de
door dejah May 31, 2007 om 10:41
Geldzaken & recht

Schadevergoeding mogelijk nu TNT post verkeerd blijft bezorgen?

Mijn dochter is verhuisd vanuit haar ouderlijk huis en heeft haar verhuizing bij TNT-Post gemeld onder uitdrukkelijke vermelding, de post NIET door te sturen. Nu stuurt TNT echter wel alle post, dus ook van haar ouders, door naar haar nieuwe adres. Bij een eerste telefonische klacht werden, na een eerste ontkenning (het stond in de computer), excuses aangeboden want op het formulier bleek inderdaad te staan: NIET doorzenden. Het zou geregeld worden. Een week later weer gebeld, weer disdussie, weer excuses, maar het zou nu toch echt goed komen. Weer een week later weer gebeld (de post blijft worden doorgestuurd), nu zou het worden doorgegeven aan een leidinggevende. De post blijft echter verkeerd bezorgd worden. Er zitten voortdurend uiterst belangrijke stukken bij, die opgehaald moeten worden (afstand plm 75 km). Hoe krijg ik TNT zover dat ze vanachter hun computers vandaan komen en daadwerkelijk actie ondernemen en kan ik een schadevergoeding claimen voor de gemaakte en te maken onkosten, of hebben ze daar een escape voor in hun kleine lettertjes.  Het wordt in ieder geval tijd, dat hun monopolie wordt doorbroken.


377 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - May 31, 2007 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het enige wat ik kan aanraden is dat je even naar het verdeelpunt van TNT bij jou in de buurt moet zoeken en daar een bezoekje brengen. Deze kan nooit ver weg zijn.
De zaak even uitleggen dan komt het zeker weten voor elkaar.
Een schadevergoeding, voor wat? De post raakt toch niet weg.

Komt wel goed, groeten,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - May 31, 2007 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dejah@ ga na waar een bussiness point (ook mooi Nederlands voor een bedrijf dat zich in oranje tooit) is en meld daar het probleem. U heeft m.i. wel degelijk recht op schadevergoeding omdat hier m.i. sprake is van wanprestatie zie

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html schadevergoeding bij wanprestatie

Hier is m.i. degelijk sprake van wanprestatie. U kunt uiteraard ook de TNT directie hier schriftelijk op wijzen. Als men eventueel wanprestatie ontkent, dan betekent dit toch wel ernstige nalatigheid (maar dat is geen wettelijke term)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer