le
door lesley36 Apr 6, 2014 om 10:26
Geldzaken & recht

Site 21 diamonds

Weet niet of ik hier goed zit maar het gaat om het volgende probleem en wist niet waar ik deze kon stellen. Vledejaar heb ik een verlovingsring gekocht via de site 21 diamonds. Nu de verloving helaas niet is door gegaan door omstandigheden wou ik de ring verkopen. De aangeschafte prijs was € 279,. Ben eerst naar Used products gegaan en ze zeiden dat de diamant nep was en de ring goedkoop zilver. Ze wouden er € 1,00 voor geven ik dacht ja jullie willen ook winst. Daarna na nog 3 erkende juweliers geweest en het zelfde verhaal. Heb ik recht op geld terug of zit ik hier met een ring die geen 279,00 euro waard is?

8847 28 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2014 om 10:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... zit ik hier met een ring die geen 279,00 euro waard is? ....
Tja, wat denk je nu zelf?

Voor € 279 een diamant(je)? Denk het niet.

le
door lesley36 - Apr 6, 2014 om 10:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja er staan allemaal positieve dingen op de site van mensen. Mij gaat het erom kan ik me geld terug krijgen heb de aankoopbon ook nog. Had ze een mail gestuurd maar nog ff afwachten op hun reactie.

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2014 om 10:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lesley36,

Je denkt toch niet dat ze negatieve dingen op hun site zetten.
Hoop voor je dat je een reactie op je mail krijgt, maar zie het somber in.
En wat staat er op de aankoopbon: diamant?
Heb je een 'garantiecertificaat' of een certificaat van echtheid?

En kijk eens bij deze tip (al is het nu mosterd na de maaltijd).

le
door lesley36 - Apr 6, 2014 om 10:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Certificaat van echtheid staat er op. Is een klein kaartje. Heb de aankoop bon ook nog.

Cookies
door Cookies - Apr 6, 2014 om 10:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Heb ik recht op geld terug of zit ik hier met een ring die geen 279,00 euro waard is?.....

Nee, geen geld terug. Ja, je zit met een ring die niks waard is.

Cookies
door Cookies - Apr 6, 2014 om 11:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lesley36 schreef op zondag 6 apr 2014, 10:55]Certificaat van echtheid staat er op.

Certificaat zal ook wel nep zijn. Bedrijf schijnt in Duitsland te zitten, dus Nederlands recht ook niet van toepassing.

mahadma
door mahadma - Apr 6, 2014 om 11:08
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Uit de voorwaarden:
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 30 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

Daarnaast zit het bedrijf in Duitsland, dus je hebt een hele dure kermisring gekocht.

Maar waarom kopen mensen nu dit soort zaken via internet, en niet gewoon in een "stenen" winkel? Maar dit was maar een persoonlijke gedachte.

maurik
door maurik - Apr 7, 2014 om 13:25
19 Antwoorden / 7 Vragen

Maar waarom kopen mensen nu dit soort zaken via internet, en niet gewoon in een "stenen" winkel? Maar dit was maar een persoonlijke gedachte.

dit vroeg ik mij meteen af na het lezen van het bericht. Koop je spullen in een winkel die echt bestaat. Zoals in dit geval bij een juwelier. Als er problemen komen kan je daar je verhaal halen..............Zie ook het programma "Opgelicht" van afgelopen dinsdag op tv.. ..................

mahadma
door mahadma - Apr 7, 2014 om 13:46
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Tijger1,

Maar ook bij een gewone winkel kan je natuurlijk na een paar maanden niet een ring terugbrengen en je geld terugkrijgen.

