ma
door masterdam Dec 12, 2006 om 20:30
Geldzaken & recht

Shopenvelop

Heeft iemand hier ervaring mee, met sms van  shopenvelop?

375 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

De prijzen slaan nergens op. twee overnachtingen in een hotel, je moet alleen je eten betalen, en hier zit nu juist de kneep.
Gewoon een hotel boeken is niet duurder.
Leuke marnier van geld verdienen.
Van loterijen wordt je normaal gesproken niet rijk maar armer.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag masterdam,

Pure geldklopperij!!!

Groetjes, Read.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2006 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag ook zo'n smsje gehad met dat ik 2 hotelovernachtingen heb gewonnen en dat ik moet smsen voor een pincode. Iedere sms kost 25 ct en ieder ontvangen bericht kost 1.50!! Aangezien ik niet weet waar deze onzin vandaan komt en ik ook geen 10 smsen van hun wil ontvangen heb ik niet gereageerd. Ook omdat ik al dacht dat het gewoon een hotelbon zou zijn... En inderdaad omdat je dan weet ik wat kwijt bent aan eten in dat hotel hoef ik hem ook net.

Wel zou ik graag willen weten waar deze sms vandaan komt. Op die site van hun staat niks vermeld over het hoe en waarom je zo'n sms krijgt. Goede kans dat er nu al 1.50 op mijn telefoonrekening is bijgeschreven en als ik niet reageer blijven ze misschien ook wel smsen. Ik doe nooit ergens aan mee om dit soort dingen te voorkomen, en omdat ik die oplichters niet van extra geld wil voorzien..

Zou iemand mij kunnen vertellen wat voor organisatie dit is en hoe ze aan mijn gegevens kunnen zijn gekomen???

Groetjes Mylene

ve
door verwijderd - Dec 13, 2006 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit de voorwaarden van Shopenvelop:

  • 2.3 Shop Envelop zal op grond van de verkregen gegevens/informatie actief inspelen op de behoefte van de gebruiker.
  • 2.4 Shop Envelop behoudt zich het recht alle persoonsgegevens van gebruikers ter beschikking te stellen aan derden.

  • Dit is dus een grote marketingmachine. Uw persoonlijke gegevens komen op straat te liggen en iedereen die wil kan deze voor een habbekrats verkrijgen. Verwacht dus veel geadresseerd drukwerk en e-mails van diverse adverteerders, waar zelfs de grootste Nee/Nee-stickers en spamfilters geen grip meer op hebben.

    Ik kan u niets verbieden, maar slechts adviseren: bezint eer gij begint.

    Mvgr - B

    ve
    door verwijderd - Dec 13, 2006 om 08:47
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    1 Zonder een aanmelding mogen ze geen geld van uw beltegoed afschrijven.

    2 Je weet nooit hoeveel SMS jes je zou krijgen als je reageerde, en vermoedelijk krijg je meer van deze onzin reclame, want als je hierop reageerde, ben je erg gevoelig voor onzin en geldweggeven....

    3 Als er niets op de site te vinden is, niets doen, en wegklikken.

    vermoedelijk sturen ze sms berichten naar willekeurige nummers, ook de hotel eigenaar die ik ken kreeg deze, en die wil dus nooit in een ander hotel slapen...

    Ook het aantal hotels, en waar? onbekend dus oplichting?

    ve
    door verwijderd - Dec 13, 2006 om 09:45
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    hmmm wat ik vreemd vind is hoe ze u gevonden hebben...

    zo'n sms krijg je niet zomaar, en ik heb dus het vermoeden dat u wellicht ooit eens uw telefoonnummer hebt opgegeven bij een bedrijf dat vergelijkbare "voorwaarden" heeft, en uw persoonsgegevens heeft verkocht aan shopenvelop...

    als dat het geval is, kan u weleens meer van dit soort "aanbiedingen' verwachten...

    ve
    door verwijderd - Dec 13, 2006 om 23:24
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Uiteraard heb ik op deze onzin ook niet gereageerd. Wel weet ik zeker dat ik nooit mee heb gedaan met deze spelletjes e.d. simpelweg omdat ik dit soort bedrijven niet vertrouw. Ook vul ik nooit ergens mijn gegevens (dus ook niet mijn telefoonnummer) in.

    Wat helemaal vreemd was is dat gisteren mijn vriend mij opbelde.Ja zegt hij, je weet nooit wat ik vandaag gewonnen heb. 2 hotelovernachtingen dus.. Is dat raar of niet? Dat ook hij juist zo'n smsje krijgt...

    Waar ik wel bang voor ben is dat een hoop mensen hier wel in gaan trappen. Jongeren van een jaar of 14 die vol enthousiasme terug gaan smsen en daarna een telefoonrekening van heb ik jou daar op de deurmat krijgen.. (Moet de mijne nog afwachten ben benieuwd)

    Ik vind dat dit soort ''reclame'' en misleiding waarvoor je dan ook nog moet betalen streng bestraft moet gaan worden want ik vind het gewoon te gek voor woorden. Wat mij betreft is dit gewoon een zware vorm van oplichting (criminaliteit!)

    ve
    door verwijderd - Dec 15, 2006 om 18:23
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    Hoi iedereen,

    Ik ben waarscheinlijk een van de meer naivere mensen hier op het forum, ik heb dus na een beetje twijfelen wel gereageerd.

    Die telefoonrekeningen zullen echter wel meevallen. Ik heb netjes de code gekregen via een tweede sms en voor de rest niets meer gehoord van shopenvelop.

    Het zal echter wel zo zijn zoals eerder al vermeld dat er aan de gratis overnachting wel een ontbijt, lunch en avondmaaltijd vast zit, deze zullen dan voor eigen kosten zijn. Als je hier geen rekening mee houd zal het wel flink tegenvallen als je denkt dat alles gratis is.

    Maar ja ik blijf nog even positief, en als ik die "prijs" toch niets vind dan doe ik er toch ook lekker niets mee.

    ve
    door verwijderd - Dec 22, 2006 om 16:01
    0 Antwoorden / 0 Vragen

    hallo ik he ook vorige week bericht gehad,stink er niet in het kost je alleen maar.ik heb hier een telefoonnummer dan kan je ze bellen heb ik gedaan .volgens hun is er niks aan de hand en als je je adres doorgeef krijg je de kaartjes ,ik hoef ze niet .maar wil je advies bel 0703465696 succes groetjes maris