hehahi
door hehahi Jun 28, 2011 om 21:57
Geldzaken & recht

Rendement Moneyou

Ik denk erover om bij Moneyou een beleggingsrekening te openen.

Aangezien alle pensioenfondsen ook beleggen voor rendement, waarom de gewone man niet.

Wie heeft er ervaring met Moneyou beleggingsrekening? Bevalt het? Is er een vergelijkbaar beter alternatief?

5299 12 Rapporteer

rj
door rjw - Jun 28, 2011 om 23:15
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb op zich goede ervaringen met ING beleggingsfondsen. Zeker als je de relatief veilige fondsen kiest haal je op langere termijn waarschijnlijk meer rendement dan via een spaarrekening.

Het beste kan je een vast bedrag per maand inleggen. ZIjn de koersen laag, dan koop je relatief veel aandelen (en profiteer je dus meer van stijgingen) en als de koersen (te) hoog zijn koop je niet teveel. Of je gokt er op dat je zo goedkoop mogelijk koopt en zo hoog mogelijk verkoopt. Maar dat vereist wat fingerspitzengefuhl.

lenyenfred
door lenyenfred - Jun 29, 2011 om 13:09
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Hehahi,
Waarom nu bewust risico gaan nemen?
Het zal niet veel schelen.
Denk aan de Ijslandse bank.
Succes er mee, maar pas op.

koekeloer
door koekeloer - Jun 29, 2011 om 13:12
562 Antwoorden / 18 Vragen

Kijk als alternatief bij ING beleggingsrekening (gratis transacties voor fondsen), SNS fundcoach (gratis trasnacties). Verdiep je eerst i beleggen als je er niets van weet.

he
door henk45 - Jun 29, 2011 om 13:16
5 Antwoorden / 0 Vragen

drie verhaaltjes uit het Sinterklaasboek, echter geen antwoorden op de gestelde vraag.

la
door lariekoek - Jun 29, 2011 om 13:27
3 Antwoorden / 2 Vragen

Of je er goed aan gedaan hebt weet je pas achteraf. Ik heb vroeger belegd bij de DSB werd ook de hemel in geprezen op tv maar heeft mij een hoop geld gekost!

anduril
door anduril - Jun 29, 2011 om 13:39
167 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaringen met Moneyou zijn prima. Moneyou Beleggen is een redelijk veilig product. Als de wereld echter in elkaar stort, dan storten de beleggingen bij Moneyou natuurlijk ook in. Afhankelijk van de gekozen schuif/schuiven verlies je maximaal 20% van je inleg, maar het maximale rendement wordt ook afgetopt.
De reactie van lenyenfred is niet ter zake. Een beleggingsrekening is geen spaarrekening.

hehahi
door hehahi - Jun 29, 2011 om 14:41
57 Antwoorden / 70 Vragen

[quote=anduril schreef op woensdag 29 jun 2011, 13:39]Mijn ervaringen met Moneyou zijn prima. Moneyou Beleggen is een redelijk veilig product.

Anduril, wat is je rendement tot nu toe in vergelijking met spaarrekening?

En hoe wordt het redement precies afgetopt, zoals je schrijft?

sa
door sariah - Jun 29, 2011 om 18:16
34 Antwoorden / 3 Vragen

Moneyou is trouwens een dochterbedrijf van ABN Amro.Ik heb zelf een spaarrekening daar lopen.
Dit zou dus betrouwbaar moeten zijn.

sn
door snip - Jun 30, 2011 om 09:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

De beleggingsrekening van MoneYou werkt met 4 schuiven waarmee je zelf risico en rendement kunt bepalen. Elke schuif volgt de koers van de AEX-index. Meer risico lopen betekent een hoger (maximaal te behalen) rendement. Kiezen voor minder risico betekent een lager te behalen rendement (afgetopt).
De belegging heeft een looptijd van 1 jaar. D.w.z dat je niet tussentijds kunt in- en uitstappen als de AEX stijgt of daalt. Aan het einde van de looptijd ontvang je je inleg terug plus óf min de procentuele stijging of daling van de AEX waarbij het door jezelf aangegeven maximale rendement (of verlies) verrekend wordt.

Het voordeel van deze methode is dat je op een gebruiksvriendelijke manier en zonder extra kosten kunt beleggen in de AEX en dat je zelf bepaalt hoeveel risico je wilt lopen. Je bepaalt dus zelf je maximale winst en maximale verlies.

Een nadeel van MoneYou is dat je niet profiteert van dividend. Beleggen in AEX-tracker van Think Capital (via Binck of Alex) is dan een alternatief om te beleggen in de AEX.

Wil je meer spreiding? Dan kun je overwegen om te beleggen in een wereldwijde index ipv de AEX. Bijv. Door te beleggen in de fondsen van Vanguard (bijv. via Snsfundcoach) of een rekening te openen bij Meesman. Geen indextracker, maar ook interessant is Ohpen.

Succes!

..
door ... - Jun 30, 2011 om 15:45
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind dat je beter bij ABN AMRO zelf kunt zitten dan hun dochter bedrijf.

Ook de Rabobank heeft dit probleem, je kunt beter bij Robeco zelf zitten dan via plaatselijke Rabo dus dat is net andersom.

Ik zie dat je wel het rendement kreeg maar geen dividend en daarom zou ik het niet nemen.
Zij hebben er namelijk nu belang bij hoog dividend en kijken niet naar koerswinst.
Ook hebben ze erg weinig producten en keuze dus ik zou eens naar Robeco gaan kijken.
Alex en Binck is leuk voor beleggers maar ik zie dat U liever een makkelijk fonds wilde dus daarom zal ik die niet adviseren.

jg
door jgvgils - Oct 30, 2012 om 09:41
10 Antwoorden / 3 Vragen

is dit een echte vraag?

Cookies
door Cookies - Oct 30, 2012 om 10:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jgvgils schreef op dinsdag 30 okt 2012, 09:41]is dit een echte vraag?

Doet het er nog wat toe na 1,5 jaar?