Maar daar kan je wel teruggaan als je een kermisring t.w.v. € 1,00 voor € 279 gekocht zou hebben.

ik
door ikkenietweet - Apr 7, 2014 om 14:06
16 Antwoorden / 3 Vragen

Ook bij "stenen winkels" kun je opgelicht worden. Bij een luxe juwelier in Rijswijk kocht ik een gouden ketting die ook niets waard bleek. Uiteraard ging ik terug naar de winkel maar de "juwelier"
weigerde ook maar enige tegemoetkoming. Als ik niet snel de winkel zou verlaten dan zou hij mij er wel uit slaan. Ik had geen zin om aangifte te doen dus heb het er maar bij laten zitten. Kortom. koop alleen bij goed bekend staande winkels.

le
door lesley36 - Apr 7, 2014 om 14:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt mij toch dat je waar moet krijgen voor je geld. Heb ook is gekeken op internet naar meningen over deze site en op thrust stond dat mensen ook tevreden waren er over. Ik wacht hun mailtje af anders hang ik aan de telefoon morgen.

crewmember
door crewmember - Apr 7, 2014 om 14:16
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikkenietweet schreef op maandag 7 apr 2014, 14:06]Ook bij "stenen winkels" kun je opgelicht worden. Bij een luxe juwelier in Rijswijk kocht ik een gouden ketting die ook niets waard bleek. Uiteraard ging ik terug naar de winkel maar de "juwelier"
weigerde ook maar enige tegemoetkoming. Als ik niet snel de winkel zou verlaten dan zou hij mij er wel uit slaan. Ik had geen zin om aangifte te doen dus heb het er maar bij laten zitten. Kortom. koop alleen bij goed bekend staande winkels.

Dat is jouw keus dan. je kan ook dat gesprek opnemen en dan aangifte doen bij de politie/een rechtszaak beginnen.

Bij een bedrijf in Duitsland heb je deze keuze niet.

audb
door audb - Apr 7, 2014 om 14:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een diamant van kan wel voor deze prijs al moet je er wel een vergrootglas er bij pakken dus daar ben je niet in getrapt.
Was de site een met een .nl extensie? dan is deze gericht op Nederland en geld wel degelijk de Nederlandse wet maar ook is dit niet het geval dan zal u nog beroep kunnen doen op de Europese wet.
Echter heeft u in Nederland recht om binnen 14 dagen het product mits dit geen maat werk is of speciaal voor u besteld is terug te sturen zonder enig opgaaf van redenen en moet het door u betaalde binnen 3 weken terug worden gestort.
Wet kopen op afstand is namelijk ook op uw situatie van toepassing.

audb
door audb - Apr 7, 2014 om 14:32
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het bedrrijf schijnt in Duitsland te zitten, dus Nederlands recht ook niet van toepassing.
De website is in het Nederlands dan is ook de Nederlandse wet van toepassing.

domantwoord
door domantwoord - Apr 7, 2014 om 14:57
192 Antwoorden / 0 Vragen

Welke juwelier verkoopt diamanten en ringen voor de prijs die ze ook waard zijn??
Laat b.v. een gouden ring maar eens taxeren op goudwaarde... dat is schrikken!!
En waar staat dat iets wat ik aan iemand verkoop ook de waarde moet hebben waar ik het voor verkoop?
Handel is gebaseerd op iets voor meer verkopen dan de eigenlijke waarde, een handelaar wil namelijk verdienen hè :-)

le
door lesley36 - Apr 7, 2014 om 15:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

Net reactie gehad van 21 diamonds en ze adviseren mij om de ring bij een onafhankelijke juwelier te taxeren ze houden voet bij stuk dat het allemaal echt is

mahadma
door mahadma - Apr 7, 2014 om 15:19
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ben eerst naar Used products gegaan en ze zeiden dat de diamant nep was en de ring goedkoop zilver. Ze wouden er € 1,00 voor geven ik dacht ja jullie willen ook winst. Daarna na nog 3 erkende juweliers geweest en het zelfde verhaal.

