be
door beennulnul Mar 4, 2009 om 14:28
Geldzaken & recht

Sanoma proefabonnement donald duck ongevraagd verlengd

8x Donald Duck voor € 15,-

Het vrolijkste weekblad van Nederland!

  • 8 nummers Donald Duck voor € 15,-
  • Het abonnement stopt automatisch

Artikel: 221798

Prijs:
€ 15,00

Ik had zo'n abonnement telefonisch afgesloten, na uitdrukkelijk gevraagd te hebben of het inderdaad automatisch stopt. Mij werd verzekerd dat ik hiervoor niets hoefde te doen. Totdat er onlangs een acceptgiro op de mat plofte met een rekening voor een  jaarabonnement, aansluitend aan het proefabonnement Donald Duck. Ik heb immers niet tijdig opgezegd, werd mij fijntjes verteld door de medewerkster van de klantenservice van Sanoma. Uiteindelijk is ze me tegemoetgekomen (??) door het abonnement om te zetten in een kwartaalabonnement. Ik weiger nu te betalen, omdat ik van mening ben dat ik geen toestemming heb verleend voor een abonnementsverlenging.

Ik had dus beter de welkomstbrief en de voorwaarden moeten lezen, want ik kan er nu niets meer aan doen ????? (Behalve betalen dan)

Door valse voorlichting voel ik mij opgelicht.

Sanoma zegt in haar recht te staan. Wie adviseert mij?

Saonma zal ook iets doen met de valse voorlichting (stopt automatisch zal wellicht binnenkort niet meer vermeld worden?)

5928 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Denk dat je Pech hebt.........

Je moet Altijd ( ZELF) de voorwaarden goed lezen en niet alles geloven wat sommige TelefoonMutsen je wijs maken ;-(

-------Wordt nu abonnee van het vrolijkste weekblad van Nederland en ontvang 15 maanden Donald Duck voor de prijs van 12 maanden. Dit betekent dat je € 98,80 betaalt i.p.v. € 123,50. –

Je abonneert je tot wederopzegging.--

3 maanden gratis Donald Duck | abonnementen Donald Duck | Zester#

Groetjes,

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb nog even verder rond gekeken,

Ze geven overigens wel onduidelijke en  niet met elkaar overeenstemmende info…...........

Stond er nog iets over in de welkomstbrief/contract ?

BV Stopt automatisch en wordt daarna automatisch verlengd ;-(

Als je niet betaald loop je risico dat je extra kosten krijgt voor een incassoburo ook straks.

Misschien kwartaal voor lief nemen en per omgaande opzeggen ?

Je gelijk halen, als je dat zou hebben is wellicht kostbaarder en tijdrovender en meer ergernisverwekkend

dan kwartaal uitzitten bij dit soort `bedrijven`

--Duur van het abonnement
Een abonnement geldt voor de opgegeven periode en wordt daarna - behoudens opzegging (zie onder) - automatisch verlengd.     Opzegging van het abonnement
Om een abonnement te beëindigen, dient minimaal zes weken voor afloop van de periode waarvoor betaald is.--- Zester Leveringsvoorwaarden

Het abonnement en betaaltermijn wordt, behoudens tijdige opzegging, automatisch verlengd voor een periode van maximaal één jaar. Tenzij anders vermeld wordt in de aanbieding.

Zester Abonnementsvoorwaarden

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag beennulnul,

Ook nu nog staat exact die wervende tekst op hun site waarmee jij jouw bericht begint. Elk zinnig mens leest daaruit dat het abonnement automatisch stopt (dat staat er immers), wat jou het recht geeft om uiteraard niet meer dan 15 euro te betalen. Mijn advies is dus: niet betalen, want je wordt genaaid waar je bij staat. Zester.nl staat zo langzamerhand als zeer slecht bekend op de verschillende sites. Zij geven naar mijn mening inderdaad valse voorlichting en lichten zo blijkbaar op grote schaal argeloze consumenten op.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo read,

Dank voor je reactie. Ik had al meer van je gelezen, met hetzelfde advies. Ik weet alleen niet hoe het juridisch precies zit, maar de klantenservice van Sanoma beweert dat zij ("net als energiemaatschappijen en verzekeringen") stilzwijgend mogen verlengen, als je niet tijdig opzegt.  Met als sneer: had ik maar beter  de welkomstbrief moeten lezen. Maar stel ik heb deze brief nooit gehad, hoe kunnen zij dan bewijzen dat ik akkkoord ben gegaan? Zwijgen = toestemmen? Ze hebben me nog steeds geen bewijs gegeven dat ik ingestemd heb met het abonnement; het enige is dat ze zich beroepen op hun welkomstbrief.............

