Probleem met EON
In de afgelopen maand mei heb ik geen acceptgiro ontvangen voor mijn gasrekening van EON. Ik kende daar de reden niet van en heb even afgewacht. Hierop kreeg ik een herinnering toegestuurd en tegelijkertijd ook de nieuwe rekening voor juni. Nu blijkt, dat ik per vergissing deze 2 rekeningen verwisseld heb en heb onmiddellijk de acceptgiro voor juni naar de bank gebracht ipv die voor mei. Vervolgens eind juni die 'herinnering' betaald. Nogmaals...ik was me daar niet van bewust. Dit betekent dus dat EON normaal binnen de gestelde termijn de bedragen heeft ontvangen die ze van mij tegoed had, alleen met het 'verkeerde briefje'. Wat schets dan ook mijn verbazing dat ik gisteren een brief kreeg van een incassobureau, waaruit blijkt dat het bedrag van de maandrekening over mei inmiddels is verhoogd van 91,53 euro naar 163,75 euro!!! Een telefonisch gesprek met een medewerker van EON is heel onplezierig verlopen. Mijn acceptgiro voor mei is volgens hem gewoon bij hen de deur uitgegaan en ik zou zelf verantwoordelijk zijn voor het niet ontvangen daarvan! EON gaat star op zijn strepen staan, zegt dat ik in gebreke ben gebleven en dat de verhoogde rekening niet wordt ingetrokken. Als ik weiger te betalen zijn de gevolgen voor mij.
Wat kan ik hieraan doen?
@malie
Dus als ik het goed begrijp ... je bent helemaal BIJ met de betalingen en pas daarna krijg je het incassobureau op je dak? In principe liep je dus achter, maar 't kan elkaar gekruist hebben.
Zou toch nog eens contact maken met EON, kans dat je een ander persoon aan de telefoon krijgt met meer feeling. [Jij verantwoordelijk voor het niet ontvangen van een rekening? Denk dat EON dan beter even met TNT moet overleggen ;)]
Alhoewel jij misschien iets te lang gewacht hebt, kan natuurlijk ook het geval zijn.
In principe liep je achter, en je besloot 1 betaling naar de bank te brengen en die van juni te laten liggen, die eigenlijk van mei was. M.i. moet je vooruit betalen .... Heb je ook al contact opgenomen met het incassobureau? Als de rekeningen elkaar gekruist hebben, en je kan bewijs overleggen ... beide rekeningen waren betaald op het moment van het binnen komen van de verhoogde rekening ... maak je kans op schrappen.
@kiran
Het is inderdaad zo dat ik helemaal bij was met de betalingen toen ik de brief van het incassobureau ontving. Recht op en neer geredeneerd liep ik idd achter, omdat ik onbewust de verkeerde acceptgiro naar de bank had gebracht. Maar EON heeft gewoon binnen de gestelde termijn van de herinnering mijn betaling gehad.......met het 'verkeerde briefje'. De nieuwe rekening (die achteraf de oude bleek te zijn) heb ik aan het einde van de maand betaald, zoals gebruikelijk. Dus eigenlijk heb ik de nieuwe rekening 2 weken te vroeg betaald en de oude te laat. Ik weet het...klinkt allemaal een beetje ingewikkeld.....maar het komt erop neer dat ze het te betalen bedrag gewoon ontvangen hebben, alleen de data van de rekeningen klopten dus niet.
W.b.t. de niet-ontvangen acceptgiro door mij, stellen zij dat ik dan het geld maar zelf had moeten overmaken en dat ik daar dus ook zelf verantwoordelijk voor ben.
Intussen heb ik inderdaad contact gehad met het incassobureau. Ze zouden contact opnemen met EON en mij daar nog over berichten.
Ook heb ik contact opgenomen met het juridisch loket. Die wisten mij te vertellen dat er een aantal trucs zijn toegepast door EON en door het incassobureau. In de eerste plaats is het basisbedrag van 91,53 Euro al door EON verhoogd met 10 euro boete, wat niet terecht is daar het al overgedragen werd aan het incassobureau. Vervolgens heeft het incassobureau zogenaamde "dubbele incassokosten" berekend. Buiten de normale incassokosten van 37 euro, staat er nl nog een post 'registratiekosten' op van 25 euro. Dat is een vorm van verkapte dubbele incassokosten proberen binnen te halen.
Ik word een beetje misselijk van deze hele zaak......
Eon staat wel in zn recht omdat je inderdaad te laat betaald hebt.
Ik betaal altijd zodra ik mijn geld binnen heb, ongeacht of ik een accept of wat dan ook ontvang. Zo betaal ik altijd op tijd.
Als je weet dat je rond een bepaalde datum moet betalen had je natuurlijk ook gewoon uit jezelf de betaling kunnen doen.
En ja, dat je de verkeerde rekening hebt betaald is natuurlijk jammer, maar ook niet de fout van Eon.
Zoek even binnen deze site over incassokosten, volgens mij hoef je die 25 niet te betalen.
Hallo
Om dit probleem te voor komen hebben ze tegenwoordig de mogelijkhuid om via automatische incasso te betalen.
Vraagt er naar bij uw bank of energiebedrijf , en u heeft er geen omkijken meer naar, bovendien krijg je vaak ook nog korting als je op deze manier betaald.
Succes er mee.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer