jo
door jo-hannah Jun 26, 2016 om 12:12
Geldzaken & recht

Stukjes plastic in wastrommel van Bosch Classic 5-1400 wasmachine na wasbeurt

Sinds ongeveer een jaar vind ik na het wassen soms stukjes plastic in de wastrommel. Ik kan zelf geen schade vinden aan de randen of rubbers, de wasmachine wast verder prima. Door te googelen op de site van Bosch kwam ik erachter dat vele mensen deze klachten hebben bij dit type wasmachine en dat het zou gaan om afgebroken trommelkruis of defecte lagers. Ik laat volgende week voor de zekerheid een monteur komen. Mijn wasmachine is volgende maand 5 jaar oud, dus de garantie is verlopen.

Mijn vraag is als er zoveel zelfde klachten zijn over een bepaald type wasmachine kan je dan toch nog aanspraak maken op de garantie?

Het zou ook fijn zijn dat ieder die deze klachten ook heeft bij deze wasmachine (Bosch Classixx 5-1400) zich hier ook melden.

8021 7 Rapporteer

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Jun 26, 2016 om 12:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Lijkt mij eerder oninteressant wat de ervaringen van andere gebruikers zijn, het gaat over ùw Bosch-machine

1 - De Consumentenbond is op zoek naar klantenservicepraktijken na de garantieperiode o. a. via Klachtenkompas.nl

2 - Hulp en informatie bij Consuwijzer.nl of HIER

holstein
door holstein Jun 26, 2016 om 12:49
922 Antwoorden / 16 Vragen

Waarom is dat oninteressant, als er meer dezelfde klachten zijn kun je dat toch op tafel gooien en misschien komt de fabrikant dan tot inzicht dat er misschien een fabrieksfout in zit en willen ze makkelijker meewerken.

hansje klein
door hansje klein Jun 26, 2016 om 13:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Via Klachtenkompas.nl worden alle betrokken partijen prima geïnformeerd en zullen/moeten reageren resp. communiceren op dit specifieke individuele geval. Collectieve aanpak zal de producent eerder als een bedreiging gaan zien en afschrikken. Zoek liever de één op één-'coulance' met het bedrijf binnen de eigen klacht. Ik zou eerder een nieuwe machine via de dealer van Bosch aanstreven met 50% korting, omdat het om de dagwaarde zal gaan. Met een publiekelijke afhandeling gaat dit nooit lukken.

Bij Klachtenkompas.nl ziet men vaak bij het feedback, 'dat de partijen het met elkaar tot ieders tevredenheid zijn overeengekomen'......dan dat iedere wasmachine van hetzelfde type nu teruggebracht mag worden!

jo
door jo-hannah Sep 1, 2016 om 19:15
4 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt @HansjeKlein

hansje klein
door hansje klein Sep 1, 2016 om 23:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Gelukt, maar stilzwijgen moeten beloven..... ;-))

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2016 om 13:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Defecte lagers kunnen het natuurlijk niet zijn, want dan wast de machine niet prima meer en dat hoort u dan ook nog goed.

En het moeten dan wel hele kleine stukjes plastic zijn als die door de gaatjes komen.

ja
door jackyh - Jun 26, 2016 om 13:44
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als het een productiefout is dan doet de garantietermijn er niet doe. Wel gek dat dit pas na 4 jaar optreedt.

aurora1
door aurora1 - Jun 26, 2016 om 16:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik lees meldingen hierover (ook van andere merken), maar degenen die een vraag plaatsten reageren niet op vragen van degene die hulp wil bieden (mogelijk een monteur): klik hier

jo
door jo-hannah - Jun 28, 2016 om 10:26
4 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden en adviezen tot zover. De stukjes plastic (lijkt op afgescheurd papier) zijn verschillende afmetingen, de grootste tot nu toe is zo'n 2x3 cm groot. Ik heb de hele tijd bij een wasbeurt gezeten en zag of hoorde geen vreemde dingen, toch blijf ik verontrust over die afgescheurde stukjes plastic, waar komt het vandaan??? Ik weet wel 100% zeker dat het niet uit mijn wasgoed komt, maar uit de machine.

hansje klein
door hansje klein - Jun 28, 2016 om 10:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zoals op dit plaatje bij een Siemenswasmachine? HIER

St
door SteffyN Aug 15, 2016 om 00:43
Antwoorden / Vragen

Hier heb ik dus ook precies last van. Al een oplossing gevonden?

jo
door jo-hannah Sep 1, 2016 om 19:10
4 Antwoorden / 7 Vragen

@steffyn. Ik heb geen monteur laten komen, maar de fabrikant benaderd. Op advies van @hansjeklein, zie eerdere reactie. In onderhandeling met de fabrikant.

hansje klein
door hansje klein - Aug 15, 2016 om 11:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Steffyn. Of er inmiddels een oplossing en/of de oorzaak werd gevonden zou de oorspronkelijke vraagsteller moeten kunnen beantwoorden, die al eerder aangaf voor dit euvel een monteur te laten komen.

U bent nieuw hier. Het systeem heeft en krijgt helaas geen mogelijkheid om @Jo-hannah te kunnen benaderen en u moet wachten/hopen of de vraagsteller de notificatie leest en misschien alsnog reageert.