sj
door sjofar Dec 14, 2011 om 17:43
Geldzaken & recht

Recht op aanrecht toeslag

ik ben vanaf 1979 tot en met 1998 zonder werk geweest.
Ik was toen niet op de hoogte van de aanrecht-toeslag.
Kan ik nu met terugwerkende kracht nog aanspraak hierop maken?

Vrouw, 67 jaar, gehuwd, 20u per week vrijwilligerswerk

15787 6 Rapporteer

getty
door getty - Dec 14, 2011 om 17:48
4179 Antwoorden / 10 Vragen

nee hoor, dit is pas later ingevoerd, ik meen in 2001.
Voor die tijd hadden we een ander belastingsysteem en kreeg uw partner een voordeel op zijn loon, u heeft dus niets gemist.

ch
door chrisyzendoorn - Dec 16, 2011 om 13:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

cris vrijdag 16 DEC13.25

nee hoor ,ik heb hetzelfde probleem en krijg van de belasting
ook nul op recest

el
door elsels - Dec 16, 2011 om 16:55
34 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, natuurlijk niet.

getty
door getty - Dec 16, 2011 om 17:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=chrisyzendoorn schreef op vrijdag 16 dec 2011, 13:28]cris vrijdag 16 DEC13.25

nee hoor ,ik heb hetzelfde probleem en krijg van de belasting
ook nul op recest

Goed lezen, deze regeling geldt pas sinds een aantal jaren, iets wat er niet is, kan ook niet betaald worden.

eltjored
door eltjored - Dec 16, 2011 om 22:41
35 Antwoorden / 3 Vragen

het is een belastingmaatregel en die zijn maximaal over de afgelopen vijf jaren nog terug te krijgen
Voor de algemene heffingskorting( door sommigen ook wel de aanrechtsubsidie genoemd) kom je sinds dit jaar alleen in aanmerking
Als je een partner hebt die een inkomen heeft van minimaal 14175 euro
die op hetzelfde adres staat ingeschreven bij de gemeente
en waarmee je een samenlevingscontract hebt
of getrouwd bent
of een geregistreerd partnerschap hebt
of samen een huis hebt gekocht
of samen een kind hebt wat door beiden is erkent

sa
door saunafreakje - Dec 17, 2011 om 12:06
14 Antwoorden / 2 Vragen

Nee natuurlijk niet, want die regeling bestond toen nog niet.