go
door goudendraak Feb 11, 2007 om 12:29
Geldzaken & recht

Problemen met keuken

Sinds juni 2000 hebben wij een nieuwe keuken. Tot gisteren waren we hier zeer tevreden mee. Maar nu hebben we een probleem met een van de frontjes van een kastje. Het zijn mdf-deurtjes met een soort kunstof laag. Nu lijkt het alsof in het midden van het deurtje deze laag loslaat van het mdf. (het ziet eruit alsof je een sticker hebt geplakt met luchtbellen) Ik heb hierover met de leverancier van de keuken gebeld en die geeft aan dat helaas de 5 jaar garantie verstreken zijn. Mijns inziens mag je wel iets meer van een keuken verwachten dan een levensduur van 6 jaar. Hoe moet ik hier mee omgaan?

287 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 11, 2007 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Goudendraak,

soortgelijk probleem is de laatste tijd al twee keer gesteld. Voor een antwoord, kunt u op de volgende link klikken:

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&cat=743&qid=250429

van hieruit wordt u weer doorgelinkt.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 11, 2007 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij de leverancier kan u niks meer doen al zou u iets in coulance willen dan komen de kosten toch het meest bij u. Overweeg om nieuwe deurtjes erin te zetten. En de verwachte levensduur van 6 jaar is redelijk bij gemiddeld gebruik. Eigenlijk is de keuken bijna 7 jaar oud. Dat er dan iets kapot gaat is niet gek te noemen. Dat de leverancier 5 jaar garantie geeft is best veel te noemen , hij verwacht gewoon dat u een andere keuken gaat uitzoeken na die 5 jaar. Dat is zaken doen

labswans

ve
door verwijderd - Feb 11, 2007 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag goudendraak,

De keuken is ruim voor 1-5-2003 gekocht en geplaatst en dat houdt in dat het levensduurprincipe niet op deze consumentenkoop van toepassing is. Pas vanaf de genoemde datum kun je als consument aanspraak maken op de wettelijke bescherming op basis van het levensduurprincipe, wat inhoudt dat je naar rato de reparatiekosten moet betalen. In dit geval is dus uitsluitend de fabrieksgarantieperiode van toepassing. Vijf jaar vind ik zelf wat weinig, maar dat ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit en de prijs van de geplaatste keuken. Wellicht dat een briefje naar de fabrikant er voor kan zorgen dat je uit coulance overwegingen nog een gedeelte vergoedt kunt krijgen. Ik zou dat zeker proberen.

Sukses en vriendelijke groet, Read.