ma
door mariasimone Oct 31, 2013 om 21:51
Geldzaken & recht

Stoppen met de caravan stalling, rest geld weg?

Ik heb in augustus de caravan stalling voor een jaar betaald , nu wil ik m'n caravan daar weg hebben om persoonlijke reden. Het is nu eind oktober, ik krijg geen restant terug, ik had toch gehoopt op minstens 4 maanden geld terug. Maar ik kreeg gewoon te horen dat ik geen cent van mijn (bijna). €400 terug krijg. Is dit overal zo?

9552 28 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 31, 2013 om 22:06
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Ik ken de voorwaarden van de stalling niet, maar ik verwacht dat je gewoon 100% kwijt bent. Je hebt een stalling/plaats voor "het winterseizoen" gereserveerd, dat je hem eerder wilt afhalen, oké. Maar de stallinghouder heeft niet één twee drie een nieuwe / betalende klant. Heb je algemene voorwaarden? Of kunnen we die ergens vinden op het net?

ma
door mariasimone - Oct 31, 2013 om 22:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen algemene voorwaarden en op internet kan ik ook niets vinden. De stallinghouder zei simpelweg dat ze niets terug geven. De caravan staat er het hele jaar en haal ik regelmatig op om even weg te gaan. Ik stal de caravan daar al een paar jaar, maar nu heb ik wel erg veel betaald voor hele korte tijd ( vanaf aug)

mahadma
door mahadma - Oct 31, 2013 om 22:20
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Regelmatig ophalen en weer terug brengen is normaal. Maar je wilt je plaats opgeven. En dàt zal aan zekerheid grenzend je het hele jaar kosten. Anderzijds, als je nu de caravan meeneemt en volgend jaar niet reserveert of naar hem toe komt, krijg je ook geen rekening.

ma
door mariasimone - Oct 31, 2013 om 22:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie, ik wist eigenlijk niet of het een normale gang van zaken was. Helaas dus wel,

tenormin
door tenormin - Oct 31, 2013 om 23:17
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Heb op diverse sites naar voorwaarden gekeken, dit is een voorbeeld Caravan Stalling. De anderen gaan ook allemaal per jaar en ook met stilzwijgende verlenging, dus inderdaad zit je er nog aan vast tot volgend jaar. Jammer maar helaas voor je.

jantje7
door jantje7 - Nov 1, 2013 om 09:00
1459 Antwoorden / 23 Vragen

De meeste caravans worden na het seizoen gestald. Om dat u hem nu weg gaat halen, kan deze plaats niet meer verhuurd worden aan een ander. Logies toch dat u voor deze plaats moet betalen?

Jantje7

hu
door hunk - Nov 1, 2013 om 13:33
20 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een wet die zegt dat een jaarcontract bij verlenging per maand kan worden opgezegd.
Dit is bij u het geval, win dus juridisch advies in.

tenormin
door tenormin - Nov 1, 2013 om 13:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hunk schreef op vrijdag 1 nov 2013, 13:33]Er is een wet die zegt dat een jaarcontract bij verlenging per maand kan worden opgezegd.
Dit is bij u het geval, win dus juridisch advies in.

Volgens mij valt dit niet onder de wet van Dam.

hu
door hunk - Nov 1, 2013 om 13:59
20 Antwoorden / 0 Vragen

U zegt er niet bij waarom niet, ik weet het ook niet zeker, vandaar dus mijn advies om juridisch advies in te winnen.

mahadma
door mahadma - Nov 1, 2013 om 14:01
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Hunk,

juridisch advies voor TS helpt m.i. niet. Ik ben het met Tenormin eens, want dit zijn eenvoudigweg jaarafspraken en er zijn geen Algemene voorwaarden en (meestal) geen contracten of kwitanties.

tenormin
door tenormin - Nov 1, 2013 om 14:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hunk schreef op vrijdag 1 nov 2013, 13:59]U zegt er niet bij waarom niet, ik weet het ook niet zeker, vandaar dus mijn advies om juridisch advies in te winnen.

Volgens mij had ik het al wel als link gegeven, Caravan stalling, in reactie van 31 oktober, deze heb ik aangehaald omdat ze allemaal dezelfde inhoud hebben. Een jaarcontract, niets per maand op te zeggen. Maar ik heb de wet niet gemaakt en als u denkt dat mariasimone juridisch advies moet inwinnen zal ik de laatste zijn die haar daar vanaf zal houden. Dus, onnodig, m.i. : KLIK waar de vraag gesteld mag/kan worden.

