ha
door harennel Jan 29, 2005 om 12:27
Geldzaken & recht

Taxikosten

Ik heb telefonisch een afspraak gemaakt bij een taxibedrijf voor een retour Schiphol-Leidschendam voor 97.00 .Heb dit betaald bij de heenrit , Bij de terugrit 8 dagen later vroeg hij 60.00 voor de terugweg. Heb dit uiteraard niet betaald aan de chauffeur . Dit alles vond plaats in week 47-48.Niets meer van gehoord, tot 24 januari 2005 een brief gedateerd op 30 december!!, of ik voor 14 januari de 60euro wilde overmaken. Ik heb ook een bevestiging van de overeenkomst van 97 euro via een email  van het taxibedrijf ontvangen , doch zij zeggen dat deze email alleen een bevesting eas voor de heenreis van 97.00 . Wat moet ik nu doen?

448 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kunt u meer informatie geven:

Hebt u een kwitantie ontvangen van de 97 euro?

Wat is de exacte tekst van de mail? Staat daar iets over retour of enkele reis in?

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had een kwitantie gekregen waarop duidelijk stond heen en terugreis, heb deze ook aan de chauffeur van de terugreis laten zien. Was het hier mee eens en zei ik ga wel bellen met de zaak , het zal wel goed zijn. Het was 3 uur s' nachts, hebben het gesprek niet afgewacht en zagen hem na 10 minuten wegrijden. Op mijn email staat Ritopdracht: zaterdag 27 november 10.30 Leidschendam_Schiphol Opmerkingen Bus retour 5-12-2004 Tarief 97.00 euro  Nu 8 weken later niet meer in het bezit van de kwitantie

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag harennel,

Het lijkt me een beetje vreemd dat de heenreis 97 euro kost en de terugreis (zelfde afstand) 60 euro. Als er in de e-mail duidelijk staat dat het een retourtje betreft dan hoef je uiteraard de rekening niet te betalen. Tegenwoordig wordt een e-mail meestal door de rechter als een wettige informatiedrager beschouwd. Als dat er niet in staat en je hebt geen getuigen dan heb je een probleem en zou je het taxibedrijf op de ongerijmdheid van de verschillende bedragen kunnen wijzen. Doe dat dan wel schriftelijk, want het zal dan wel op een incasso uitdraaien en om dan je gelijk te krijgen heb je schriftelijke bewijzen nodig. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt, ik ga mijn best doen Groetjes

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Even een vraagje; wat is eigenlijk de exacte afstand van Schiphol naar Leidschendam?

Ik denk nl dat de tekst in het mailtje een dubbele uitleg kan hebben.

A, inderdaad een bevestiging voor zowel de heen- als terugreis, met als prijsafspraak €97.00 in totaal.

B, als bevestiging voor de heenreis á €97.00 , maar waar tevens de datum voor de terugreis wordt aangegeven.

Dat is een beetje afhankelijk van hoe het exact is geformuleerd. Een punt of comma op een bepaalde juist wel of juist niet kan al zorgen voor een geheel andere interpretatie van de tekst.

En dan denk ik dat in geval van twijfel ook zeker zal meespelen; wat de afstand is van een enkele rit, en wat daar dan weer een aannamelijke prijsafspraak voor zou kunnen zijn.

In ieder geval wens ik je héél veel succes, want dit zijn altijd héle vervelende kwesties. Die een hoop tijd en energie kunnen kosten. Ik hoop eigenlijk voor je dat je een rechtsbijstandverzekering hebt anders wordt het waarschijnlijk nog een kostbaardere kwestie dan die hele rit zou moeten kosten.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2005 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit staat er :Ritopdracht

Datum   Zaterdag 27 november 2004

Tijd 10.30

Van Adres (leidschendam)

Naar Schiphol (schiphol)

 Klant VastePrijs- Kontant(m)

Passagiers Mevr. van ... Tel........., 6pax

Opmerkingen Bus retour 5-12-2004

 Tarief eur 97.00

De afstand Leidschendam-Schiphol is 40.1 kilometer