bo
door borg23 Feb 28, 2012 om 15:27
Geldzaken & recht

Prom

goede dag

weet iemand het adres in zwolle van die oplichters van p.r.o.m? Mocht ik de kans krijgen dan ga ik zeker verhaal halen bij die oplichters ik hoop dat iemand mij kan helpen

3359 12 Rapporteer

nosource
door nosource - Feb 28, 2012 om 15:48
81 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een beetje rare vraag, maar wat is p.r.o.m.?

nosource
door nosource - Feb 28, 2012 om 15:54
81 Antwoorden / 0 Vragen

Ah, ik zie dat u een nieuw topic heeft geopend adhv een andere lopend topic.

Ik denk dat u hier meer info erover kunt terug vinden: http://www.klacht.nl/telefoonbedrijvengids-nl/

mahadma
door mahadma - Feb 28, 2012 om 16:02
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Klik hier voor een soortgelijke vraag op dit forum met tig antwoordem en ervaringen.

m
door m hazenberg - Mar 20, 2012 om 16:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

PROM uit Zwolle lijkt mij nauw verwant met Dilectus Incasso uit Groningen en Zwolle. Het bedrijf Delictus Incasso staat, zo lees ik op intranet, op naam van ene Vincent Mormon. Deze is woonachtig op de Hortensiastraat 179 in Zwolle, in een studentenflat.

Ik heb een zelfde ervaring met PROM en Dilectus als vele anderen die hun verhaal doen op deze site: een handtekening is me op een gewiekste manier ontfrutseld, een valse rekening heb ik ontvangen, een brief van het incassobureau Dilectus heb ik er achteraan gekregen in de hoop dat ik uit angst ga betalen. Een stelletje bandieten is het en niet anders.

jo
door joan - Mar 29, 2012 om 15:36
26 Antwoorden / 4 Vragen

Ook wij kregen vandaag zo'n "rekening" of we even 235 euro excl. btw willen betalen. ik heb de politie gebeld, die zeggen bel de gechtswinkel, maar ik stuur een copy ook naar RADAR, deze zoeken het misschien nog verder uit. het enige wat ik ga doen is NIKS terug sturen, het adres van PROM is in deze brief Postbus 60157 9703 BD Groningen.
telefoonnummer 084-003 23 87 en fax 050-201-11-58 in de kleine lettertjes staat: "indien u gebruik wilt maken van deze offerte" dan moet ik deze onder tekenen en wordt de basis vermelding geplaatst.

nou ik teken niks en leg de brief aan de kant.Ik heb niets of niemand gesproken per telefoon, dus mensen stuur die brief niet terug.
op: klacht telefoonbedrijvengids.nl kun je ook nog veel lezen.
Ik hoop alleen dat deze mensen worden opgepakt, wie helpt ons om deze mensen voor de tv op te pakken?

bo
door borg23 - Mar 29, 2012 om 18:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

goede middag joan,

Ik vind het super dat je zoveel moeite doet om die mensen op te sporen ik ben een van de vele die helaas heeft getekend maar heb ze binnen 8 dagen een aangetekende brief gestuurd dat ik er van af zie maar ze willen er niet aan geloven en zeggen dat ik niet op tijd ben en meerde malen contact gehad maar zeker onbeschoft behandeld en ze zeggen dat ik een deze dagen een deurwaarder aan de deur krijg nou ben benieuwd maar betalen doe ik zeker niet schoften . maar ik zou heel graag een steentje bij willen dragen om ze met de media terug te pakken dus als ik wat kan doen dan hoor ik het graag ik geef je even mijn mail misschien is dat iets makkelijke schoonheidssaloningeborg@live.nl

ka
door kachelvesting - Oct 13, 2012 om 15:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=m hazenberg schreef op dinsdag 20 mrt 2012, 16:07]PROM uit Zwolle lijkt mij nauw verwant met Dilectus Incasso uit Groningen en Zwolle. Het bedrijf Delictus Incasso staat, zo lees ik op intranet, op naam van ene Vincent Mormon. Deze is woonachtig op de Hortensiastraat 179 in Zwolle, in een studentenflat.

