vi
door viooltje_1 Jan 27, 2008 om 16:45
Geldzaken & recht

Probleem visa/creditkaart....

In aug 2007,heeft mijn dochter bij een woonwinkel een kast gekocht,ze kon hem in termijnen aflossen,de verkoopster zei dat er allleen adm.kosten bijkwamen,en dat er misschien post werdt gestuurd.

ze heeft het formulier ondertekend en al die tijd netjes afbetaald,totdat ze een brief kreeg van Lasercard,er werdt voor een creditcard 14,95 ingehouden.

Mijn dochter heeft daarvoor wel een card toegestuurd gekregen.maar in haar naiiviteit heeft ze hem meteen verknipt....

We hbben geprobeerd te bellen,schriftelijk op proberen te zeggen,geen reactie...

Ze is toen naar de sociale raadslieden gegaan,die hebben een brief opgemaakt,waarin o.a stond dat ze niet is geinformeerddoor de verkoopster,anders had ze de overeenkomst niet aangegaan,en de vraag om bevestiging.

Inmiddels 2 weken geleden,

tot op heden niks gehoord,maar ze hadden wel een boze brief gestuurd,omdat ze de machtiging had ingetrokken,

Er kloppen meer dingen niet,op de overeenkost heeft ze o.a mijn e-mailadres doorgegeven,erzou dan een rekeningoverzicht gestuurd worden,dit is nooit gebeurd,nu beweren ze dat ik nog veel meer moet aflossen,terwijl ik de giroafschriften heb als bewijs van betaling,ik zou er bijna mee klaar zijn...

dekast kostte 400 euro,maar zoals hun het doen,kan ik er nog 2 betalen!!!

Wie heeft hier ervaring mee of heeft advies,is het zinnig om naar een geschillen commissie te gaan,zoja heb ik dan een poot om op te staan??

844 9 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Jan 27, 2008 om 17:16
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Voor het gebruik van een creditcard worden vaak kosten in rekening gebracht. Een bedrag van € 14,95 is dan ook niet vreemd.

Dat uw dochter op de overeenkomst uw e-mailadres heeft opgegeven, maakt de overeenkomst niet aantastbaar. Een e-mailadres is geen officieel adres. Het is wel gebruikelijk dat er rekeningoverzichten verstuurd worden, zeker als er maandelijkse betalingen plaatsvinden.
Maar als iets wordt betaald met een credit-card moet er ook altijd rente betaald worden. Die rente is vaak behoorlijk. Uw constatering dat er uiteindelijk 2 kasten van gekocht hadden kunnen worden, kan wel kloppen.

Achteraf (maar daar heeft uw dochter weinig aan) had ze dus beter in augustus de kast meteen helemaal kunnen betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2008 om 17:33
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Graag meer informatie bijv: is uw dochter nog minderjarig?

Was de verkoop/ afsraak m..b.t. aflossen in termijnen zwart op wit verbonden met een creditkaart? Hoewel uw opmerking inzake het advies van de sociaal raadslieden duidt daar al op.

Hoe dan ook behoeft u m.i. onder geen voorwaarde meer te betalen dan hetgeen qua aflossing/koopprijs is overeengekomen. Mogelijk moeten daar wel de € 14, 95 van de creditkaart bijgetelt.

Het komt mij voor dat hier sprake is van niet toegestane koppelverkoop namelijk een kast en een creditkaart.

Aan wie is de brief verzonden? Ik mag aannemen aan de winkelier die de kast heeft gverkocht, aangetekend en wel met daarin m.i. een verwijzing naar

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html   tekortkomen in naleven van overeenkomst en http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/194.hmtl  misleidende reclame hoewel dat misschien niet helemaal juist is, misleidende voorlichting is mogelijk beter op zijn plaats.

Heeft u / uw dochter een kopie van hetgeen ze heeft ondertekent? Daar zal ongetwijfeld wel in hele kleine lettertjes iets op hebben gestaan m.b.t. het aflossen via een creditkaart. Als dat toch zo is zijn de aflos/credietkosten ook voor u maar dat kan nooit meer dan ca 13% op jaarbasis zijn. Hoe dan ook, zend ook onverwijld een brief aan de uitgever van de creditkaart met de mededeling dat u indien / voorzover nodig de kaart per onmiddelijk opzegt. Indien en voorzover nodig omdat nimmer toestemming werd gegeven voor de kaart (als er geen sprake was, toch, van kleine lettertjes en ook als uw dochter nog minderjarig was.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 27, 2008 om 17:34
16885 Antwoorden / 202 Vragen

marcel75@ niet geheel mee eens, er zou dan sprake zijn van woekerrente m.i.

door 4711 - Jan 27, 2008 om 17:35
885 Antwoorden / 2 Vragen

Vermoedelijk is het geen Visa maar LASER Visa en die firma is erg bekend, lenen zonder rente alleen wat administratie kosten, en gratis een creditcard met onleesbare en erg veel voorwaarden!

