co
door conimus Jun 17, 2009 om 12:22
Geldzaken & recht

Probleem met webshop

Ik heb een tijdje geleden een bestelling geplaatst bij een postorderbedrijfje.
Hier moest ik vooruit betalen waarna deze tot uitlevering van de goederen (dvd) zou overgaan.
Ik heb toen na 3 dagen een email gestuurd met daarin mijn annulering van de betreffende bestelling. Nu ben ik sinds kort weer uit het ziekenhuis en de persoon achter deze shop dreigt nu met incassobureaus. Hij beweert tevens dat ik nooit een email verstuurd heb en dat hij de log bestanden heeft nagekeken en daar ook niets heeft aangetroffen.

Mijn vraag is hoe sterk deze persoon/shop staat en of ik daadwerkelijk alsnog zou moeten betalen voor een product (dvd) die ik niet wil en dus nooit betaald heb?

298 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 4, 2009 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je kan aantonen dat je die e-mail hebt verstuurd lijkt het mij dat je sterk staat.
Als het een no-reply adres was wordt het lastiger, omdat u dan een e-mail naar een adres heeft gestuurd die niet aankomt. In dat geval denk ik dat de webshop in zijn recht staat.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2010 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is inmiddels overleg geweest tussen de koper en verkoper en de kwestie is daarin naar ieders tevredenheid opgelost.

ve
door verwijderd - Apr 11, 2010 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

conimus

Eind goed, al goed, zullen we maar zeggen. Nog bedankt voor de terugkoppeling. Het komt maar weinig voor dat we te horen krijgen hoe iets is afgelopen.

Pedro.