Cv
door Cvangool1963 Dec 31, 2018 om 12:43
Geldzaken & recht

Problemen na plaatsen keuken door Keukenkampioen

Ik heb mijn keuken laten opmeten en laten plaatsen door de Keukenkampioen en nu is het blad niet goed want er zitten kieren tussen mijn blad en de wand (tot 12 mm) . Ook moest er een stuk van mijn vensterbank af omdat anders de kraan niet paste. En als 3e punt is er een wandcontactdoos vervallen omdat deze nu achter een stenen (spat) plaat valt achter mijn kookplaat.

Mijn vraag is nu kan ik de  Keukenkampioen hier voor verantwoordelijk stellen of had ik beter hun tekening moeten lezen. De Keukenkampioen is van mening dat het mijn "schuld" is en ik ben van mening dat het hun verantwoording is.  En wat kan ik nog meer doen als zij bij hun standpunt blijven.

Feit is natuurlijk dat ik maar 1x in de 25 jaar een nieuwe keuken koop en het voor hun dagelijkse kost is. En ik heb daarbij een significant bedrag betaald voor deze keuken en je verwacht dat een betrouwbaar bedrijf dit naar behoren uitvoert.

4325 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 31, 2018 om 13:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De KK heeft de zaak duis blijkbaar NIET goed ingemeten en/of niet goed geplaatst.
Uiteraard aan de bel gaan trekken en luidkeels je beklag gaan doen.
En zet je klacht op klachtenkompas.nl

marita5
door marita5 - Dec 31, 2018 om 13:35
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo CVangool 1963 ,

Lees hier de voorwaarden Art 17 en 20 , klik op de rode regels .

https://www.keukenkampioen.nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden/

https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/vloer-keuken-meubel/ondeugdelijke-keuken-meubel

Heeft u geen rechtsbijstandverzekering , neem dan contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

panter22
door panter22 - Dec 31, 2018 om 13:42
6599 Antwoorden / Vragen

Of je nu 1 keer per 25 jaar een keuken koopt of elk jaar, of het een dure of goedkope keuken is, de keuken moet goed zijn.
Nu is de vraag, wat je met de Keukenkampioen hebt afgesproken,
Heb je een standaard keuken gekocht, heb je hem zelf ontworpen of heb je tegen de verkoper van de Keukenkampioen gezegd dat je een keuken op maat wilde hebben met bepaalde apparatuur en dat de KK zelf het ontwerp zou maken,
Bij een standaard keuken, moet je zelf wel even kijken of alles past. Als je zelf een keuken ontwerpt, dan lijkt dat heel gemakkelijk op de site, maar dat valt tegen, En als er iets mis gaat, dan is dat jouw verantwoordelijkheid.
Ontwerpt de KK de keuken, dan zullen zij rekening moeten houden met ramen en stopcontacten. Dat ene stopcontact achter de kookplaat, had mogelijk vooraf verplaatst moeten worden,
Wat zei de monteur die de keuken plaatste? Of zette die de keuken er in en maakte het hem niet uit?
Kijk in je contract met de KK wat voor jouw rekening is en wat voor rekening van de KK is.
Heeft KK een eigen monteur in dienst of heb je zelf een contract met een monteur moeten sluiten.
Lukt het niet om met KK tot overeenstemming te komen, dan kun je naar de geschillencommissie gaan.https://www.degeschillencommissie.nl/zoeken/?q=keukenkampioen

edrick3
door edrick3 Dec 31, 2018 om 13:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Geschillencommissie:
De ondernemer moet dan zijn aangesloten bij de Stichting Garantieregelingen Centrale Branchevereniging Wonen (SG CBW). Kijk hier: https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/adressen-ondernemers/?type=Wonen

marita5
door marita5 - Dec 31, 2018 om 14:58
11532 Antwoorden / 15 Vragen

@CVanGool 1963 ,

Keukenkampioen is CBW erkend , zie hier .

https://www.keukenkampioen.nl/cbw/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 1, 2019 om 01:31
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, en dit is helaas niet de eerste klacht over de Keukenkampioen die een opdracht niet conform uitvoert en de schuld bij de koper legt.
Kijk eens verder bij'met een zoekmachine en zoekwoord 'klachten keukenkampioen en u ziet er meer en zelfs ook in het verleden al hier bij V&A gesteld.
Mijn advies: 'uw poot stijf houden'm.b.t. in gebreke blijven m.b.t. het nakomen van de leverings/aankoopovereenkomst.

mo
door mof - Jan 3, 2019 om 02:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de tekening voldoende duidelijk was had u beter moeten opletten. Zij plaatsen wat u vraagt. Zij kunnen niet weten of u het er mee eens bent, al die kieren en verborgen stopcontacten

ma
door marie47 Jan 3, 2019 om 21:50
40 Antwoorden / 0 Vragen

Mof, wat een onzinnig antwoord. Natuurlijk hoeft men niet op te letten of de keuken wel goed geplaatst wordt. Het is hun vak en ze weten heus wel dat een stopcontact niet verborgen geplaatst moet worden en ook dat er geen kieren behoren te zitten.
Niemand zou het met zoiets eens zijn. Allemaal uitvluchten en ook heel bedenkelijk dat de koper voor hun fouten verantwoordelijk
wordt gesteld. Ik zou niet betalen voordat de keuken geplaatst wordt zoals het hoort.