hb
door hboxem Dec 15, 2020 om 17:23
Geldzaken & recht

Subsidie Elektrische auto

Dat is lekker dan!!

kopen wij vorige week 11-11-2020 een VW ID.3 nieuw willen wij subsidie € 4000,- aanvragen is de pot leeg op hun manier!!

30-10-2020 was het gebeurt en 4-1 2021 kun je het weer aanvragen en kunnen de mensen die in nov - dec 2020 een elektrice auto hebben gekocht geen subsidie aanvragen want het word gewoon afgewezen!!

Wat belachelijk!

Mogen ze dit zomaar doen??

4545 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2020 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2020 om 17:40
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, helaas. Zie deze info waar het duidelijk in is vermeld  https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/subsidieregeling-elektrische-personenautos-  Mischien een idee om toch navraag te doen bij de Nationale Ombudsman? https://www.nationaleombudsman.nl/contact-en-adres

getty
door getty - Dec 15, 2020 om 17:42
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft de verkoper u hierover niet geïnformeerd? Dat het op was, was al een tijdje bekend.

wi
door willems123 - Dec 15, 2020 om 17:54
117 Antwoorden / 16 Vragen

Waarom niet... Ook  de subsidie voor zonnepanelen  is gestopt!

rj
door rjw - Dec 15, 2020 om 18:00
3298 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry, maar dan heb je toch een beetje zitten slapen. Het is uitgebreid in het nieuws geweest dat de pot voor dit jaar leeg was. En het lijkt me dat als je je aan het orienteren bent op een EV je dit soort nieuws extra in de gaten houdt of oppikt.

sw
door swat1500 - Dec 15, 2020 om 18:00
3804 Antwoorden / 0 Vragen

Zomaar nag dit niet... en daarom zijn er regels gemaakt wanneer er subisdie kan worden aangevraagd en wanneer men recht op de subsidie heeft. Helaas geldt ook bij de overheid op is op.

marita5
door marita5 - Dec 15, 2020 om 18:02
11553 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HBoxum ,

Dat is balen en flinke pech hebben , lees ook hier , klik op de rode regel .

Subsidie aanvragen

Het subsidieplafond voor 2020 is inmiddels bereikt voor nieuwe elektrische auto's.
Tot en met 29 oktober is het nog mogelijk gebruik te maken van de doorschuifbepaling.
Je kunt dan alvast een subsidieaanvraag doen voor een in 2020 aangeschafte elektrische auto, na goedkeuring wordt de subsidie dan in januari 2021 uitgekeerd uit het budget van dat jaar.
Per 30 oktober 2020 is dit niet meer mogelijk en kun je enkel nog subisidie aanvragen voor het kalenderjaar waarin de auto is aangeschaft. Is de pot voor dat jaar leeg, dan val je helaas buiten de boot.

https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/subsidie-elektrische-autos

Wat gebeurt er als ik een aanvraag indien voor een nieuwe auto na 29 oktober 2020?

VerbergenVerbergen

Uw aanvraag wordt dan afgewezen omdat er geen budget meer is. U krijgt geen subsidie. Ook niet als u een koop- of leaseovereenkomst heeft die eerder is gesloten

panter22
door panter22 - Dec 15, 2020 om 18:17
6599 Antwoorden / Vragen

Ik kan mij voorstellen dat je teleurgesteld bent en als je geweten had dat het budget voor dit jaar op was, een paar weken had gewacht tot 2021.
Ben je terug gegaan naar de Volkswagen dealer? Die had je toch op de hoogte moeten brengen. Meestal houden ze de auto even vast tot duidelijk is dat je wel subsidie kunt krijgen,

Budgetcijfers 2021 - Nieuwe elektrische personenauto’s:

Totaal jaarbudget 2021 is € 14.400.000
Aangevraagd is € 13.292.000
Nog beschikbaar jaarbudget 2021 is € 1.108.000
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/subsidieregeling-elektrische-personenautos-particulieren-sepp

mahadma
door mahadma - Dec 15, 2020 om 21:40
11604 Antwoorden / 51 Vragen

Als de pot leeg is dan is het antwoord: Ja, dat dat mag.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 15, 2020 om 21:43
1814 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte HBoxem,

