heeft aangegeven dat het op jouw risico is dan heb je gewoon pech.
neem kontakt op met de verkoper en leg dit aan hem voor, deze moet u vervolgens een nieuwe sturen en dit probleem oplossen verder met pakketdienst.
mits de verkoper de pakketdienst heeft ingeschakeld op eigen verzoek bij een particuliere verkoop onderling is het maar net wat er geadverteerd word, als in de advertentie staat dat het opgestuurd kan worden is de verkoper verantwoordelijk staat dit niet in de advertentie dan weer niet..
"In de tussentijd gaan wij natuurlijk niets meer laten bezorgen door DPD."
Dat wordt dan voortaan alles zelf gaan halen want vergelijkbare zaken kunnen we bij alle pakketbezorgers vinden....
Heb in het verleden ook eens meegemaakt dat ik via DPD een lege doos als pakket heb ontvangen.
(Het komt enkel voor dat DPD bezorgers niet te vertrouwen zijn.Maar zeker niet alle DPD bezorgers.)
Direkt contact opgenomen met de winkel en zij hebben het voor mij opgelost.
Heeft u het product gekocht bij een webshop of bij een consument?
Zoals meer forumleden schrijven, neem direkt contact op met de verkoper!
Succes!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer