Tandartsnota
Na een bezoek aan de tandarts vorig jaar voor een routinecontrole krijg ik een nota binnen waarop ook een gebidsreiniging (Euro 45,00) doorberekend wordt. Ik weet 100% zeker dat de tandarts deze niet bij mij heeft uitgevoerd + dit is door de tandartsassistente ook telefonisch bevestigd + men zou het facturatiebedrijf opdracht geven een nieuwe nota te sturen. Na enkele weken krijg ik het facturatiebedrijf achter me aan met dreigbrieven dat ik alsnog moet betalen omdat de tandarts bij het standpunt blijft dat de behandeling heeft plaatsgevonden. Wat kan ik hier aan doen aangezien ik het slachtoffer wordt van een foutje van de tandartsassistente + het facturatiebedrijf met incassobedrijf begint te dreigen !?
Zelf zou ik in uw geval het telefoongesprek met de assistente op schrift zetten, anders heeft u totaal geen bewijs.
U kunt dan schrijven van:
Hierbij bevestig ik het telefonisch onderhoud d.d. met uw assistente (naam) '
waarin zij vermelde dat ........................
Die brief zou ik persoonlijk afgeven en laten aftekenen op een kopie van de brief.
Dan zou ik een gesprek aangaan met uw tandarts en hem vragen
wat hij u dan concreet voor behandelingen heeft gegeven. Laat hem
dat op schrift zetten, om verdere vergissingen in de toekomst te voorkomen.
Verder kan ik melden dat er momenteel nogal wat mensen
bij me komen en mij melden onverwachts rekeningen van tandartsen te krijgen.
Laatst een minima die maar even €800,- moest ophoesten.
Die mevrouw vertelde dat de tandarts dit nooit van te voren had gemeld.
Dat doen ze dus ook niet, daar moet ze zelf naar vragen.
Voor alle zekerheid, vraag ik nu van te voren wat een behandeling gaat kosten en laat het opschrijven om erger te voorkomen. Ik kwam er toen zelf ook achter, dat wat ik voorheen gratis kreeg, dat ik daar nu voor een bijbetaling moest doen van €180,-.
Dus daar kan ik alvast maar rekening mee houden.
Succes ermee.
Succes ermee.
Hallo jmeeuwsen
Dit gaat moeilijk worden, want hoe bewijs je het. Jammer dat het niet om een gevulde of getrokken kies gaat. (?) Uw tandarts heeft die gebitsreiniging vast op uw patienten-kaart gezet ....
U zou nog kunnen proberen om van de tandartsassistente de fout, zwart op wit te kunnen krijgen. En om het incassobureau even op afstand te houden, hen laten weten dat u op een andere factuur zit te wachten, ivm foutmelding.
Verder kan u naar mijn mening nog twee dingen doen.
Of u zoekt een andere 'eerlijke' tandarts.
Of u zegt tegen hem/haar als u een vervolg afspraak maakt voor over 6 maanden dat u die maar overslaat om die 45,- euro terug te verdienen. In dat geval desnoods maar betalen. Want dit is zijn/haar woord tegenover die van u.
@elenay
Met alle respekt. Maar telefoongesprek op schrift zetten, zal denkelijk niet gaan werken. Beter was opnemen geweest. Maar ja, je gaat er niet vanuit dat dat nodig moest wezen.
jmeeuwsen schrijft: 'tandarts blijft bij standpunt dat de behandeling heeft plaatsgevonden'. De tandartsassiste zal als het erop aan zou komen voor de tandarts kiezen, lees: haar baan.
M.i. kan jmeeuwsen beter van de tandartsassiste iets zwart op wit zien te krijgen. Zo niet, dan gaat dit heel lastig worden.
groet, Kiran
Beste kiran,
ik heb net zoiets meegemaakt maar dan met de huisarts assistente. Maar dat was nog een veel grovere fout, dat wil je echt niet weten. Maar goed. Ik heb toen ons telefoongesprek opgeschreven en ben ermee naar mijn huisartse gegaan, om verhaal te halen, omdat ik er met de assistente niet uit kwam. Mijn huisarts heeft de brief toen na een gesprek ondertekend, omdat ik dat bewijs nodig had. En de assistente heeft mij later een excuusbrief toegezonden en haar fout toegegeven. Kijk, blijven ze bij hun mening, laten ze dat dan maar op schrift zetten. Als de tandarts op schrift durft te zetten dat hij die behandeling wel heeft gedaan en de vraagsteller zegt van niet, dan krijg je je geld niet terug, maar dan weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt en kun je op zoek naar een andere. Mondeling wordt er wel vaker wat gezegd. Maar moeten ze het uitzoeken dan kan het zo zijn, dat de vergissing misschien toch boven tafel komt.
Ik heb het hier gister nog meegemaakt met een huurder. Eigenlijk te gek voor woorden. Die man had Vitalis, de verhuurder hier, gevraagd of hij zijn bijbetaling van het gas van €130,- verspreid over drie maanden mocht betalen, daar hij van € 820,- per maand moet leven, waarvan hij naast aftrek vaste lasten €200,- overhoudt. Vitalis vond dat geen probleem en was dus akkoord. Zijn maatschappelijk werker (de man revalideerde op dat moment zodoende) had dit ook nog eens telefonisch voor hem gevraagd. En wat dacht je. Een maand later kreeg hij bericht van een deurwaarder, dat hij een huurachterstand had. Die man is nu helemaal over de toeren want moest die kosten er ook nog bij betalen. Dus ik leer de mensen hier hetzelfde wat ik doe. Een telefonisch gesprek bevestig ik schriftelijk en zet eronder, dat bij geen tegenbericht ik er van uitga dat ze hiermee akkoord gaan. En dat heeft me al heel vaak uit dit soort situaties gered.
