ja
door janbrusket Nov 6, 2006 om 13:59
Geldzaken & recht

Skala

Om een of andere reden is Skala voor mij onbereikbaar als ik opheldering wil hebben inzake hun werkwijze. Bij mij is in februari 2005 apparatuur (men was het niet eens met de wijze van betaling), waarbij de medewerker op een erg onproffesionele manier te werk is gegaan. Zonder enige vorm van beleefd zijn, liep hij de slaapkamer binnen waar inderdaad de apparatuur was alsmede mijn vrouw die zich aan het omkleden was. De deur was dus dicht. Zonder kloppen naar binnen. Tevens nam de man naast de apparatuur ook enige eigendommen van mij mee, kabels, en liet hij geen officieel document achter dat de apparatuur was opgehaald. Wel nam hij de apparatuur mee zonder enige vorm van bescherming tegen weer en wind en was zonder zich af te melden vertrokken. Enige vorm van contact en opheldering inzake de werkwijze was en is nog steeds niet mogelijk. Wel wordt er gedreigd met deurwaarders indien ik het bedrag wat nog openstaat en wat redelijkerwijs de waarde van mijn eigendommen vertegenwoordigt niet zou betalen. Ik wil wel betalen, maar dan wel met excuses van Skala vanwege de werkwijze en met teruggave van mijn kabels met goudkern. Bovendien officiële documeneten ter afsluiting van de huurperiode. Ook heb ik nog steeds de originele gebruiksaanwijzingen. Ik vind dit een rare zaak.

Op mijn correspondentie, telefoon, brieven, aangetekende brieven en e-mail, wordt niet gereageerd, alleen dreigbrieven van Transfair.

Is er iemand die dezelfde ervaring heeft?

1791 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Skala bestaat toch niet meer, is destijds failliet gegaan!

Ik denk dat u weinig succes zult hebben bij de curator omtrent uw 'eigendommen' terug te krijgen. De boedel is al lang van de hand gedaan.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps!...Meende dat het failliet was Skala, dus niet!

Skala Amsterdam
Buikslotermeerplein 363-367
1025 XE AMSTERDAM
Tel: 020-637 14 87
Fax: 020-637 14 88

Skala Nijmegen
Bijsterhuizen 31-47
6604 LV WIJCHEN-NIJMEGEN
Tel: 024-350 30 42
Fax: 024-355 38 06

Skala Rotterdam - Hoogvliet
Kaasmakerstraat 2
3194 DJ Rotterdam - Hoogvliet
Tel: 010-455 02 44
Fax: 010-455 00 36

Skala Zwolle
Popovstraat 30
8013 RK ZWOLLE
Tel: 038-423 89 70
Fax: 038-421 68 58

Klantenservice
Tel: 0800-4111
Mail: klantenservice@skala.nl

Misschien is dit wel iets voor 'Felix' in zijn uitzending?

Waarom wilt u wel betalen voor iets wat u niet meer sinds februari 2005 heeft? U vraagt wel om uw eigendommen terug, dan wilt u wel betalen?! Waarom was men bij Skala het niet eens met de wijze van betalen? Wilde u geen automatische incasso afgeven, of heeft u die ingetrokken? U wilt dan gaan betalen voor iets wat u ruim 20 maanden niet meer heeft: de gehuurde televisie!

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wel een hele poos geleden, maar ik had aangifte gedaan van huisvredebreuk en diefstal. Misschien kan het alsnog? Ik zou trouwens ook nooit wat bij Skala huren, maar goed, dat is wat anders.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2007 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels is de door Skala aan mij gerichte vordering uit handen gegeven, zonder daar ook maar enige vorm van correspondentie te zenden. Tevens ook geen enkele reactie van het incasso bureau. Oneerlijk: de schuldenaar moet direct reageren terwijl de schuldeiser geen reactie hoeft te geven of te antwoorden....

ve
door verwijderd - Feb 8, 2007 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga in ieder geval eerst naar het politieburo en doe aangifte zoals gezegd door Edwardus.
En mocht Skala de zaak willen doorzetten, ga dan zeker naar de rechtzaak.
Ik vermoed dat skala die vordering wel kan schudden, omdat geen enkele rechter er mee instemd dat Skala eigen rechter speeld.