Ik heb een zelfde ervaring met PROM en Dilectus als vele anderen die hun verhaal doen op deze site: een handtekening is me op een gewiekste manier ontfrutseld, een valse rekening heb ik ontvangen, een brief van het incassobureau Dilectus heb ik er achteraan gekregen in de hoop dat ik uit angst ga betalen. Een stelletje bandieten is het en niet anders.

edrick3
door edrick3 - Oct 13, 2012 om 15:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kachelvesting,

Zie dat je nieuw bent op dit forum.
Welkom.
Als je een reactie wilt geven en je klikt op quote bij een antwoord dan moet je daarna je cursor op het eind van de qoute plaatsen.
Even Enter en daarna kun je je eigen tekst intypen.
Klaar? Dan op Reageer onder het antwoordveld klikken.

Met vr.gr.

ka
door kachelvesting - Oct 13, 2012 om 15:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=m hazenberg schreef op dinsdag 20 mrt 2012, 16:07]PROM uit Zwolle lijkt mij nauw verwant met Dilectus Incasso uit Groningen en Zwolle. Het bedrijf Delictus Incasso staat, zo lees ik op intranet, op naam van ene Vincent Mormon. Deze is woonachtig op de Hortensiastraat 179 in Zwolle, in een studentenflat.

Ik heb een zelfde ervaring met PROM en Dilectus als vele anderen die hun verhaal doen op deze site: een handtekening is me op een gewiekste manier ontfrutseld, een valse rekening heb ik ontvangen, een brief van het incassobureau Dilectus heb ik er achteraan gekregen in de hoop dat ik uit angst ga betalen. Een stelletje bandieten is het en niet anders.

Wij zijn ook vals benaderd, wij dachten dat het om de telefoongids/goudengids ging maar het ging om de telefoongids nederland met hetzelfde adres wat al eerder word genoemd, Postbus 60157 9703 BD Groningen.
Later kregen we een brief van delictus incasso uit Groningen.
Wij hebben van beide meldingen gemaakt bij Steunpunt Acquisitiefraude.

to
door tonyvanheso - Nov 8, 2012 om 17:05
2 Antwoorden / 1 Vragen

PROM heeft de naam gewijzigd in BRN en doet precies dezelfde oplichterspraktijken..
Ik werd benaderd door BRN Bedrijfs Reclame Nederland
Ze zeiden: wij hebben gehoord dat u zich wilt afmelden voor onze gids, klopt dat?
Ik zeg: ik weet van geen gids, ik wil daar niet in staan.
Dus sturen ze mij een fax zodat ik mij afmelden kon voor die gids.
Maar als je tekent dat je NIET verlengen wilt, dan zit je er aan vast voor 1 jaar!
Meer info vind je hier:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/oplichters-eisen-verwijderen-online-bewijs/

Vandaag ontving ik een brief van het bedrijf waarin ze mij dreigen met juridische stappen.
Ik had namelijk hun fax online gezet en die moet ik nu verwijderen.
Beetje dom natuurlijk om mij die brief te sturen en te dreigen met advocaten, want daarmee zorgen ze er alleen maar voor dat ik het weer actueel maak.

Bij deze dus het verzoek om de fax, die op Facebook staat verder te verspreiden ;-)
Wees wel zo verstandig om de foto van hun fax te downloaden, voor het geval Facebook de foto verwijdert.

Bij deze nog even de gegevens van BNR, voor wie de mensen daar een bezoek wil brengen.
Ik weet niet eens zeker of die Hans Hermes nu wel of niet een oplichter is.
Het is mogelijk dat BNR een valse naam gebruikt...

Bedrijfsgegevens:
Naam: Bedrijfsreclame Nederland B.V.
Vestigingsadres: Narvikweg 5 - 9
Vestigingsplaats: 9723TV Groningen
KvK-nummer: 51871963
Vestigingsnummer: 000021851263
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Triest dat je gewoon probeert vloeren te frezen en te egaliseren en door hard werken je geld verdient en dat je dan zo belaagd wordt!
Het gaat er mij niet om dat dit bedrijf kapot gemaakt wordt, het gaat er mij om dat je gewaarschuwd wordt dat je goed moet lezen wat er staat!
Er zijn al teveel mensen ingestonken lees ik op internet...

Groet, Tony Verheij

dearagain
door dearagain - Nov 8, 2012 om 19:13
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ik zou je ervaring wél even melden bij de SAF

jo
door joostmagtweten - Jan 14, 2014 om 12:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

UPDATE: Incassobureau Dilectus zit tegenwoordig aan de Bieslookstraat 31-1 9731HH te Groningen.