1paul
door 1paul - Nov 1, 2013 om 16:08
3173 Antwoorden / 0 Vragen

net als alles gaat de wert voor de voorwaarden, ik weet niet p[recies hpoe dit zit met stalling van de caravan maar met de meeste abbonementen kunt u na 1 jaar per maand opzeggen, als het u dit waard is zou ik eens de juridische dienst erop zetten van juridisch loket of uw verzekering...

gabriele
door gabriele - Nov 1, 2013 om 16:09
107 Antwoorden / 2 Vragen

ja dat is al jaren zo ,wij waren meestal 6 maanden weg en je betaalt voor een heel jaar zelfs toen we er niet mochten i.v.m mond en klauwzeer en we de caravan in Spanje lieten staan ,moesten we gewoon betalen !!!! en altijd zonder kwitantie veilg sta je er ook niet altijd want de onze werd bezocht terwijl die in een overdekte stalling in Schiedam stond verzekering dekte de schade ,maar hoort eigenlijk niet ! de inbreker werd gevonden en je hoort nooit meer iets !

vr1944
door vr1944 - Nov 1, 2013 om 16:29
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Een abonnement ergens op hebben is heel iets anders dan een stallingplaats huren ,dus gaat per maand opzeggen niet op . Een contract afsluiten voor het huren van een stallingplaats voor jaar betekend dus dat je er een jaar aan vastzit.

=1paul schreef op vrijdag 1 nov 2013, 16:08: net als alles gaat de wert voor de voorwaarden, ik weet niet p[recies hpoe dit zit met stalling van de caravan maar met de meeste abbonementen kunt u na 1 jaar per maand opzeggen, als het u dit waard is zou ik eens de juridische dienst erop zetten van juridisch loket of uw verzekering...

tontoos
door tontoos - Nov 1, 2013 om 22:45
32 Antwoorden / 14 Vragen

Als je een stalling voor je caravan huurt is dat meestal voor een jaar en betaalt voor een jaar.
Je kan het ophalen en brengen als je het wilt dus je hebt in de vakanties geen gebruik gemaakt van de stalling.
Overigens vind ik €400 wel heel veel voor een stalling, een vriend stalt zijn caravan voor € 25 per meter.

tenormin
door tenormin - Nov 1, 2013 om 23:03
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tontoos schreef op vrijdag 1 nov 2013, 22:45]Als je een stalling voor je caravan huurt is dat meestal voor een jaar en betaalt voor een jaar.
Je kan het ophalen en brengen als je het wilt dus je hebt in de vakanties geen gebruik gemaakt van de stalling.
Overigens vind ik €400 wel heel veel voor een stalling, een vriend stalt zijn caravan voor € 25 per meter.

Ligt er maar net aan in welke regio je een plek vind. En natuurlijk wat het beste uitkomt. Je kan al vanaf €10,00 per meter huren tot wel €75,00 p.m. Of €400,00 per jaar duur is; dat ligt aan de grootte van de caravan. Maar er zijn nog een behoorlijk aantal mensen met caravan die ook in de winter er vaak op uit willen trekken en dan is het handig zo'n stalling in de buurt te hebben (een dag of 2 van de voren waarschuwen) en je kan hem ophalen. En nogmaals, ja, het is altijd per jaar, sommige zelfs voor 2-jarig contract.

tontoos
door tontoos - Nov 1, 2013 om 23:13
32 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 1 nov 2013, 23:03][quote=tontoos schreef op vrijdag 1 nov 2013, 22:45]Als je een stalling voor je caravan huurt is dat meestal voor een jaar en betaalt voor een jaar.
Je kan het ophalen en brengen als je het wilt dus je hebt in de vakanties geen gebruik gemaakt van de stalling.
Overigens vind ik €400 wel heel veel voor een stalling, een vriend stalt zijn caravan voor € 25 per meter.

