sa
door santiago Aug 23, 2007 om 09:01
Geldzaken & recht

Schulddenhulp

ik zit met problemen van schulden die onstaan zijn vanaf dat ik geen werk had in 2003 en ik ben aan het aflossen maar het is alsof het bedrag groter wordt in plaats van kleiner. ik ben geregistreerd bij BKR en kan daardoor nergens hulp krijgen om al mijn schulden over te nemen zodat ik alleen een instantie mndlijks betalingen hoeft te doen. zelfs bij gemeentekreditbank krijg ik geen hulp. heeft U MESCHIEN EEN RAAD OF KUNNEN WIJ EEN AFSPRAAK MAKEN OM MEERDERE UITLEG. HOPENDE OP EEN GOEDE RAAD VERBLIJFT HIJ J R KLOOSTER.

744 11 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 23, 2007 om 19:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Hier kun je meer info vinden;

-------Op basis van artikel 285 lid 4 van de Faillissementswet is de gemeente, of een door hen aangewezen instantie, verplicht mee te werken aan het opstellen van het verzoekschrift en de verklaring die toegang kunnen geven tot de wettelijke schuldsanering. Uit de praktijk blijkt echter dat de medewerking soms toch geweigerd wordt. In dat geval kunt u zelf een verzoekschrift schrijven en naar de rechtbank zenden.
U dient bij dit verzoek een lijst met al uw schulden te voegen, alsmede een overzicht van uw inkomsten en uitgaven.

Link ----- >> Veel gestelde vragen WSNP   ------

Succes,

aukje1973
door aukje1973 - Aug 25, 2007 om 13:39
32 Antwoorden / 5 Vragen

er is een landelijke instandsie die aan schuldsanering doet

http://www.teveelschulden.nl/

evt ook kijken naar die tv programma

wat ik er van begrij is dat je in 3 jaar schulden vrij kan zijn en ze regelen een ophef van bkr regestratie

sucses er mee en sterkte

vladja
door vladja - Aug 25, 2007 om 13:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Aukje,

Het is niet toegestaan om hier reclame te maken voor een commercieel bedrijf. En dat is dit bureau. Buiten dat ze de mogelijkheid bekijken of het mogelijk is om te helpen bij het saneren brengen daarvoor ook kosten in rekening. Als de gemeentelijke kredietbank er al geen brood in ziet, dan maak je alleen maar onnodige kosten door zo'n bureau in te schakelen. Je krijgt er dus nog een schuld bij. Niet echt handig.

Vladja

aukje1973
door aukje1973 - Aug 25, 2007 om 14:41
32 Antwoorden / 5 Vragen

ok duidelijk het is ooit eens op tv geweest over zo'n bedrijf naar mijn weten was het een bedrijf die via de regering deze werkzaamheden deed en zo een hoop mensen kan helpen met groote schulden en dit in samenwerking met schuld eisers en banken een regeling opzet zodat dan na 3 jaar je schuldenvrij bent en geen bkr regestratie meer is enige nadeel is dat je echt alles moet opgeven ook je loon en dan krijg je een soort zakgeld waar je alleen je boodschappen en kleding etc mee moet betalen geen huur of hypotheek of zo dat regelen hun

vladja
door vladja - Aug 25, 2007 om 14:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Er zijn schuldhulpbedrijven, waaronder er ook helaas een aantal foute bedrijven. Die laten je zitten met nog meer schulden dan voorheen, omdat ze eerst hun eigen niet geringe salaris inhouden van het geld en dan pas op een zeer slordige manier geld betalen aan schuldeisers. Soms doen ze dat helemaal niet en stapelen de incasso/deurwaarderskosten zich verder op. Soms gaan ze "failliet" en ben je alles kwijt. Het is dus uitkijken wanneer je met een niet overheids-schuldhulpverlener in zee gaat.

De termijn van drie jaar, is de termijn de geldt voor de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen. Overigens blijft de BKR notering nog wel 5 jaar staan nadat het slotakkoord na drie jaar is afgehandeld.

Vladja

harrie
door harrie - Aug 25, 2007 om 14:59
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Aukje.

OP DE TELEVISIE GEWEEST........? Reclame of in Tros "opgelicht"? Veel bedrijven gebruiken deze kreet, meestal ten onrechte.

Als je rechter poot al is uitgedraaid, draaien zij je linker ook nog eens uit!! Dit soort bedrijfjes zijn opgezet door figuren die snel rijk willen worden ten koste van u en uw medeslachtoffers van deze consumptie maatschappij.

Vladja geeft de beste oplossing aan.

Dit namens een NIET linkse rakker, Harrie

harrie
door harrie - Aug 25, 2007 om 15:01
765 Antwoorden / 36 Vragen

Oeff, stomme fout van mij, ik bedoelde STACEY

Harrie

aukje1973
door aukje1973 - Aug 25, 2007 om 16:27
32 Antwoorden / 5 Vragen

nee dit was via consumenten tv ik heb digitaal

aukje1973
door aukje1973 - Aug 25, 2007 om 16:45
32 Antwoorden / 5 Vragen

was meer de uitleg hoe zo'n schuldsanering werkt maar ik denk dat ik niet alles heb mee gekregen omdat er toch heel negatief over word gereageerd

de mensen waren er toch tevreden over die er in voor kwamen maar goed het is ook zo'n 4 maand geleden dat ik er naar heb gekeken heb

ro
door ronny530 - Aug 25, 2007 om 17:44
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Santiago welke vorm van hulp heb je gevraagd? een lening krijg je niet dat is duidelijk maar een schuldhulp traject moeten ze in behandeling nemen. En inderdaad je betaald nu rente over rente op de verschuldigde bedragen, dat los je zo nooit op. Een commercieel bedrijf inhuren is vragen om moeilijkheden want dat zijn meestal zakkenvullers. Maandag toch maar weer naar de gemeente.

Succes Ronald.