ta
door tantees Aug 16, 2010 om 11:12
Geldzaken & recht

Remigratie perikelen

Het gaat om het volgende: Een alleenstaande moeder is kort geleden geëmigreerd naar Suriname en is daar zogezegd meer dan 1 jaar goed voorbereid mee bezig geweest.
Zelf een verblijfsvergunning voor Suriname was reeds geregeld.
Voor de goede orde heeft ze niet "blauw" gevlogen, maar gebruik gemaakt van de nationale "carriër" en toch kon ze op de dag van vertrek NIET weg vanwege een cruciale fout gemaakt door de persoon die de boeking "verzorgd" heeft.
Natuurlijk een enorm drama , huilen , ongelukkige ge-traumatiseerde kinderen en vooral boosheid want wat blijkt:

1 >Voor je vertrekt zeg je alles op/af hebt de laatste dagen voor vertrek bij familie gelogeerd dus dit verwacht je allerminst, was in dit geval ALLEEN een verblijfsvergunning voor Suriname nodig of MOEST er ook een VISUM verstrekt worden?
Temeer daar er NERGENS in géén van de documenten hier uit NEDERLAND noch op de documenten uit het buitenland zelfs een opmerking staat, dat de vertrekkende personen gealarmeerd heeft!

2> Tevens blijkt het dat er "mensen " bijverdienen door tickets te verkopen naar Suriname zonder zich aan de strenge eis te houden dat je dan DE PASPOORTEN VAN DE VERTREKKENDE PERSONEN GEZIEN MOET HEBBEN VÓÓRDAT je de tickets uit print.

3> Tevens blijkt dat het ontbreken van gegevens op documenten over vertrek/re-migratie, zowel hier in Nederland en daar in Suriname onvolledig is en niet voldoende begrepen wordt door de ambtenaren die er DAGELIJKS mee werken.( mijn advies aan hen = HOUD JE VAK BIJ !!!)

In dit geval een combinatie van deze drie factoren, waarvan de 2-de de belangrijkste is!

Hoe behulpzaam zijn de betrokken ambtenaren of wordt er alleen nadruk gelegd op wat je moet BETALEN????

Ik raad dus een IEDER aan die, na alle ellende verdragen te hebben, WEG wilt bereid je niet alleen goed voor maar stel de belangrijke vragen aan alle betrokken instanties.
LAAT JE NIET VERASSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je hebt dus als je naar Suriname vertrekt ALTIJD een visum nodig als je NU NEDERLANDER bent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OOK VOOR JOUW KINDEREN die hier( NL) geboren zijn!
opnieuw boeken kost in zo'n geval nog eens €100,- per volwassene en €75,- per kind extra( geld wat je nodig zal hebben in SU)
LAAT DIT JOUW NIET GEBEUREN.
De familie is inmiddels blij aangekomen in Suriname en houden allemaal een dagboek bij; ik hoop dan ooit te lezen hoe de kinderen dit verwerkt hebben..............
groetjes van Tante Rieke

1546 10 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 16, 2010 om 12:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Visum

Als u wilt afreizen naar Suriname dan dient u een visum te hebben
Bron:
Visum

ta
door tantees - Aug 16, 2010 om 13:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat blijkt dus , remigratie, toezegging verblijfsvergunning of niet ALTIJD een visum van €40,- per persoon/kind afhalen bij de Surinaamse ambassade in Amstelveen.
Het wordt tijd dat ook Suriname een MVV ( MachtigingVerlopigVerblijf) gaat invoeren ( liefste vandaag nog).
Van de Surinaamse overheid heb ik inmiddels al een toezegging dat er een opmerking(!) op elk document ( i.v.m. vestiging /verblijf) komt te staan................

fi
door fiza - Aug 16, 2010 om 21:47
10 Antwoorden / 3 Vragen

Heel vervelend voor het gezin!

Bij bepaalde reisbureau's, die reizen naar Suriname verzorgen, kan je je visumaanvraag door hun laten regelen. Wel tegen een klein bedrag natuurlijk maar dan ben je er zeker van dat je het op tijd binnen hebt.

Fiza

invalide
door invalide - Aug 17, 2010 om 11:39
787 Antwoorden / 5 Vragen

Bij goedkope aanbieders zul je dit eerder tegen komen, maar ook KLM ticket is geen garantie.

U moet vooraf informeren zolang je daar nog niet woonde of je Visum nodig hebt of niet.
Dus zolang je daar nog niet belt en de inschrijving daar nog moet plaatsvinden ben je voorlopig toerist die maximaal daar 3 maanden mag blijven!