En dan zeggen ze nog een onafhankelijke juwelier? dit zijn er inmiddels al minsten 3 echte neem ik aan. Wat is dat voor bedrijf? Laat ze anders een officieel erkent echtheidscertificaat aanleveren. Ze weten toch wat ze verkocht hebben?

domantwoord
door domantwoord - Apr 7, 2014 om 15:25
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lesley36 schreef op maandag 7 apr 2014, 15:03]Net reactie gehad van 21 diamonds en ze adviseren mij om de ring bij een onafhankelijke juwelier te taxeren ze houden voet bij stuk dat het allemaal echt is

er word hier ook vergeten dat een diamant die echt is niet gelijk waardevol hoeft te zijn, het merendeel van de gevonden diamanten heeft nauwelijks waarde en word o.a. gebruikt in gereedschappen.
Dus "echt" kan best....

crewmember
door crewmember - Apr 7, 2014 om 15:44
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=domantwoord schreef op maandag 7 apr 2014, 15:25][quote=lesley36 schreef op maandag 7 apr 2014, 15:03]Net reactie gehad van 21 diamonds en ze adviseren mij om de ring bij een onafhankelijke juwelier te taxeren ze houden voet bij stuk dat het allemaal echt is

er word hier ook vergeten dat een diamant die echt is niet gelijk waardevol hoeft te zijn, het merendeel van de gevonden diamanten heeft nauwelijks waarde en word o.a. gebruikt in gereedschappen.
Dus "echt" kan best....

Op gereedschappen worden vooral gekweekte kunstmatige diamanten gebruikt.

domantwoord
door domantwoord - Apr 7, 2014 om 16:07
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 7 apr 2014, 15:44][quote=domantwoord schreef op maandag 7 apr 2014, 15:25][quote=lesley36 schreef op maandag 7 apr 2014, 15:03]Net reactie gehad van 21 diamonds en ze adviseren mij om de ring bij een onafhankelijke juwelier te taxeren ze houden voet bij stuk dat het allemaal echt is

er word hier ook vergeten dat een diamant die echt is niet gelijk waardevol hoeft te zijn, het merendeel van de gevonden diamanten heeft nauwelijks waarde en word o.a. gebruikt in gereedschappen.
Dus "echt" kan best....

Op gereedschappen worden vooral gekweekte kunstmatige diamanten gebruikt.

Een diamantvoorkomen is economisch winbaar als er ten minste 1 karaat diamant van edelsteenkwaliteit per ton gesteente aanwezig is. In de jaren negentig van de 20e eeuw was er een diamond rush in Noord-Canada na de ontdekking van een kimberlietpijp met economisch winbare diamant in Lac de Gras in 1991. Deze kimberlietpijp wordt nu geëxploiteerd door BHP Billiton.

Naast edelsteenkwaliteit levert een voorkomen in de praktijk een veelvoud van lage kwaliteit diamant. Deze diamant vindt zijn weg als industriële diamant, gebruikt voor boren en zagen. Jaarlijks wordt 169 miljoen karaat diamant gewonnen, waarvan zo'n 80% (ongeveer 135 miljoen karaat of 27 ton) industriële diamant is.....................
Bron: Wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diamant

simon55
door simon55 - Apr 7, 2014 om 16:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo voor n eurie kin jij je niet ver(oor)loven

crewmember
door crewmember - Apr 7, 2014 om 16:34
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=domantwoord schreef op maandag 7 apr 2014, 16:07][quote=crewmember schreef op maandag 7 apr 2014, 15:44][quote=domantwoord schreef op maandag 7 apr 2014, 15:25][quote=lesley36 schreef op maandag 7 apr 2014, 15:03]Net reactie gehad van 21 diamonds en ze adviseren mij om de ring bij een onafhankelijke juwelier te taxeren ze houden voet bij stuk dat het allemaal echt is

er word hier ook vergeten dat een diamant die echt is niet gelijk waardevol hoeft te zijn, het merendeel van de gevonden diamanten heeft nauwelijks waarde en word o.a. gebruikt in gereedschappen.
Dus "echt" kan best....

Op gereedschappen worden vooral gekweekte kunstmatige diamanten gebruikt.

Een diamantvoorkomen is economisch winbaar als er ten minste 1 karaat diamant van edelsteenkwaliteit per ton gesteente aanwezig is. In de jaren negentig van de 20e eeuw was er een diamond rush in Noord-Canada na de ontdekking van een kimberlietpijp met economisch winbare diamant in Lac de Gras in 1991. Deze kimberlietpijp wordt nu geëxploiteerd door BHP Billiton.

