do
door dolcevita81 Feb 9, 2009 om 18:42
Geldzaken & recht

Starsteps / Star Guide / Media Inc.

Wederom een vraag over StarSteps. Omdat het vorige topic al 2 jaar oud is, start ik een nieuwe.

Ook ik ben ooit (2004/2005 ofzo) lid geweest van Starsteps (het heet nu Star Guide). Hele hoop ellende, enorme oplichters, dat weten we inmiddels. Ook ik heb snel weer opgezegd, het geld terug laten halen, hun rekeningnummer geblokkeerd voor automatische incasso, maar de aanmaningen en deurwaarders bleven doorgaan. Op een gegeven moment Star Steps de botten vol gescholden, de deurwaarders alles vriendelijk uitgelegd (zij kunnen er ook nx aan doen, zij doen hun werk) en het was opgelost! Totdat... er afgelopen 2 februari (dus jaren nadat ik het al heb opgezegd) ineens € 41,10 van mijn rekening is afgeschreven... Van Starsteps! Hebben ze gewoon een andere bankrekening geopend! Een bankrekeningnummer waar ik overigens nooit toestemming voor automatische machtiging voor heb gegeven (dat was die andere en die is ingetrokken). Ik weet dat ze dit niet zo maar mogen doen, en dat ik het geld terug kan laten halen door de bank. Maar zo even op het internet rondgesnuffeld, blijkt dat er veel mensen slachtoffer zijn van hun nieuwe bankrekening. Mijn vraag: Hoe kan een bedrijf als Star Steps / Star Guide / Media Inc. (allemaal dezelfde) aangepakt worden???

512 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 9, 2009 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag dolcevita18,

Advies: laat de bank ook voor het nieuwe nummer van deze ********firma een selectieve blokkade aanleggen. Vergeet overigens die 41,10 niet te storneren (binnen 30 kalenderdagen)

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2009 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja heb ik al gedaan. Heb ook aangifte gedaan bij de bank. Zij hebben de zaak nu in onderzoek. Eventueel volgt er nog een aangifte bij de politie. Maar ben benieuwd of er nog meer (recente)slachtoffers zijn, wat hun verhaal is en of iemand nog tips heeft om dit soort ratten voorgoed uit te roeien.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2009 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dit is al jaren geleden begonnen, maar gaat nog steeds door.
Ook bij mij was er deze week 46,10 afgeboekt.
Weet je zeker dat er in de tussenligende jaren niets is afgeschreven? Volgens mij proberen ze het ieder jaar opnieuw.

Wat nog het meest erg is, is dat banken en bedrijven als docdata (op zich een normaal bedrijf die voor meer bedrijven de automatische afschrijvingen regelen) gewoon mee blijven doen aan dit soort praktijken.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2009 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heeft de bank bij mij de fout gemaakt door te niet te kiezen voor "frauduleuze handeling" ofzo...  Als ze dat doen wordt er gelijk een dossier aangemaakt. Ze hebben bij mij het geld gewoon retour geboekt en docdata geblokt.