Het antwoord op uw vraag is : ja

U kunt nu profiteren van verdere wegenbelastingvrij rijden ondanks het zware gewicht van uw auto.

justmeagain
door justmeagain - Dec 16, 2020 om 00:23
623 Antwoorden / 8 Vragen

Gelukkig blijft u duurzaam rijden, ook zonder subsidie.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 16, 2020 om 01:14
2132 Antwoorden / Vragen

Eigenlijk een schande want ik kan u vertellen dat bepaalde types dit soort dingen prima in de gaten hebben en dus zijn het altijd de mensen die niet zo bij de pinken zijn die achter het net vissen. Oneerlijk.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 16, 2020 om 10:13
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Je kunt de koop ontbinden wegens  te laat afgeleverde.....

Als je niet 11 november maar 29 Oktober...was afgeleverd.....
Verkoper hoorde deze info ook te weten.

En op  zaterdag 2 januari 2021 afleveren  is ook risico...
Heb een MG gekocht  en  dat was gebruikte en er was nog geld in de pot....
1e eigenaar mag  flink deel van zijn €4000,- terug geven  omdat hij maar 2 maanden eigenaar was!

Helaas willen vele voor de bijtelling deze nog dit jaar op naam hebben en dan lopen ze subsidie mis....
Dat is rekensom komende jaren!
Als U  aflevering op 2 januari 2021 om die reden weigerde is dat jammer....

Maar  als deze op 29 oktober niet leverbaar was en  U niet wilde wachten...  heeft de verkoper deze  op 11 november zonder overleg afgeleverd of U zelf gevraagd zo snel mogelijk?
Dat is bepalende  of je de koop kunt Ontbinden... en een gebruikte die ze dan hebben mogen ze weer verkopen.....
Weet niet maar heb vermoeden dat  die €2000,- misschien nog beschikbaar is....
U word dan  1e en 3e eigenaar en tijdelijk dagje  garage!

Deze maas in de wet kun je vermoedelijk nog  ge/misbruiken.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Dec 16, 2020 om 11:58
104 Antwoorden / Vragen

Dat u die subsidie misloopt is heel erg vervelend voor u, maar het was inderdaad bekent. Maar de zin: aanvragen is de pot leeg op hun manier!! Begrijp ik niet, zoals u het schrijft zou de pot nog vol zitten op een andere manier.

simon55
door simon55 - Dec 16, 2020 om 12:26
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U had beter moeten lezen , dan had u geweten dat de bodem van de pot in zicht was. Dus Op is Op - weg is pech

mo
door mof - Dec 16, 2020 om 12:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja. Zo is het afgesproken. De pot was geloof ik al na 1 week leeg. Het is het bedrag dat de overheid heeft gereserveerd om electrisch rijden te faciliteren in 2020. Dit is uitgebreid in het nieuws geweest.

Fahad
door Fahad - Dec 16, 2020 om 21:54
1 Antwoorden / Vragen
1paul
door 1paul - Dec 17, 2020 om 08:50
3201 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat mag teglijk wil ik u er op wijzen dat u deze gewoon kunt aanvragen dan zal deze aanvraag doorgeschoven worden naar het nieuwe jaar....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 17, 2020 om 11:02
1389 Antwoorden / 10 Vragen

@ Paul 1,

Eerder antwoord link gaf aan in November en December geleverde   niets kregen.... alleen de  eerder voor 29 oktober!
l
H Boxem had deze  op 2 jan 2021 moeten laten afleveren, mits er dan nog  genoeg in de pot zit.
Voorwaarden overheid goed lezen  moet zowel Koper als Verkoper doen.

Zie opmerking  Marita 5.

1paul
door 1paul Dec 17, 2020 om 16:13
3201 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad, eerst werden ze nog doorgeschoven maar na 29 OKT niet meer....