Naast edelsteenkwaliteit levert een voorkomen in de praktijk een veelvoud van lage kwaliteit diamant. Deze diamant vindt zijn weg als industriële diamant, gebruikt voor boren en zagen. Jaarlijks wordt 169 miljoen karaat diamant gewonnen, waarvan zo'n 80% (ongeveer 135 miljoen karaat of 27 ton) industriële diamant is.....................
Bron: Wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diamant

Ok ik wist niet dat er ook zoveel natuurlijke diamanten werken gebruikt.
Echter is nog steeds het grootste deel synthetisch.

domantwoord
door domantwoord - Apr 7, 2014 om 16:46
192 Antwoorden / 0 Vragen

@ crewmember
"Echter is nog steeds het grootste deel synthetisch"
Ik beweerde ook niet dat dat niet zo zou zijn maar stelde alleen dat het merendeel van de gevonden diamanten en wel echte diamanten nauwelijks een echte waarde vertegenwoordigen en toch als "echt" beschouwd moeten/mogen worden.

er zijn b.v. ook horloges die "diamanten" op de tijdsaanduiding hebben, dit betreft dan vaak leuk schitterende scherfjes van een paar cent maar ze zijn wel degelijk echt :-)

zoekster
door zoekster - Apr 7, 2014 om 16:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als er ook maar een minipietseltje diamant in zit van de allerbelabberdste kwaliteit, heb je al geen poot meer om op te staan. En goedkoop zilver is ook zilver.
En dan is het wat de gek ervoor geeft.

domantwoord
door domantwoord - Apr 7, 2014 om 16:55
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 7 apr 2014, 16:51]Als er ook maar een minipietseltje diamant in zit van de allerbelabberdste kwaliteit, heb je al geen poot meer om op te staan. En goedkoop zilver is ook zilver.
En dan is het wat de gek ervoor geeft.

...dat bedoelde ik dus ook ... ;-)

labren
door labren - Apr 7, 2014 om 22:20
862 Antwoorden / 0 Vragen

iets wat je via internet koopt kan je helaas niet meer terug geven !!! hebt dat in iedergeval zelf nog nooit meegemaakt dus een wijze les ..... koop nooit via internet een duur ding , ga altijd naar de winkel

domantwoord
door domantwoord - Apr 7, 2014 om 23:46
192 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 7 apr 2014, 22:20]iets wat je via internet koopt kan je helaas niet meer terug geven !!! hebt dat in iedergeval zelf nog nooit meegemaakt dus een wijze les ..... koop nooit via internet een duur ding , ga altijd naar de winkel

a) voor internet aankopen gelden ook regels en zijn er ook betrouwbare adressen
b) "hebt dat in iedergeval zelf nog nooit meegemaakt" dus meerdere malen in getrapt begrijp ik??
c) Maar buiten dat......iets wat je vorig jaar in een winkel kocht kun je toch ook niet terug brengen lijkt mij?

jpm
door jpm - Apr 8, 2014 om 14:35
820 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 7 apr 2014, 15:44][quote=domantwoord schreef op maandag 7 apr 2014, 15:25][quote=lesley36 schreef op maandag 7 apr 2014, 15:03]Net reactie gehad van 21 diamonds en ze adviseren mij om de ring bij een onafhankelijke juwelier te taxeren ze houden voet bij stuk dat het allemaal echt is

er word hier ook vergeten dat een diamant die echt is niet gelijk waardevol hoeft te zijn, het merendeel van de gevonden diamanten heeft nauwelijks waarde en word o.a. gebruikt in gereedschappen.
Dus "echt" kan best....

Op gereedschappen worden vooral gekweekte kunstmatige diamanten gebruikt.

Deze laatste zin komt bij me een beetje absurd over. Parels kunnen gekweekt zijn, diamant echt niet hoor. Ze kunnen wel kunstmatig (via hoogpersing) nagemaakt worden, maar dan is dat nog niet gekweekt.