sp
door spoorwijk1 Sep 11, 2006 om 21:54
Geldzaken & recht

Salaris

Beste mensen,

Wil graag van iemand vernemen of ik wat ken ondernemen,tegen een bedrijf waar mijn dochter krantjes voor loopt,zij doet dit al meer dan twee jaar.Maar de indentieficatieplicht wordt ook hier gehanteerd,normaal natuurlijk dus dat heeft ze dan ook netjes gedaan en opgestuurt al haar gegevens.Dit tot twee keer toe,omdat de eerste keer niet was aangekomen volgens interlanden B.V.Maar goed nu twee maanden verder nog steeds niets uitbetaald,herhaaldelijk gebeld met deze mensen en steeds weer hetzelfde verhaaltje gegevens zijn er niet!!.Er moet nu 4 keer worden uitbetaald haar vakantie is voorbij dus heeft ze niets aan gehad,wat is hier nu nog verder tegen te doen aangetekende stukken nemen zij ook al niet in ontvangst.Alvast bedankt voor u aandacht!!

535 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 11, 2006 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Dan moet Interlanden het maar voelen.Ik zou ze gewoon voor het gerecht slepen.

groeten Pascal

ve
door verwijderd - Sep 11, 2006 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

De wet identificatie dienstverlening heeft hier niets mee te maken. Uw dochter moet bij aanvang dienstverband een geldig legitimatiebewijs overleggen om salaris te ontvangen. Dit is iets anders dan de WID.

Ze is al 2 jaar in dienst dus Interlanden moet die gegevens al hebben anders hebben ze onterecht uitbetaald. Is uw dochter wel in dienst ? Hoe oud is ze ?

U kunt er weinig tegen doen, ja u kunt een procedure beginnen om achterstallig loon te vorderen, is het te vorderen bedrag dat waard ? Uw dochter kan stoppen met rondbrengen, dan krijgt ze in elk geval niks.

Het beste dat u kunt doen is afwachten, of uw dochter een ander baantje laten zoeken, een dagblad rondbrengen bijvoorbeeld.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2006 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat er bij Interlanden is gebeurd met de gegevens van uw dochter gaat alle perken te buiten. Zelfs aangetekend zending wordt niet op gereageerd. De gegevens per telefax verzenden, dat heeft rechtsgeldigheid! Als Interlanden dan nog durft te beweren dat het niet hebben ontvangen, wordt het tijd voor hardere aanpak, uw vordering op Interlanden middels een dagvaarding bij de Rechtbank sector Kanton (Rotterdam) 'bij voorrad uitvoerbaar' vorderen hetgeen uw dochter toekomt, het salaris, vermeerderd met de wettelijke rente, en de (buiten)gerechtelijke kosten. U bent de wettelijke vertegenwoordiger (samen met uw partner) voor uw minderjarige dochter. Ik vermoed dat Interlanden dan snel van begrip word, dat zij dan gaan uitbetalen om hun nederlaag te voorkomen. Voor de Kantonrechter hoeft u geen advocaat in de arm te nemen, u kunt zelf dagvaarden, edoch een juridisch onderricht persoon kunt u daarbij behulpzaam zijn. Kijk eens op www.rechtspraak.nl

ve
door verwijderd - Sep 11, 2006 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag spoorwijk1,

Uw dochter werkt en krijgt al 4 maanden daarvoor geen salaris. Een zelfbewuste consument gaat dan in de aanval en wacht niet (meer) af. Ik adviseer u een incassobureau in te huren dan gaan ze wel anders piepen bij Interlanden BV.

Gegevens:

Incassobureau voor particulieren e.a.:

Het komt geregeld voor dat particulieren (de gewone consument dus) niet bij een incasso-bureau terecht kunnen als ze een vordering op een andere particulier of firma hebben. Bij onderstaand incasso-bureau kunnen ze dan wél terecht. Dit incasso-bureau werkt op basis van no cure no pay tot aan een maximum van € 750,-. Daarboven betaal je maar € 29,50 en altijd na overleg andere kosten.

Contactgegevens Nedincasso

Nedincasso

Postbus 95
6800 AB
Arnhem

Bezoekadres:
Nieuwe Stationsstraat 10
6811 KS Arnhem

http://www.nedincasso.nl/

Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Intake contactpersoon +31 (0) 26 - 3724 508 (dhr. Zweers)
Email:
info@nedincasso.nl

Overige
KvK Handelsregister 09 14 63 32
BTW nummer NL 8139.70.209.B01

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2006 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in.

Interlanden was eigendom van Wegener maar nu van Deutsche Post.

U kunt via Internet het adres van Deutsche Post zoeken en daar dan uw klacht indienen. Interlaten MOET wettelijk steeds uitbetalen tegen het einde van iedere maand, bij flexibele uren mag het een maand later. Heeft niets met ID plicht te maken.

Een aangetekende brief die niet in ontvangst wordt genomen wordt door de kantonrechter beschouwd als : men had hem werl kunnen ontvangen. Tot een bedrag ad € 5.000,00 kan geprocedeerd worden zonder tussenkomst van een advocaat maar als uw dochter er 1 kan worden toegewezen via het Juridisch loket is dat aan te bevelen. Anders advies van een gerechtsdeurwaarder vragen.

ve
door verwijderd - Sep 15, 2006 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw dochter heeft recht op loon. Ondanks de wet op de identieficatieplicht heeft Uw dochter in het verleden werkzaamheden verricht en doet zij dat tot op heden nog steeds.

De wet op de identieficatieplicht is vandaag de dag nog niet bindend dit wordt pas volgend jaar officieel bindend voor alle bedrijven zo ook voor het bedrijf waar Uw dochter nog geld van rkijgt.

Kortom, een loonvordering instellen. U schrijft dat U het bedrijf inmiddels aangetekend aangeschreven heeft dan is thans de volgende stap aan de orde. Binnen de meeste steden is er wel een GGN Deurwaarder gevestigd en deze kunnen U prima bijstaan een dit soort zaken. Voor de deurwaarder bij U in de buurt kunt U kijken op www.ggn.nl

succes ;-)