Sa
door SamanthaBlue2001 Oct 23, 2017 om 17:52
Geldzaken & recht

Slechte bewindvoerder

Mijn ouders zitten al een tijdje in het bewind. En ik moet zeggen dat onze bewindvoerder incompetent is, Er moeten steeds herhaaldelijke mails worden gestuurd over hetzelfde onderwerp en alsnog doet hij niks.

De vragen die worden gesteld zijn niet niks en helemaal niet onnodig. Mijn broertje heeft een OV-abonnement nodig voor in de wintermaanden. De bewindvoerder is hiervan al vanaf Augustus van op de hoogte nu is het November en moet mijn broertje morgen naar school maar er is niks te zien van het nodige abonnement

Dit is maar één voorbeeld van vele voorgevallen. Wat moeten we doen?

2711 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2017 om 18:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij is het nog oktober en is het weer nog niet zodanig slecht dat hij niet op de manier kan gaan, zoals hij in september ging.

marita5
door marita5 - Oct 23, 2017 om 18:40
11529 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Samanthablue2001 ,

U kunt een klacht indienen bij de bewindvoerder zelf .

Of :

 Een klacht indienen tegen een bewindvoerder

Als een bewindvoerder in iemands ogen in zijn of haar taak tekort schiet, kan die persoon een klacht indienen. Dat moet als volgt gebeuren:

  • degene die de klacht indient moet 18 jaar of ouder zijn;
  • de klacht moet schriftelijk ingediend worden;
  • de klacht moet ingediend worden bij de kantonrechter van de rechtbank in het rechtsgebied (arrondissement) waar de persoon woont voor wie de maatregel is getroffen;
  • de kritiek op de taakuitoefening van de bewindvoerder moet duidelijk beschreven worden en onderbouwd worden met beschrijving van situaties waarin de huidige bewindvoerder niet (voldoende) of niet op correcte wijze de belangen van de cliënt behartigt;
  • er moet gevraagd worden of de rechter wil nagaan of er een gewichtige reden aanwezig is om de bewindvoerder te berispen of te vervangen.
Bron : goedvertegenwoordigd.nl

termul
door termul - Oct 27, 2017 om 13:57
1 Antwoorden / Vragen

Jouw ouders moeten zelf een klacht indienen bij de bewindvoerder, omdat zij degene zijn die onder bewind staan.

Als deze klacht niet of niet naar behoren wordt opgelost, dan kunnen zij bij de kantonrechter dezelfde klacht met de uitkomst hiervan neerleggen.

Het is dan aan de kantonrechter om een keuze te maken wat het beste is een andere bewindvoerder of deze bewindvoerder een reprimande geven of de zaak afdoen zonder gevolgen. Het ligt er maar net aan hoe de zaak inhoudelijk in elkaar steekt want dat wordt hier niet beschreven.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 27, 2017 om 20:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn ouders zitten al een tijdje in het bewind. En ik moet zeggen dat onze bewindvoerder incompetent is,

Maar wat heeft uw bewindvoerder met uw ouders te maken? Beetje warrig omschreven.

ja
door janf43 Oct 28, 2017 om 17:01
733 Antwoorden / 0 Vragen

Dat vind ik nu niet. Kennelijk een ouderpaar met minstens 2 kinderen. En als Samantha uit 2001 is, dan waarschijnlijk nog beiden inwonend. Ons is dan het gezin waar ze het over heeft. En deze Samantha ziet het kennelijk wat beter dan haar ouders, die door door welke omstandigheden dan ook, in deze situatie zijn gekomen.

Re
door Rebeldoom - Nov 11, 2017 om 19:25
6 Antwoorden / Vragen

Is er wel geld voor dat OV abonnement? Uw broertje kan wel een OV abonnement willen, maar als er geen geld is, dan is er geen geld. Dat maakt iemand nog geen slechte bewindvoerder.
En hoezo heeft uw broertje nu een OV abonnement nodig? Het weer is over het algemeen niet slechter dan een paar weken geleden. Bovendien geldt ook hiervoor; als er geen geld is, dan zal uw broertje gewoon moeten gaan fietsen. Of het nu regent of niet.

Voor de rest geldt; als uw ouders ontevreden zijn over de bewindvoerder, dan kunnen ze een klacht indienen. In wat voor traject zitten ze eigenlijk? WSNP, beschermingsbewind of ... ??