go
door goudendraak Feb 11, 2007 om 12:29
Geldzaken & recht

Problemen met keuken

Sinds juni 2000 hebben wij een nieuwe keuken. Tot gisteren waren we hier zeer tevreden mee. Maar nu hebben we een probleem met een van de frontjes van een kastje. Het zijn mdf-deurtjes met een soort kunstof laag. Nu lijkt het alsof in het midden van het deurtje deze laag loslaat van het mdf. (het ziet eruit alsof je een sticker hebt geplakt met luchtbellen) Ik heb hierover met de leverancier van de keuken gebeld en die geeft aan dat helaas de 5 jaar garantie verstreken zijn. Mijns inziens mag je wel iets meer van een keuken verwachten dan een levensduur van 6 jaar. Hoe moet ik hier mee omgaan?


287 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2007 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag Goudendraak,


soortgelijk probleem is de laatste tijd al twee keer gesteld. Voor een antwoord, kunt u op de volgende link klikken:


http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&cat=743&qid=250429


van hieruit wordt u weer doorgelinkt.


Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 11, 2007 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

bij de leverancier kan u niks meer doen al zou u iets in coulance willen dan komen de kosten toch het meest bij u. Overweeg om nieuwe deurtjes erin te zetten. En de verwachte levensduur van 6 jaar is redelijk bij gemiddeld gebruik. Eigenlijk is de keuken bijna 7 jaar oud. Dat er dan iets kapot gaat is niet gek te noemen. Dat de leverancier 5 jaar garantie geeft is best veel te noemen , hij verwacht gewoon dat u een andere keuken gaat uitzoeken na die 5 jaar. Dat is zaken doen


 


labswans

ve
door verwijderd - Feb 11, 2007 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag goudendraak,


De keuken is ruim voor 1-5-2003 gekocht en geplaatst en dat houdt in dat het levensduurprincipe niet op deze consumentenkoop van toepassing is. Pas vanaf de genoemde datum kun je als consument aanspraak maken op de wettelijke bescherming op basis van het levensduurprincipe, wat inhoudt dat je naar rato de reparatiekosten moet betalen. In dit geval is dus uitsluitend de fabrieksgarantieperiode van toepassing. Vijf jaar vind ik zelf wat weinig, maar dat ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit en de prijs van de geplaatste keuken. Wellicht dat een briefje naar de fabrikant er voor kan zorgen dat je uit coulance overwegingen nog een gedeelte vergoedt kunt krijgen. Ik zou dat zeker proberen.


Sukses en vriendelijke groet, Read. 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer