6s
door 6schrobering Feb 14, 2012 om 22:24
Geldzaken & recht

Spookfactuur

In de maand Januari heb ik 2 facturen , gelet op de vervaldatum heb ik ik ze strak achter elkaar gekregen , vandaag kreeg ik een aanmaning met verhoging van 17,50 ,van 225 euro .
Het bedrijf genaamd Promonederland .nl / Media Solutions Strating lijkt mij te stalken . echter heb ik nooit toezeggingen gedaan in welke zin dan ook .
Volgens KvK is het bedrijf opgeheven , het telnr klopt niet met de woonplaats . Er is wel tel contact geweest echter heel slecht verstaanbaar, het leek of hij de telefoon ver van zich afhield en pushte mij om te betalen anders zou hij een deurwaarder sturen . Anderzijds had ik nog eens gebeld eerder in januari , toen kreeg een antw.app zonder
vermelding welke voicemail ik zou inspreken .het ging om een actie 2 voor de prijs van een , op het politiebureau konden ze dat zien , ik kon niet zien of ik vermeld was in hun online gids waar ik in zou staan en wat dus betaald moet worden . Ik heb helemaal geen behoefte aan dat ik ergens vermeld sta omdat ik alles mond op mond reclame heb , weet ik dus zeker dat ik nooit toestemming heb gegeven , aldus ik vind ze ze zeer eng . Ik zou graag steun willen stublieft van julle voordat er meer slachtoffers gaan vallen aan deze bende .

7586 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2012 om 23:27
16933 Antwoorden / 108 Vragen

6schrobering, zou er maar geen nachtrust aan opofferen. Als u zich nergens aan heeft verbondenheeft u ook niets te vrezen. Kennelijk weer een groep (of eenling) oplichters die gemakkelijk geld willen verdienen. In de online gids komt u niet te staan, zelfs al zou u gaan betalen, gewoon omdat het niet bestaat.

sw
door swat1500 - Feb 15, 2012 om 00:15
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Aquisitiefraude als u hierop zoekt bij de site van de Kamer van Koophandel dan ziet u wat u daartegen kan ondernemen.

Als u geen schriftelijke overeenkomst met dit bedrijf heeft dan moet u de facturen niet betalen. Vraag desnoods (schriftelijk) een kopie op van de overeenkomst. Let op onderteken uw brief niet want er zijn gevallen bekend waarbij de handtekening vanaf een dergelijke brief zijn gekopieerd in een contract.

Als er sprake is van eerder genoemde fraude dan zal de dader zich snel richten op andere bedrijven in uw omgeving als betaling van uw zijde uitblijft.

sp
door splaisier - Feb 15, 2012 om 10:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

6schrobering. Wij worden ook gestalkt door het bedrijf PromoNederland van Media Solutions Strating zonder ooit toezeggingen te hebben gedaan. Het telefoonnummer is volgens mij niet werkzaam en heb al meermalen een voicemail ingesproken. De dreiging is nu als volgt: binnen 5 dagen betalen anders sturen ze een incassodienst op ons af. Kunnen wij op een of andere manier actie ondernemen tegen deze spookfactuur en bende van oplichters? Dit moet toch aangepakt kunnen worden? Als we op KVK-website kijken staat er alleen dat wij niet moeten betalen, maar niet wat we daarnaast nog meer kunnen doen. Het is vervelend om elke keer weer geconfronteerd te worden door deze malafide praktijken.

tdehond
door tdehond - Feb 15, 2012 om 11:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U weet zeker dat u geen overeenkomst met dit bedrijf heeft gesloten. Dus heeft u geen betalings verplichting.

U hoeft dus niets te doen omdat dit bedrijf niet kan aantonen dat u een overeenkomst gesloten heeft. Als u de facturen toegestuurd heeft gekregen via de post dan kunt u overwegen om 1 aangetekende brief te sturen waarin u aangeeft geen overeenkomst te hebben gesloten en dus geen betalingsverplichting heeft.
Verzoek tot toesturen van het tegendeel ( rechtsgeldig bewijs van uw toestemming tot afsluiten van een overeenkomst) binnen uiterlijk 30 dagen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een getypte brief zonder handtekening. Dan kan er geen fraude gepleegd worden.
Copieën brief + verzendbewijs goed bewaren.

Dan kunt u aantonen bij de rechtbank dat u heeft gereageerd en de overeenkomst ontkend heeft.

Als incassobureau komt, stuur dan een copie van deze brief aan bedrijf naar incassobureau.

Uiteraard niet tot betaling overgaan als bedrijf niet met rechtsgeldig bewijs ( schriftelijk of voicelog) over de brug komt.

sp
door splaisier - Feb 15, 2012 om 11:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het zeer uitgebreide antwoord! Wij gaan ermee aan de slag.

wo
door wolf31 - Feb 15, 2012 om 14:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb tweemaal een 'spooknota' ontvangen van Nederlandse Bedrijven Documentatie (NBD) in Arnhem om € 285,60, incl. 19% BTW, te betalen. In de kleine letters valt op te maken, dat de brief een aanbieding betreft en dus geen factuur is. Er is geen sprake van een overeenkomst. Er bestaat dus absoluut geen betalingsverplichting.
Ook Office business corporate solutions B.V. (PCOS B.V.) in Arnhem stuurde mij een 'spooknota' om € 295,06, incl. 19% BTW, te betalen. Ook dat blijkt een aanbieding en dus geen factuur te zijn.
Surf eens op Google naar deze frauduleuze acquisitiebedrijven en dat wordt het wel duidelijk dat zij de mazen in de Wet benutten. Nooit betalen dus!!!
Wie weet hoeveel slachtoffers hierin zijn getrapt?!?!

audb
door audb - Feb 15, 2012 om 15:04
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Niet op reageren op geen enkele wijze!