Dus de acceptgiro maar ff laten liggen?("helaas" kunnen ze niets van mijn rekening afboeken )))

ve
door verwijderd - Mar 4, 2009 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag beennulnul,

Maak voor de zekerheid wel even een PrintScreen van hun aanbod op de site. Dat kan je later nog te pas komen als zij gaan dreigen met "juridische" stappen.

Nogmaals met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel simpel u hoeft niet meer te betalen het staat in de verkoopcondities
Het abonnement en betaaltermijn wordt, behoudens tijdige opzegging,
automatisch verlengd voor een periode van maximaal één
jaar. Tenzij anders vermeld wordt in de aanbieding.

Nieuwe abonnees betalen de eerste betalingstermijn € 1,90 per nummer
en ontva

Tenzij anders vermeld wordt in de aanbieding.
Het wordt heel duidelijk vermeld als dat het automatisch stopt dus hoeft u helemaal niet meer te betalen laat ze maar komen met de aanmaningen en alle andere stappen zoals al is gezegd wel even een printje maken van het scherm.
Maar ja om Donald Duck nu op te zeggen dat is nu weer iets anders natuurlijk zo n belangrijk blad voor kind, ouder en student
Maar goed een ieder is vrij in doen en laten
Maar u hoeft niets te belaten het staat duidelijk in de voorwaarden.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soms maakt het ook niet uit of je de voorwaarden leest of niet. Ik had een proefabonnement op Elle + Elle Wonen en Elle eten.

Ik had keurig op tijd (2 maanden vooraf) opgezegd, via de mail (werd niet opgereageerd) en daarna per brief.

Ik kreeg maar rekeningen toegestuurd en als laatste een dreiging met een deurwaarder! Hoezo.....? Ik had aan alle voorwaarden voldaan. Alleen hun administratie was ..., net zoals de bezorging, ik heb diverse malen moeten bellen om te krijgen waar ik voor had betaald, maar opzeggen ging al helemaal niet. Ik ben helemaal uit mijn dak gegaan!

Voor mij voorlopig geen "proef"abonnementen meer.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben net zoiets meegemaakt. Een cadeau abonnement van de Tina. 10 x voor 10 euro . Het abonnement is aflopend. Dit is betaalt met Ideal. Wat schets onze verbazing, na het 7de nummer werd er geld voor een jaarabonnement afgeschreven. Via automatisch incasso. Natuurlijk gebeld hoe dit kan. Nu wij hadden op moeten zeggen. En dit was niet gebeurd. Dus gelijk een jaarabonnement. Hier waren wij het niet meer eens. Er werd gedreigd met justitie als wij het geld zouden storneren.

Ze konden ons alleen nog een kwartaal abonnement aanbieden dan zou het afgelopen zijn. Dit wouden wij natuurlijk niet. stop is stop.

Later nog maar eens een keer gebeld in de hoop iemand anders aan de telefoon te krijgen. Deze mevr reageerde heel anders. Ze adviseerde ons het geld te storneren, alle Tina's die binnen kwamen ongeopend en direct retour te zenden. Na 3 weken krijgen wij een acceptgiro dan men het geld niet kon innen. Op deze brief gezet dat wij niet gingen betalen en het advies van de medewerkster hadden opgevolgd. Na 2 weken stopten de Tina's en niks meer van weer gehoord.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2009 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt allemaal voor al jullie reacties. Ik heb ook aangegeven bij de klantenservice dat ik gewoon de Donald Duck terug zal sturen als deze buiten de afgesproken proefperiode vallen. Maakte niets uit, ik kon ze net zo goed houden volgens die mevrouw..... want ik moet betalen. Wel jammer, maar dan kopen we hem gewoon los. Ik lees hier en daar zoveel klachten over deze uitgeverij, dat ik hier geen abonnement meer van zal nemen.