Vroeger in mijn eigen bedrijf dit ik dit al zo, juist om erger te voorkomen.
Maar als het niet de oplossing is voor de vraagsteller en dat kan natuurlijk, dan wou ik niet meer door die tandarts worden geholpen, want dan zou mijn vertrouwen weg zijn.
als het bezoek eind vorig jaar is geweest dan zouden uw tanden nu nog blinkend schoon moeten zijn.
Als dit niet zo is, dan lijkt het mij duidelijk dat er geen gebitsreiniging heeft plaatsgevonden.
Ideetje??
Wat een gedoe. Is het niet gewoon heel simpel: de tandarts heeft u een dienst bewezen, en moet dat dus kunnen aantonen. Nu is het woord tegen woord.
Welke rol het faktuur buro hier heeft is mijn onduidelijk. Als deye van de tandarts de opdracht heeft gekregen het geld te innen, dan zou u een aangetekende brief aan het faktuurburo moeten schrijven en daarin vermelden dat u de behandeling niet heeft gehad en voor die behandeling niet betaalt. U kunt nog vermelden dat de assistente dat verhaal heeft bevestigd over de telefoon, ook al heeft dat geen bewijskracht, bij uw verhaal blijven is belangrijk. Dus toch maar telkens weer zeggen.
Verder een ultimatum stellen, bijv. 10 werkdagen na ontvangst van de brief een antwoord eisen, dat is: hetzij een bewijs dat de behandeling heeft plaatsgevonden, hetzij een schriftelijke mededeling dat de rekening wordt geannuleerd (want dan heeft u voor later een bewijs dat u niet meer hoeft te betalen).
En vermeld ook dat als u geen bericht krijgt u ervan uitgaat dat uw klacht gehonoreerd is. Of dat juridisch betekenis heeft weet ik niet, maar het drukt uit dat u met uyelf heeft afgeproken niet langer met deze zaak bezig te willen zijn. U kunt dan afwachten en later laten zien dat u gelegenheid heeft gegeven de zaak op te lossen en het niet laat verslonzen.
Succes, ik zou niet betalen en als de tandarts bij zijn punt blijft, een andere zoeken, voor zover mogelijk.
Het schriftelijk bevestigen werkt wel degelijk. Als de tegenpartij in casus er niet op reageert, mag u aannemen dat u een goede weergave van het tel. gaf.
Als het hoog zou lopen, dan kan dit wel als bewijs dienen, tenzij u niet aan kunt tonen dat de tegenpartij de brief heeft ontvangen.
Zelf brengen met een onafhankelijke getuige of aangetekend met bericht van ontvangst.
Dit is met succes voor een rechtbank toegepast en erkend.
Hardware Error MAN.
Dien een klacht in schriftelijk bij de tandarts.Zeg hem dat je het niet betalen gaat.Dien ook die ook bij de tandartesen branch in,met de vermelding dat het JOU mond is en dat je het NIET hebt gehad.Die tandarts kan zo veel zeggen maar laat hij het eens bewijzen.Stuur een copy naar het factuur bedrijf.De tandarts had EERST jou dat moeten vragen.dan pas had hij dat mogen doen.Het zijn toch jou centjes,en daar mag hij niet zo maar aan komen.Wees niet bang van een deurwaarder,het bedrag is te laag daar kom hij niet voor.maar wel een copy van je klacht voor de deurwaarder als hij toch zou komen.
Hoi,
Heb je ook een/de 2e afspraak staan dan voor deze uitgebreide (dure) behandeling dan ? Deze gebeurt niet tijdens de halfjaarlijkse controle omdat het teveel tijd kost, dus dat is al iets waaruit zou kunnen blijken dat er iets niet klopt.
----uitgebreide gebitsreiniging, reiniging waarvoor een langere, nieuwe afspraak noodzakelijk is. Prijs: circa €45.Wat kosten behandelingen bij de tandarts? ---
---Waar moet ik zijn met een klacht over mijn tandarts?
Postbus51.nl - Klachten --- --Als beroepsorganisatie voor tandartsen biedt de ANT een klachtregeling waar patiënten met hun klacht over hun tandarts terecht kunnen. Klachtregeling
En Meld het zeker bij je zorgverzekeraar als de tandarts zijn leugen volhoud !
Stuur een klacht naar je tandarts waarin je vermeld dat je het niet eens bent met de rekening voor een niet verkregen behandeling en dat je deze in eerste instantie (onder protest) betaald om geen verhoogde incasso kosten erbij te krijgen maar dat je deze fout gecorrigeerd wilt zien en het teveel betaalde bedrag retour wilt ontvangen binnen 30 dagen.
Meld dat je het voorval zult melden aan je zorgverzekeraar en een klacht zult indienen bij de ANT de als tandarts dit niet corrigeert en dat je dan niet langer van zijn diensten gebruikt wenst te maken indien hij de fout weigert te corrigeren ( ! check wel eerst even of er een tandarts is die nog plaats heeft je in te schrijven anders heb je straks een probleem).
.
Facturatiebedrijf niet betalen is Geen optie, gaat je alleen maar meer geld kosten want die gaan over tot innen ongeacht hoe, dan krijg je straks nog incassokosten erbovenop.
Zij hebben namelijk niets te maken met het geschil dat jij met de tandarts hebt, ze krijgen opdracht tot factureren van tandarts en die is hun klant en zolang hij niets wijzigt zullen zij dat zeker nooit doen.
Succes,