Als hun denken geld tegoed te hebben moeten ze daar bewijs voor overleggen en dat kan wel eens gebeuren door dat u zegt Nooit iets enz enz en hun maken er een computer bestand van met de woorden "Ooit gehad" en mondeling bewijs is helaas ook bewijs.

Doe het altijd schriftelijk en aangetekend en zet op de brief met grote letters COPY
Sommige printers hebben de optie om dit als "Watermark" te doen.

christin
door christin - Feb 15, 2012 om 18:29
105 Antwoorden / 4 Vragen

Dergelijke spooknota's bestaan al minstens 20 jaar. Voorheen op mijn werk was ik verantwoordelijk om betalingen klaar te zetten. De spooknota's pikte ik er altijd tussen uit want ik wist precies wat er maandelijks de deur uit ging aan betalingen. Het kwam voor dat ik nagebeld werd door zo'n club (meestal uit Groningen) en als wij niet meer mee wilden doen aan het ''abonnement'' dan stuurden ze even een faxje om het te bevestigen. Gevraagd werd om het dan getekend retour te faxen. Nooit doen want dan bevestig je juist het nep abonnement.

ro
door ronnietherunner - Feb 15, 2012 om 21:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook zo'n situatie meegemaakt met BDR container reinigingen.
Na diverse telefoontjes met ze gepleegt te hebben werden ze veel agressiever aan de lijn en drijgden met incasso bedrijven, maar je moet voet bij stuk houden.
Als jij een contract hebt getekend moet dat contract door hun ook gedeponeerd worden bij de KvK anders is het niet rechtsgeldig (dit is uitgezocht door een juriste die ook problemen had met BDR.
Dus niet betalen
Als ze weer bellen en dreigen met een incasso bureau, zeg je ze laat maar komen want dat doen ze toch niet, want bij een eventuele rechtzaak verliezen zij toch.
Met die dreigingen van incasso bureaus betalen een hoop mensen toch onterecht, maar het bedrijf heeft jou geld lekker binnen.

6s
door 6schrobering - Feb 15, 2012 om 22:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank jullie wel voor jullie vele reacties , ik weet niet in wat voor agressieve tijd wij leven . Maar ik blijf lachenen ga gewoon door met mijn ondernemingen . Maar van dit stalkgedrag krijg ik het benauwd en ben blij met jullie antwoorden en ga idd nog wat stappen ondernemen naar dit bureau maar teken niets of iets in die zin .
Met vriendelijke groet Astrid

ex
door extigo - Feb 16, 2012 om 09:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb te maken gehad met Promonederland.nl. Echter een aangetekende brief werkt niet, aangezien het adres niet overeen komt met de postcode welke genoemd wordt op de website van Promonederland.nl. Daarnaast staat dit pand waarschijnlijk leeg voor verhuur door Stadgenoot Amsterdam.

Ik heb ondertussen ook een aanmaning gehad. Ik heb het Fraude Meldpunt gemaild met mijn situatie. Ook de KVK in Rotterdam is hiervan op de hoogte. Ik ben blij dat ik niet de enige ben en ik zal dan ook elke correspondentie van dit bedrijf weigeren en mocht er een incasso bureau komen, dan zal ik ze de brieven laten zien en vragen om een bewijs van contract (schriftelijk of mondeling).

Bedankt voor jullie hulp!

fo
door fotograaf73 - Feb 16, 2012 om 11:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij zijn slachtoffer van promonederland. Gisteren idd een aanmaning gehad. Ik heb bij de vorige brieven ingesproken op het antwoordapparaat en een brief gestuurd. Geen reactie van hun kant. Weet iemand of het zin heeft om hiermee naar de politie te gaan en aangifte te doen van oplichting?

Alvast bedankt voor jullie tips tot nu toe!

6s
door 6schrobering - Feb 16, 2012 om 11:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben bij de politie geweest die maken er melding van , zelf heb ik gesproken met wesley ter veen van promonederland . . Je moet melding doen bij SAF meldingspunt acqiusitiefraude . De ING bellen omdat promo daar een rek heeft lopen , KvK bellen en ga maar door .Succes en pas dat je je goede humeur niet verliest

tdehond
door tdehond - Feb 16, 2012 om 11:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Adresgegevens: hier

ex
door extigo - Feb 16, 2012 om 12:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Tdehond. Dit is een ander bedrijf en niet overeenkomend met de gegevens die bekend zijn bij de KVK en op de website van Promonederland.nl.

Ik heb gesproken met het bedrijf Stadgenoot wat het bewuste adres verhuurd en zij bevestigen dat dit pand leeg staat. Ik weet niet of het zin heeft om aangifte te doen. Zijn mensen hiervan overtuigd dat het wel zin heeft?