Dit doen meer winkels en bij het nalezen van enkele wil ik nergens meer lenen, omdat bij niet tijdig opzeggen zit je er jaren aan vast, en veel winkels hier in Nederland weigeren deze Visa kaart wegens de kosten!
Ook winkels als BCC vroeg of ze niet wilde pinnen, alleen hun eigen BCC Visa kaart die ook via Laser komt willen ze nog accepteren.
Als ik in de rij sta en dat hoorde hoef ik niet meer.

opuntia
door opuntia - Jan 28, 2008 om 14:35
16 Antwoorden / 3 Vragen

Schriftelijk opzeggen en een gespecificeerde afrekening vragen.

Zie hieronder.

Algemene Voorwaarden
LaSer-Lafayette Services Nederland B.V.

Artikel 11 - Beëindiging en vervroegde opeisbaarheid

11.2 De Rekeninghouder en de Maatschappij zijn te allen tijde gerechtigd om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk met onmiddellijke ingang en
zonder opgave van redenen schriftelijk op te zeggen, met dien verstande dat ingeval de Maatschappij de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk
opzegt, de Maatschappij de Rekeninghouder op verzoek schriftelijk de redenen van opzegging zal mededelen. Vanaf algehele beëindiging van
de Overeenkomst is de Rekeninghouder niet meer gerechtigd transacties met de Creditcard te doen. De op het moment van opzegging van de
Rekeninghouder jegens de Maatschappij bestaande (betalings)verplichtingen zullen overeenkomstig de Overeenkomst worden afgewikkeld.
11.3 De Maatschappij zal na beëindiging van de Overeenkomst aan de Rekeninghouder op diens verzoek kosteloos een gespecificeerde afrekening
zenden.

rp
door rpmkeijzer - Jan 28, 2008 om 18:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Al enige tijd zijn er grote problemen bij Lasercard. Ze zijn zowel telefonisch, schriftelijk als per e-mail niet of moeilijk bereikbaar. Als je al iemand aan de telefoon krijgt, dan is die van goede wil, maar afspraken worden daarna gewoon niet nagekomen. In oktober hebben ze een nieuw adm.systeem ingevoerd. Daarna zijn de problemen ontstaan. Bij mij worden onterecht adm.kosten in rekening gebracht en creditcardbetalingen foutief ingevoerd en afgerekend. Met heel veel moeite zijn herstelboekingen uitgevoerd. Ook is het spaarsysteem opeens vervallen. Ik zou u adviseren de card met onmiddellijke ingang op te zeggen en een advocaat in de arm te nemen. Gewone taal willen zij niet verstaan.

vi
door viooltje_1 - Jan 28, 2008 om 19:23
2 Antwoorden / 4 Vragen

Beste lezers,even voor de duidelijkheid,mijn dochter is meerderjarig,en inderdaad staat er in de voorwaarden dat je kunt opzeggen en de kaart terug kunt sturen,deze was al meteen vernietigd en dus nooit gebruikt,in de brief heeft ze ook gevraagd om de afgeschreven bedragen terug te boeken,om specificatie v.d termijnen enz.,maar we zijn nog niet naar betreffende winkelier gegaan,ik denk dat zij ons gewoon naar lasercrds terug gaan dirigeren....

Een advocaat kan ze niet betalen,ze heeft een uitkering en zit nu zwaar in de problemen,wij hebben zelf nooit zoiets bij de hand gehad en weten eigenlijk niet goed wat te ondernemen....

vi
door viooltje_1 - Jan 28, 2008 om 19:46
2 Antwoorden / 4 Vragen

op de overeenkomst staat dat zij de 400 euro in 10 mnd moet terugbetalen,daarnaast wordt gesproken over een creditcard met een bestedingslimiet van 1250 euro,rente per maand;1,38% op jaarbasis 18%,elke maand wordt er 10,00 v.d rek afgeschreven,de jaarlijkse bijdrage voor de kaart is 14,95.

Mijn dochter heeft netjes betaald elke maand,ze dreigen nu al met een incassoburo,als ze de betalingen die zij beweren nog te moeten ontvangen,niet overmaakt !!

vr
door vroegevogel_1 - Jan 28, 2008 om 22:08
59 Antwoorden / 2 Vragen

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=43650

Dit draadje geeft je meer info.