Dit geld voor vele andere landen ook.
Alleen als je hier bij Ambassade regelde dat je Surinaamse bent mag je zonder reizen, maar dan vragen ze wel waar je Visum voor Nederland is!

marieke79
door marieke79 - Aug 19, 2010 om 13:08
94 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is onzin hoor:

2> Tevens blijkt het dat er "mensen " bijverdienen door tickets te verkopen naar Suriname zonder zich aan de strenge eis te houden dat je dan DE PASPOORTEN VAN DE VERTREKKENDE PERSONEN GEZIEN MOET HEBBEN VÓÓRDAT je de tickets uit print.

Ik ben een van die 'mensen' die onder andere naar Suriname tickets verkoop. Ik maak dan een reisovereenkomst waar de namen op vermeld staan. Deze wordt ondertekend door de hoofdboeker en diegene is er verantwoordelijk voor dat de namen kloppen. Ik zie lang niet altijd een paspoort, hoewel ik er altijd naar vraag. maar is het geen verplichting!

ta
door tantees - Aug 19, 2010 om 23:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marieke79 schreef op donderdag 19 aug 2010, 13:08]Dit is onzin hoor:

2> Tevens blijkt het dat er "mensen " bijverdienen door tickets te verkopen naar Suriname zonder zich aan de strenge eis te houden dat je dan DE PASPOORTEN VAN DE VERTREKKENDE PERSONEN GEZIEN MOET HEBBEN VÓÓRDAT je de tickets uit print.

Ik ben een van die 'mensen' die onder andere naar Suriname tickets verkoop. Ik maak dan een reisovereenkomst waar de namen op vermeld staan. Deze wordt ondertekend door de hoofdboeker en diegene is er verantwoordelijk voor dat de namen kloppen. Ik zie lang niet altijd een paspoort, hoewel ik er altijd naar vraag. maar is het geen verplichting!
//
Ja hé ONZIN ; dat zeg jij NU tot het jouw overkomt.
Maar lees mijn verhaal nogmaals, dan lees jij tenminste dat deze strenge EIS van de SLM is waar ik het dus over had .
Als jij "blauw" wil blijven vliegen en je ook blauw wil blijven betalen dan ga JIJ je gang maar ........
een goed advies = LEES IETS EERST KRITISCH , voordat je met JOUW mening een [edit redactie] opmerking maakt o.k.

marieke79
door marieke79 - Aug 20, 2010 om 11:11
94 Antwoorden / 0 Vragen

Tante Rieke, [edit redactie] Mijn uitspraak komt voort uit jarenlange ervaring in de verkoop van tickets. En nee, dat hoeft echt niet blauw te zijn.
En kritisch lezen wil ik best, maar uw verhaal wordt steeds onsamenhangender.
Ik wens u In ieder geval succes als u nog verder actie onderneemt met dit verhaal...

Redacteur
door Redacteur - Aug 20, 2010 om 15:58
1073 Antwoorden / 62 Vragen

Wij hebben diverse off-topic reacties verwijderd. Graag voortaan weer alleen on-topic reageren.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online

ta
door tantees - Aug 23, 2010 om 09:10
4 Antwoorden / 1 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

Mag ik er dus van op aan dat u ook MIJ beschermd in MIJN verhaal !!!!!!!!!!!!!!!!!!
U mag zelf het SLM kantoor opbellen als u niet geloofd wat ik heb beweerd zij weten ervan dat ik dit verhaal op het internet zou plaatsen ( was ook in hun belang)
gegroet........
Onafhankelijk blijven blijft een probleem als met niet zelf een standpunt heeft of de feiten verifieert............

ZWART WERKEN zal OVERAL op DEZE AARDE een PROBLEEM blijven

DAAROM veranderen er steeds regels om ook alléén gekwalificeerden bepaalde zaken te kunnen laten behartigen en niet zomaar deze of gene die "bij" wil verdienen; professionaliteit IS en BLIJFT dus het allerbelangrijkste!

ZONDER professionaliteit GEBEUREN ONNODIGE /VERMIJDBARE FOUTEN!

ta
door tantees - Aug 30, 2010 om 08:48
4 Antwoorden / 1 Vragen

Prima dat de AFM NU EINDELIJK de "verhalen " gaat geloven ná de 7 vette jaren........... triest dat er dus sinds 2003 NU PAS aktie wordt ondernomen, dat dan hopelijk NIET in de doofpot verdwijnt............. IK hou het in de gaten...........
Misschien kan ik dan ook een "one way ticket" kopen i.p.v. verplicht een jaar retour........... Zo zie je maar weer.................