quasimodo
door quasimodo Apr 5, 2004 om 21:55
Geldzaken & recht

Rente-bemiddeling

Via via kreeg ik het advies de mogelijkheden te bekijken van rentebemiddeling. Ik wist niet wat dit bestond. Voor een eenmalig bedrage van 250 euro kan ik het gemiddelde krijgen van mijn huidige rente en de nu lagere rente. Dat scheelt voor mij ruim een procent als ik het vervolgens 5 jaar vastzet. Het lijkt wat te mooi om waar te zijn als hier verder geen andere voorwaarden of addertjes onder het gras zitten. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij er iets over vertellen?

3648 2 Rapporteer

ymca_1
door ymca_1 - Apr 16, 2004 om 13:10
63 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf heb pas een kwartaal een huis (en hypotheek) maar ik weet dat mijn ouders het hebben veranderd. Mijn advies is langs jouw hypotheekverstrekker te gaan en te vragen om een berekening. Vaak is het zo dat de komende jaren tellen voor het oude percentage en de verstreken jaren voor het nieuwe percentage en hier maken ze een berekening uit... Of te wel... best wel lastig. Als je naar je bank/adviseur gaat en een berekening vraagt, dan kan hij je precies laten zien wat je minder gaat betalen en wat de concequenties zijn. Momenteel is de hyp.rente laag, dus wellicht slim om een afspraak te maken.
Succes en ik hoop dat het lukt

sa
door sander123 - May 11, 2004 om 23:39
9 Antwoorden / 0 Vragen

Toch is rentemiddeling an sich een interessante optie.

Er zijn geen adders, alleen wil ik u er wel op attenderen dat u toch zou kunnen overwegen een derde aanbod van een andere maatschappij er bij te halen, al is het alleen maar om het onderste bij uw huisbankier eruit te halen