Ik wacht af

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een abonnement op Psychologie Magazine. Het zou na een half jaar automatisch aflopen, maar toen kreeg ik een acceptgiro voor het jaar erna. Ze konden het verlengde abonnement terugbrengen naar een kwartaal, maar die drie maanden moest ik dus nog wel betalen.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik maak dus altijd als ik online een proefabonnement afsluit een printscreen en bewaar deze als word document of print hem uit en berg hem goed op.
Heb zelf bij alle proefabonnementen (kado of voor mezelf) maar 1x met hen een probleem gehad. Ook de Donald Duck trouwens.....gebeld en werd gelijk gestopt en niet betaald. Zo kan het dus blijkbaar ook bij Zester!!

Gewoon nogmaals bellen en niet betalen!

ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Mar 7, 2009 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Mar 9, 2009 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw, heer,

Het spijt mij te moeten lezen dat er bij het afsluiten van uw abonnement op Donald Duck abonnementsvoorwaarden zijn vastgelegd die niet overeenkomstig uw wens zijn. Graag maken wij dat voor u in orde.

U kunt contact opnemen met ondergetekende via email: d.hooijberg@sanoma-uitgevers.nl of telefoon: 023-5566259.

Met vriendelijke groet,

Danny Hooijberg, manager klantenservice

Sanoma Uitgevers bv

ve
door verwijderd - Mar 23, 2009 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

helaas heb ik dezelfde ervaring met villa velderhof, ik heb de bladen teruggestuurd naar hun antwoordnummer met bewijs van retourzending gevraagd bij TNT, na 2x nooit meer een nummer ontvangen! DAt werkt dus beter dan bellen of schrijven!  succes

ve
door verwijderd - Mar 24, 2009 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb inmiddels met Sanoma gemaild; alles is nu keurig afgehandeld:

"Bij het vastleggen van uw abonnement, hebben wij in plaats van een abonnement dat automatisch stopt een abonnement tot wederopzegging ingevoerd. Dat had niet mogen gebeuren. Tevens hebben wij weinig begrip getoond toen u ons van deze situatie op de hoogte bracht. Daarvoor bied ik u onze excuses aan."

Op mijn aandringen om de pagina van Zester te wijzigen, zodat niet nog meer mensen de dupe worden:

"De aanbieding op Zester is wel degelijk aflopend, die actie zal ook beschikbaar blijven. Als u zich via internet had geabonneerd, was er niets verkeerd gegaan. De fout is helaas gemaakt in ons callcenter, alwaar één van onze mensen naar aanleiding van uw telefoontje een verkeerde actiecode heeft gebruikt.

Het is niet onze policy om mensen 'de dupe te laten worden'. Jaarlijks voeren wij circa 1.000.000 nieuwe abonnementen in. Hoewel wij ons uiterste best doen om alle abonnementen 100% goed te registreren, gaat er soms iets fout. Dat betreuren wij uiteraard en daarom hebben wij voor u inmiddels een en ander rechtgzet"

De aanhouder wint!!! (eindelijk geen pech)

ve
door verwijderd - Jul 9, 2009 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem na proefabonnement op de Kijk. Er stond duidelijk bij dat het abonnement automatisch zou eindigen en voila het bedrag voor een nieuw jaarabonnement werd daarna gewoon van de rekening af geschreven. Ik vraag me af hoe dat zomaar kan zonder mijn toestemming. Tot 2 keer toe via de bank terug laten storten, brief naar Sanoma gestuurd en gebeld. Echter vandaag viel aleer de 3e betalingsherinnering op de mat met dreiging voor deurwaarder. Dat is toch geen stijl voor een bedrijf als Sanoma? Ik wacht de deurwaarder maar eens af, kijken wat die te melden heeft. Het zou wel raar zijn als een deurwaarder hier werkelijk in meegaat die zal zelf toch wel weten dat dit niet klopt.