te
door tervu May 4, 2004 om 20:04
Geldzaken & recht

Probleem met essent

vorig jaar zijn we voor verbruik van stroom naar nuon overgestapt. zowel verbruik als netwerkbeheer werd door hen geind. sinds december 2003 zou het netwerbeheerdeel weer door essent worden geind en niet langer door de nuon. we kregen een brief dat als we een automatische incasso hadden bij essent, (en die hadden we omdat we op die manier het gas betalen) we zelf niets hoefden te doen en essent het zou regelen. er gebeurde echter niks en ineens kregen we een laatste betalingsmogelijkheid toegestuurd in april met daarop de bedragen per maand en heel veel boetes. heb gebeld met essent en volgens hen hadden ze al ongeveer 20 aanmaningen en ook acceptgiro's gestuurd omdat de incasso niet lukte.van al deze acceptgiro's en aanmaningen hebben wij er geen een ontvangen. ook zei een medewerkster dat er was gepoogd te incasseren, maar dat er twee keer gestorneerd is. op onze bankafschriften is hier echter niets van te vinden. wij waren in de veronderstelling dat we een en ander goed geregeld hadden en zijn uiteraard bereid de eigenlijke kosten te betalen. we hebben om erger te voorkomen al wel het hele bedrag overgemaakt, anders worden we afgesloten. wat kunnen we hiermee doen? we zien het namelijk niet zitten om de boetes ook te betalen.

504 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

se
door seamion - May 21, 2004 om 19:43
16 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb toevallig net bijna dezelfde vraag beantwoord (zie Niels 1). Wat u in eerste instantie kunt doen is een interne klachtenprocedure opstarten. Dit betekent een schriftelijke klacht aangetekend naar NUON sturen. Als dat niet helpt kunt u contact opnemen met de Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven van de Stichting Geschillencommissies in Den Haag. Consumenten met een klacht betalen een klein bedrag om tot de procedure te worden toegelaten. Als ook dit niet helpt komt u uiteindelijk bij de rechter terecht. Zover komt het meestal niet omdat een uitspraak van de Geschillencommissie  bindend is. Eerst maar eens een aangetekende brief sturen aan NUON. Veel succes en sterkte.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Op
Opgezwolle - Jul 4, 2024 om 23:49
Geldzaken & recht

Verhuurder komt na sleuteloverdracht pas met gebreken

Verhuurder en ik hebben samen een ronde gemaakt door het appartement of alles oke was voor sleuteloverdracht door einde huurperiode. Hier heeft hij alleen aangegeven dat de plinten vastgezet moesten worden. Verder geen op of aanmerkingen gehoord.  Na onze check al de sleutels ingeleverd en achteraf komt die met een waslijst aan punten die gerenoveerd/hersteld moeten worden op mijn kosten. Zoals d ... Lees meer

ma
mauriceW73 - Jul 8, 2024 om 11:45
Huishouden & energie

Wat is de beste plaats voor een rookmelder en hoeveel per verdieping?

Is het aan te raden om op elke slaapkamer of vertrek een rookmelder te monteren en wat is de beste plaats aan het plafond?? Bij de deur ? In het midden?? Lees meer

Bl
BlueSee - Jul 8, 2024 om 20:31
Huishouden & energie

Karcher: service zeer slecht

De service bij Karcher is zeer slecht: er wordt niet gereageerd, ook na diverse herinneringen. Indien je belt sta je meer dan 45 minuten in de wacht. Ik wil een kappotte baterij vervangen maar tot op heden niet gelukt (4 weken wachttijd). De diverse revieuws van Karcher zijn dramatisch dus er is iets aan de hand. Lees meer