Mark.fakkeldij
door Mark.fakkeldij Jul 17, 2023 om 15:44
Geldzaken & recht

Rabobank cookies

Mag en kan dat zomaar?
Ik open vandaag gewoon eens een keer mijn Rabobank app
Komt er een melding over bijna het hele scherm ook wij gebruiken cookies accepteer hier alle cookies of pas ze hier aan nou zelfs met aanpas keuzes is er geen mogelijkheid om ze te weigeren
Ze worden dus gewoon maar eventjes verplicht doorgedrukt want als je ze niet accepteert kun je de app en je eigen bank geld niet eens gebruiken in de vorm van overmaken

1255 9 Rapporteer
Thijs12
door Thijs12 - Jul 17, 2023 om 15:49
553 Antwoorden / Vragen

Wil je anoniem bankieren?

Ozymandias
door Ozymandias - Jul 17, 2023 om 16:37
173 Antwoorden / Vragen

Weet je wel heel zeker dat het de app was en niet de website. Apps vragen niet om cookies, die vragen op een andere manier toegang.

In ieder geval zonder die toestemming of cookies kan het simpelweg niet werken. Cookies zijn meer dan alleen tracking. Echt, mensen die altijd in de paniek schieten van cookies...

Zonder cookies functioneren apps en websites niet. Het enige alternatief is geen toestemming vragen en het alsnog doen maar dat wilden we niet, dus is dit de realiteit geworden.

Welkom in de 21ste eeuw waar onbegrip en onwetendheid snel overslaan in achterdocht en irritatie.

Thecla58
door Thecla58 - Jul 17, 2023 om 16:39
862 Antwoorden / 3 Vragen

je hebt wel zeker de mogelijkheid om die cookies uit te zetten. Behalve dan de strikt noodzakelijke cookies. Die staan zowat op elke site standaard aan. De andere cookies zet aan door een knop te verschuiven. Zit je niet aan die knop dan worden ze ook niet geladen.

Maar waarom ben je zo 'bang' voor die cookies? Anoniem bestaat echt niet op internet.

rj
door rjw - Jul 17, 2023 om 16:46
3279 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is het probleem? Wat doen de cookies van de Rabobank dat jij niet wilt?

ro
door ronny530 - Jul 17, 2023 om 17:49
2794 Antwoorden / 41 Vragen

'Sommige cookies zijn noodzakelijk en worden altijd geplaatst, bijvoorbeeld om internetbankieren en gebruik van de Rabo App mogelijk te maken. Je kiest altijd zelf voor welke cookies je toestemming geeft. We gebruiken cookies ook om jouw internetgedrag op onze website te analyseren.'
Het mag omdat het voor de werking van de app en de website noodzakelijk is. Daarbij betreft het een bankinstelling die de cookies niet aan derden verstrekt en noodzakelijk zijn om zowel de app als inloggen op de website middel de app noodzakelijk te maken. Die cookies dienen wel up to date te zijn en als u voor langere tijd de app niet gebruikt heeft dient u ze opnieuw toe te staan en verschijnt zo'n melding.

We
door Webcare Rabobank - Jul 18, 2023 om 09:10
16 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen Mark,

Het is goed dat je jouw zorgen hierover uit. Ik zie dat jouw vraag eigenlijk al is beantwoord door mede-forumgebruikers, bedankt daarvoor.

De reden dat je voor de Bankieren App cookies moet accepteren is voor een goede werking van de app. Maar daarnaast sluit hij ook goed aan op jouw specifieke situatie. Je kan zelf kiezen in welke mate je cookies accepteert. Mocht je nog vragen hebben dan lees ik het graag.

^Tom
Team Webcare - Rabobank Nederland

Re
door Reinier182 - Jul 18, 2023 om 10:32
169 Antwoorden / Vragen

Dat noemen we vrije keuze in Nederland. Ja en anders mag je het niet gebruiken. Cookies toestemming is ook onzin want weigeren kan niet anders werkt het niet. Het is een schijn gevoel geven dat je een keuze hebt die er niet is. Websites werken allemaal zo. Zeker raar.

Franske1958
door Franske1958 - Jul 18, 2023 om 12:42
433 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon regelmatig die cookies verwijderen.

Ke
door Kervel - Jul 18, 2023 om 13:11
2 Antwoorden / Vragen

Functionele cookies moet je accepteren, rest kun je instellen naar voorkeur