Ligt er maar net aan in welke regio je een plek vind. En natuurlijk wat het beste uitkomt. Je kan al vanaf €10,00 per meter huren tot wel €75,00 p.m. Of €400,00 per jaar duur is; dat ligt aan de grootte van de caravan. Maar er zijn nog een behoorlijk aantal mensen met caravan die ook in de winter er vaak op uit willen trekken en dan is het handig zo'n stalling in de buurt te hebben (een dag of 2 van de voren waarschuwen) en je kan hem ophalen. En nogmaals, ja, het is altijd per jaar, sommige zelfs voor 2-jarig contract.
OostGroningen.

tenormin
door tenormin - Nov 2, 2013 om 00:21
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@tontoos, het gaat hier natuurlijk wel om mariasimone; waar zij de caravan gestald had/heeft. /en hoe groot de caravan is. Zwager betaald aanmerkelijk minder, maar dat is een BIOD, kleine compacte caravan, gestald bij een boer in Moerkapelle Z.H.

ma
door mariasimone - Nov 2, 2013 om 07:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik woon in het midden van t land, betaal ca €50. Per meter en dat is hier toch wel n gemiddelde prijs.
In augustus hebben wij de stalling betaald,

Eind september kwamen wij terug van een lange vakantie,
De caravan heeft alleen de maand oktober in de stalling gestaan,
26 oktober hebben wij de caravan er weggehaald,
Ik heb een ernstige vorm van reuma, de pijn is vreselijk op het moment dus we willen de caravan naar Spanje brengen. kan ik vaker naar de zon en de warmte zonder de hele reis met n caravan te rijden.

Uiteindelijk heb ik dus €400 betaald voor 26 dagen stalling. Spijtig...

tenormin
door tenormin - Nov 2, 2013 om 11:40
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@mariasimone, het is absoluut spijtig dat de eigenaar van deze caravanstalling voor u, gezien de door u omschreven omstandigheden, geen uitzondering wil maken. Inderdaad heel spijtig en jammer dat zo iemand niet ietwat souplesse toont. Maar ja, "van liefdadigheid" moet men maar niet teveel verwachten. Wens u minder pijnlijke tijden toe in Spanje. Met vriendelijke groet.

vr1944
door vr1944 - Nov 2, 2013 om 12:33
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft niet met liefdadigheid te maken . Verhuurder kan dit soort verhalen niet checken dus is het logisch de verhuurder niet terug betaald

=tenormin schreef op zaterdag 2 nov 2013, 11:40: @mariasimone, het is absoluut spijtig dat de eigenaar van deze caravanstalling voor u, gezien de door u omschreven omstandigheden, geen uitzondering wil maken. Inderdaad heel spijtig en jammer dat zo iemand niet ietwat souplesse toont. Maar ja, "van liefdadigheid" moet men maar niet teveel verwachten. Wens u minder pijnlijke tijden toe in Spanje. Met vriendelijke groet.

labren
door labren - Nov 2, 2013 om 13:20
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb hem gewoon voor de deur staan in een parkeerhaven , is geen probpleem ???

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2013 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De caravan mag niet langer dan drie dagen voor de deur staan.

mahadma
door mahadma - Nov 2, 2013 om 15:07
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Misschien kan TS met wat goodwil van de stallinghouder haar plaats "over doen aan een ander?"

tontoos
door tontoos - Nov 2, 2013 om 21:30
32 Antwoorden / 14 Vragen

Die mensen doen niet aan klanten binding.

tenormin
door tenormin - Nov 2, 2013 om 21:44
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tontoos schreef op zaterdag 2 nov 2013, 21:30]Die mensen doen niet aan klanten binding.

Hoezo, kent u de caravanstalling houder dan van de TS?

ma
door manwijf - Nov 5, 2013 om 11:28
574 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 2 nov 2013, 14:53]De caravan mag niet langer dan drie dagen voor de deur staan.

Niet alleen niet voor de deur, maar helemaal niet op de openbare weg. Uitsluitend op daarvoor aangewezen plaatsen.

alfatrion
door alfatrion - Nov 5, 2013 om 12:07
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Na het sluiten van een overeenkomst kunnen partijen niet zomaar de overeenkomst ontbinden, daarvoor moet iets aan de hand zijn. Dat u geen gebruik meer wenst te maken van de prestatie die de tegenpartij levert rechtvaardigt niet de ontbinding van de overeenkomst. Mocht u zich bedenken dat kunt u uiteraard gewoon weer gebruik maken van de prestatie van de tegenpartij.

Overigens hoeft u geen contant geld te overhandigen als de ander geen kwitantie kan of wil afgeven.